כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
Upgrade

ביטוח רכב

go

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

כל מה שרצית לדעת על נהיגה בטוחה לצעירים

כללי בטיחות לנהיגה זהים לכל הגילאים, אך בכל זאת ישנם דגשים שחשובים בעיקר לנהגים צעירים. ריכזנו לפניכם את כל מה שחשוב לדעת על מנת לנהוג בצורה בטוחה בקרב נהגים צעירים.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

נהיגה בטוחה לצעירים

כשמדברים על נהיגה בטוחה לצעירים, מדברים על מספר גורמים ופקטורים שנכנסים למהות העניין:

  • אחריות בכביש, או ראש על הכתפיים ומודעות
  • וותק וניסיון בנהיגה
  • עייפות
  • נהיגה תחת חומרים משני תודעה

אחריות ומודעות – ראש על הכתפיים

וייתכן שיש אפילו פקטורים נוספים. כשזה נוגע לאחריות בכביש, זה נוגע גם לכל הרבדים האחרים. כאשר יש לנו אחריות, אנחנו נעלה על ההגה רק כשאנחנו באמת יודעים איך להפעיל את המכונה, כאשר אנחנו בטוחים ביכולתנו לנווט אותה בכבישים, כאשר אנחנו רעננים וערניים וכאשר אנחנו פיכחים מאלכוהול או סמים.

חוסר אחריות, יכול להוביל לזה שנהג שטרם למד כיצד לנסוע במכונית שלו כראוי, ובכלל, עולה לכביש – תוך שהוא עייף, תוך שהוא בהשפעת אלכוהול. שילוב של חוסר ניסיון/יכולת, עם עייפות והשפעת אלכוהול – הוא אינו מה שנגדיר נהיגה בטוחה לצעירים.

מדוע שצעירים יפעלו בצורה שנגדיר, כחוסר אחריות, במקום לנהוג נהיגה בטוחה למחוז חפצם?

ובכן, מדוע אנשים פועלים כנגד טובתם? מדוע אנשים עושים דברים שלא משרתים את הטובה העליונה ביותר שלהם? התשובה, לדעתנו, שבסדר העדיפויות שלהם – יש ערכים מתנגשים, ערכים שהם מעריכים יותר.

אם לדוגמה, יש אפשרות שתלמיד ילמד הרבה, יקבל ציונים גבוהים, יכנס לאקדמיה, ילמד מקצוע שהוא אוהב ומעריך – וייכנס לקריירה משגשגת – אך במקום ללמוד הרבה ולהשקיע, הוא מעשן סמים ומשחק בפלייסטיישן? מה נוכל להגיד על התבנית? כמה דברים:

  1. התלמיד לא מקשר בין למידה מרובה לבין קריירה משגשגת שהוא אוהב, כלומר, בין התנהגות לפרס / תוצאה רצויה
  2. התלמיד לא פיתח משמעת עצמית מספקת, כדי לעשות את הדבר הנכון
  3. התלמיד לא הבין למה לו, מה הסיבה – לפתח משמעת עצמית, שנועדה לעזור לו לעשות את הדבר הנכון
  4. התלמיד לא יודע להתמודד עם דחיית סיפוקים
  5. התלמיד נותן לעצמו סיבות ותירוצים
  6. התלמיד מתעדף הנאה קצרת מועד, ורגשות חיוביים שנגרמים מגירוי מידי

וכיוצא בזה.

אם נשליך את הנושא על הדרך בה צעירים מסוימים יכולים להתנהג בדרכים, נניח כי:

  1. צעירים לא מקשרים בין נהיגה בטוחה, אחראית, עם הראש על הכתפיים, עם מודעות לנסיבות, תוך שהם עושים מה שנכון וצריך לעשות כדי לשמור על עצמם – לבין בריאות, שמירה על עצמם, היכולת להימנע מתאונות דרכים. צעירים לא עושים את הקישור בין חוסר אחריות, עייפות, אלכוהול וסמים (ושלל משני תודעה) – לבין נהיגה לא בטוחה בכביש.
  2. נהגים צעירים לא פיתחו משמעת עצמית, כדי להתמודד עם לחצים חברתיים, דחפים אימפולסיביים וילדיים להשתלב או להשתכר/"לאבד את הראש", כך שיש להם את חוזק המבנה והכוח האישי – לעשות את הדבר הנכון.
  3. צעירים לא הבינו מה הם הדברים הנכונים בחיים. הם יכולים להעריך יותר את דעתם של אנשים אחרים, מאשר את הבריאות של עצמם, או האפשרות שהם ישמרו על הבריאות של עצמם. צעירים יכולים להעריך יותר את האפשרות להשתלבות חברתית, מאשר את האפשרות לנהיגה בטוחה.
  4. צעירים לא יודעים להתמודד עם דחיית סיפוקים: יש סיפוק מיידי להשתלב, בקבלת אישור, בלעשות דברים שמרגישים טוב. כדי לא לעשות את זה, יש צורך לדחות את הדבר, שיכול להביא "סיפוק" רגעי, וכנראה ריק.
  5. צעירים נותנים לעצמם סיבות ותירוצים למה זה בסדר לעלות על ההגה שיכורים, מסוממים ועייפים – "אני יכול לעשות את זה", "זו לא בעיה", "שתיתי רק מעט", "עשיתי את זה מלא פעמים", "כולם עושים את זה", "זה רק מרחק קצר", וכיוצא בזה. הם נותנים לעצמם גם סיבות מדוע זה בסדר לקחת חלק בפעילויות משכרות ומשנות תודעה: "כולם עושים את זה", "זה יעזור לי חברתית", "אני צריך את זה", "אני רוצה להשתחרר", וכן הלאה סיבות שאולי הן אפילו לא מודעות.

וכן הלאה סיבות וגורמים אפשריים.

איך זה מתקשר לביטוח רכב?

צעירים שמקפידים על נהיגה בטוחה בכבישים, אלו הם צעירים שיש להם עבר ביטוחי נקי. וחברות הביטוח אוהבות את זה, ועל כן מתגמלות בהתאם.

צעירים שנוהגים באחריות, שנוהגים בטוח בכביש, הם אלו – שבחלוף הזמן יוכלו לקבל מחירי ביטוח רכב זולים ומופחתים, לאור "ההתנהגות האחראית" אשר הפגינו בכבישים. אמנם, לא באמת צריך סיבה מבחוץ כדי להתנהג באופן שמשרת את האורגניזם להישרדות ושגשוג, אך זה בהחלט נחמד לקבל את הבונוס הביטוחי, בנוסף לזה. באם הגיע הזמן לבטח את הנהג הצעיר שלך, או למצוא לו פוליסה אחרת – נשמח לעזור. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק