כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
TOP אספנות

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

Safe Drive

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

מרכז הסליקה של חברות הביטוח - כל מה שצריך לדעת עליו

רכישת רכב יד שנייה למעשה לא שונה מקנייה אבטיח, לכל אחד יש את ה"שיטה" שלו כיצד לוודא שהאבטיח טוב מבפנים אך לא יכול לתת אחראיות. לכאן נכנס מרכז הסליקה של חברות הביטוח אשר הופכת את תהליך קנייה רכב משומש לדי משעממת.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

מרכז סליקה של חברות הביטוח

מרכז הסליקה של חברות הביטוח, מאפשר לדעת מה הוא העבר הביטוחי של הרכב. למעשה, הוא מפיק דוח מידע למשתמש, עבור רכב שהוא מבקש לרכוש, או לדעת לגביו פרטים. הדבר יכול לספק מידע מהותי, שיכול לספק תובנה לגבי מצבו של הרכב – שאולי לא ידענו מלכתחילה.
אולי המוכר לא רצה לשתף, אולי זה לא היה בר משמעות – אך תוך השימוש בשירות שמציע מרכז הסליקה של חברות הביטוח, אפשר למעשה לבצע הזמנת מידע על רכב משומש ולדעת המון פרטים לגביו.

לגלות את מצבו של הרכב המשומש

באם לא היינו עושים זאת, יכולנו לקחת את הרכב למכון בדיקה, כדי שייתן לנו דוח המתאר את מצבו – והתשלום על כך היה בסביבות כמה מאות שקלים חדשים. באם לא היינו רוכשים את הרכב עקב חוות הדעת של מכון הבדיקה, אז היינו מקבלים החלטה נבונה וחכמה, ועם זאת, השקענו כמה מאות שקלים כדי לברר.

השירות שמציע מרכז הסליקה של חברות הביטוח, מאפשר לקבל את העבר הביטוחי של הרכב המשומש, כלומר – מה חברת הביטוח יודעת לגביו, בעלות דיי זולה, כך שאפשר לחשוף את המידע על הרכב המשומש – גם בדרך זו.

על כן, באם נרצה לדעת פרטים נוספים על מצב הרכב, האם היה מעורב בתאונה – ואיך זה השפיע על התפקוד שלו ובאם נעשתה עבודת פחחות – נוכל לברר מידע כזה ואחר, כדרך הזמנת המידע על הרכב המשומש, מתוך הרישומים השמורים על העבר הביטוחי של הרכב ממרכז הסליקה של חברות הביטוח. כך שאנחנו יודעים מה אנחנו קונים, לפחות קצת יותר, לפחות מהאספקט הטכני וההיסטורי של העניין.

במקרים רגילים, באם לא היינו יודעים שאפשר להזמין מידע על רכב משומש כדרך מרכז הסליקה של חברות הביטוח, אולי היינו לומדים איזה קורס מכונאות רכב, או מבקשים שחבר או קרוב משפחה יגיע ויתן מבט על מצבו של הרכב, כדי שיוכל לאמוד מצבו. אך דרך השירות המוצע דרך מרכז הסליקה, אפשר לגשת למידע שאוגד על ידי חברות הביטוח, באשר לתביעות שהן שילמו בגין נזקי רכוש – שנגרמו לרכב מסוים. כך שאם הרכב המשומש הוא למעשה זה עבורו התקבלו נזקי פיצוי, לאור כך שהוגשה תביעה עבור כך – הדבר יופיע ברישומים של מרכז הסליקה.

לגשת למאגרים ביטוחיים אודות הרכב המשומש כדי ללמוד על מצבו ההיסטורי

מרכז הסליקה של חברות הביטוח מאפשר מאגר פתוח, נגיש לציבור בעלות נגישה – וניתן לקבל באמצעותו את ההיסטוריה הביטוחית של הרכב המשומש שעומד למכירה. למעשה, מרכז הסליקה של חברות הביטוח, מאפשר את להזמין מידע על הרכב המשומש ולחשוף סעיפי מידע כמו הסכומים ששולמו לבעלי הרכב, במסגרת המקרים הביטוחיים שהופעלו, כמו גם עצם המקרים הביטוחיים ומה היה מהותם (מושגים טכניים כמו אובדן גמור, אובדן גמור להלכה, נזק תוצאתי, גניבה עם מציאת רכב, גניבה ללא מציאת רכב, ירידת ערך וכיוצא בזה). כמו גם, לזהות באם ישנן תביעות בטיחותיות שנוגעות לרכב ומה מצבן, אם עדיין בתוקף ונחשבות פתוחות או שמא סגורות ותהליך התביעה הושלם בעבורן.

כך שבשורה התחתונה, אנחנו יכולים לקבל בהירות רבה לגבי מצבו של הרכב המשומש. למעשה, אם בעלי הרכב ביטח את עצמו בביטוח מקיף כחלק מביטוח רכב או שהוגשה עבורו תביעה לחברת ביטוח כצד שלישי – אפשר שזה יופיע במאגר. כך שניתן יהיה לגלות אם הרכב היה מבוטח, היכן, על פני איזה כיסוי ולזהות נזקים שעירבו את חברות הביטוח, בהתאם. ובכך לדעת – מה עבר על הרכב המשומש עד הלום?

מרכז הסליקה של חברות הביטוח מספק מידע עד שבע שנים אחורה, מתעדכן תדיר ונסמך על דיווחים של חברות הביטוח -אם כי המידע זמין ספציפית לבעלי הרכב או למורשים מטעמם, אך סביר שאם הם רוצים להראות שקיפות הם יחשפו את המידע לקונה הפוטנציאלי, או זו לפחות דעתנו. למידע נוסף ניתן ליצור עימנו קשר, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק