כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
הראל סוויץ'

ביטוח רכב

רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

APP TO YOU

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

נהיגה ללא ביטוח רכב – סיכונים כלכליים ומשפטיים

לצערנו אין אפשרות לוודא שנהג ללא ביטוח לא יוכל לנהוג ברכבו אך ננסה להסביר את הסיכונים השונים בתקווה שתחשבו פעמיים לפני שאתם עולים לרכב ללא ביטוח מתאים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

נהיגה ללא ביטוח רכב

ביטוח רכב, הוא ביטוח חובה. ישנם סוגי ביטוח, שאינם חובה – אבל יכולים לסייע רבות, כמו כיסויים שנקראים ביטוח צד ג', וביטוח מקיף. יש להם את הערך משלהם, כמו גם את סך המחירים, והם יכולים לסייע למי שמעוניין – ועם זאת, אינם נדרשים על פי חוק. ביטוח החובה, הוא זה שיש עבורו פקודה חוקית, להחזיק בתוקף – בעת הנהיגה.

ביטוח חובה בהחלט

חוק ביטוח רכב משנת 1975, למעשה נועד לאפשר הגנה כלכלית לאזרחי מדינת ישראל, כדי להבטיח שבאם יהיו מעורבים במקרה ביטוחי כזה או אחר, יהיה להם את הכספים כדי לתמוך את עצמם במשך תקופת ההחלמה. כל עוד יש רישיון מתאים ובתוקף, כל המעורבים יכולים להיות זכאי לפיצוי כספי – הנהג, הנוסעים, הולכי הרגל וכיוצא בזה.

כולם זכאים לפיצוי כספי

כך שכל עוד יש רישיון מתאים ובתוקף, ולא הייתה כוונה בזדון, ולא היה שימוש ברכב למטרות פשיעה – כולם יכולים לקבל פיצוי כספי, כדרך הפעלת הפיצוי המתקבל מביטוח החובה.

ביטוח חובה, הוא ביטוח רכב שנמצא אחיד בין כל חברות הביטוח – כאשר מה שמבדיל בין פרמיה כזו או אחרת, זה המחיר. נשמח לסייע לך לגלות פרמיה מתאימה ומדויקת יותר לצרכיך, או פשוט משתלמת וחסכונית יותר. באם יש מחשבה על נהיגה ללא ביטוח רכב, נרצה ליידע שכנראה עדיף לרכוש אותו, טרם העלייה על גלגלים.

למה לעשות ביטוח רכב?

ביטוח חובה, מאפשר לאדם שני דברים עיקריים:

  1. לפעול על פי לשון החוק – שכן ביטוח חובה הוא מתבקש על פי חוק
  2. לקבל כספי פיצויים במקרה של הפעלת המקרה הביטוחי

כספי הפיצויים יכולים להיות מאוד רלוונטיים ויעילים למקרים בהם רוצים להתאושש מנזקים פיזיים שהתרחשו עקב תאונה, כמו גם לקבל כיסוי הוצאות לשלל טיפולים רפואיים שאולי רוצים לקחת ולקבל. כך שביטוח חובה יכול להיות כלי נהדר, למי שעולה על ההגה.

שנית כל, אם עוצר אותך שוטר, והוא מבקש לראות את הביטוח – זה יכול להיות נהדר במיוחד, להראות לו שאתה למעשה לא מבצע נהיגה ללא ביטוח רכב, אלא שיש לך ביטוח – וביכולתך לשלוף את המסמך המאשר בגאווה רבה.

נהיגה ללא ביטוח חובה?

נהיגה ללא ביטוח חובה, יכולה להביא, בהרבה מהמקרים: לקנסות, כך שהמחיר מתבטא ברבדים כלכליים. לפחות כאשר מדובר בעבירה ראשונה. על כן, מי שלא עושה ביטוח חובה לרכב אך עולה על ההגה בכל מקרה, אפשר שהוא לוקח אחריות להשלכות הכלכליות, וכיוצא בזה.

החמרה עם נהגים ללא ביטוח חובה

במקרים בהם שוטר עוצר אדם, עקב עבירת תנועה – סביר שאם אין לו ביטוח חובה, זה יכול להוסיף עוד "סעיף", על כן – באם נמצאים בנהיגה ונהנים לעבור על חוקי התעבורה, עדיף שיהיה ביטוח חובה שיכסה את הפינה.

נהיגה ללא ביטוח מקיף?

מעבר ליכולת לבצע נהיגה ללא ביטוח חובה, אפשר כמובן לבצע נהיגה ללא ביטוח מקיף. ביטוח מקיף, הוא זה שיכול לכסות נזקים שנגרמו לרכב, בין אם מדובר בתאונה, גניבה או שבר שמשות וכיוצא בזה. ביטוח חובה מכסה רק נזקים לגוף, אך ביטוח מקיף – מכסה גם נזקים לרכב. נהיגה ללא ביטוח מקיף, היא לקיחת אחריות על עלויות התיקון של נזקי הרכב, או במקרה שהרכב הוא טוטאל-לוס, או נגנב.

ביטוח צד ג'

נהיגה ללא ביטוח, יכולה להיות גם נהיגה ללא ביטוח צד ג' – שהוא זה שמכסה נזקי רכוש, הקשורים לצד שלישי בעקבות השימוש ברכב. כל דבר שהוא צד שלישי, ונגרם לו נזק – יכול להיות מכוסה על ידי ביטוח צד ג' – באם מדובר ברכוש ציבורי, או רכוש של שכן, וכיוצא בזה.

לקחת אחריות על ביטוח החובה

על כן, נהיגה ללא ביטוח יכולה להיות אקט שאינו מתאים או יעיל להגנה ולתמיכת האורגניזם. היא לא עומדת בתקנות החוק והתעבורה, ונדמה שהרבה יותר קל פשוט להחזיק בביטוח תקף מאשר לחסוך כמה שקלים על כך. השלכות מחד יכולות להיות ברובד הכלכלי: בדמות תשלומי קנסות. ומאידך, יכולות להיות ברובד המשפטי: שימועים בפני בית המשפט לתעבורה. ניתן להתייעץ עם מומחים בתחום, כדי לקבל בהירות אמיתית. אם יש רצון לקבל עזרה בבחירת כיסויים ביטוחיים מתאימים, נשמח לסייע. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק