כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
EXTRA TRUCK

ביטוח רכב

YOUNG

ביטוח רכב

הפניקס Smart

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

סעיפים חשובים בביטוח הרכב

ממה מורכב ביטוח רכב? מדוע יש כל כך הרבה מחירים וחברות שונות? ריכזנו עבורכם את הסעיפים הרלוונטים והחשובים ביותר שצריך לדעת על ביטוח רכב
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

סעיפים חשובים בביטוח רכב

כשזה נוגע לביטוח רכב, יש כל מיני סעיפים וכיסויים, שיכולים להשפיע על הכיסוי הביטוחי. כשזה נוגע לביטוח רכב חובה – המשחק הוא לא גדול, אך כשזה נוגע לביטוח מקיף – המשחק יכול להתרחב, ואפשר לגלות עולמות של "כן ולא", של הסרת כיסויים והרחבתם, וזוהי מטרתנו וסקירתנו בכתבה זו.

בסיסים לביטוח הרכב

בביטוח רכב, ישנם שלושה סוגים עיקריים. ביטוחה חובה, צד ג' וביטוח מקיף. ביטוח מקיף כולל צד ג', ועל כן יש לנו את התורה על רגל אחת. או, האם כך הדבר? מבט פנימי על הכיסויים הקיימים בכל סוג ביטוח, יכולים להרחיב את התמונה, ולהעצים אותנו לקבל בחירות ביטוחיות מודעות ומושכלות יותר. כאשר נדע מה כל ביטוח טומן בתוכו, נדע על מה אנחנו משלמים, ואם יש בכך ערך עבורנו.

ביטוח חובה למתחילים

כשאנחנו מדברים על ביטוח חובה, אנחנו מדברים על כיסוי ביטוחי שהוא כנראה אחיד בין שלל החברות. הדבר היחידי שכנראה מפריד בין הכיסויים, זה המחיר. על כן, כאשר זה נוגע בביטוח חובה, יהיה זה בהחלט אפשרי – לעשות השוואת מחירים, ופשוט לבחור בחברה הרצויה ביותר, עם המחיר האדיב או הנדיב שנרצה. יתרה מכך, יש כאמור סוגי ביטוחים נוספים, כמו ביטוח צד ג', אשר מכסה דברים שלא מכוסים בביטוח חובה, וביטוח מקיף – שיכול להקיף המון סעיפים הקשורים לביטוח הרכב.

מה הסיפור של ביטוח מקיף?

ראשית כל, ישנם סעיפים מעניינים בביטוח מקיף לרכב. לדוגמה, כיסוי לאביזרים ותוספות רכב. הדבר נוגע לאלו מאיתנו שיש להם רכיבים סטנדרטים מהיצרן, או שנמכרו כיד שנייה, ולאלו מאיתנו שיש להם אביזרים המעוצבים לרכבם בהתאמה אישית, ובאופן כללי – מחזיקים כלים ואביזרים שאינם הסטנדרט ואינם חכם מהמפרט הבסיסי של הרכב.

שווי האביזרים הללו יכולים להגיע לערך כספי של אלפי ואף עשרות אלפי שקלים חדשים. ביטוח מקיף יכול לכלול כיסוי גם עבור אלו. אולי זה לא יהיה רלוונטי למי שיש לו אביזרים פשוטים שאין ברצונו לבטח, וזה בסדר.

עוד, ניתן לכלול בביטוח מקיף, כיסוי למראות ופנסים. אם כי, העלות שלהם לא גבוהה בהכרח, באופן יחסי לרכיבי רכב אחרים – אך אם בא לנו, ומתחשק לכסות גם אותם – הרי זה אפשרי.  הדבר יכול לאפשר כיסוי עלויות שיכול להיות מלא או חלקי, בהתאם לתנאי הפוליסה.

השתתפות עצמית וכיסויים – בביטוח מקיף לרכב

וכמובן, גובה השתתפות עצמית. גם זה, הוא סעיף בביטוח מקיף ברכב. באם מסתכלים על הביטוח המקיף ומגלים שיש מקרים שהביטוח לא מכסה, או מכסה באופן חלקי – אפשר לדרוש או לכל הפחות לבקש שלא תהא השתתפות עצמית, אלא דווקא כיסוי. אולי אפשר דווקא לבחור בחבילות ביטוחיות שכוללות את הכיסויים שאנחנו רוצים, ועל כן כדאי לדייק ולבדוק מה הן בדיוק מציעות ואם זה מתאים למה שנראה לנו מתאים.

יתרה מכך, ישנם סעיפים בביטוח המקיף המדברים על שרותי גרירה, או אספקה של רכב חלופי במקרים שונים. ניתן לבדוק אם סעיפים אלו כלולים במסגרת החבילה הביטוחית, ולכלול אותם באם מעוניינים בכך.

וכמובן, האם חל ביטוח צד ג', ושלל תוספות אחרות שאפשר לצלול לתוכן. טיפ קטן מאיתנו, כסוכנות ביטוח, אנחנו למעשה יכולים לעזור לך לאתר סעיפים וכיסויים שונים שיכולים להיות רלוונטיים לצרכים שלך, ולוודא שהם יהיו (או לא יהיו), בהתאם.

לסיכום, הסעיפים שחשוב לשים לב אליהם בביטוח מקיף לרכב יכולים להיות מה שרשמנו, ויכולים להיות סעיפים שלא רשמנו – אך הם יותר רלוונטיים למצבך. ביכולתך כעת לעשות בדק בית, ולראות מה חשוב לך שיהיה בביטוח הרכב שלך, בהצלחה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק