כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
Safe Drive

ביטוח רכב

רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ON TRACK

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

שכחת ילדים ברכב או בדרך – כך נוודא שלא נשכח אף אחד

כלל ברזל לכל הורה צעיר הוא, לא לשכוח את הילדים באוטו. איך זה יכול לקרות בכלל? כולם חושבים שלהם זה לא יקרה ובפועל זה קורה אז החלטנו לבדוק.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

שכחת את הילד ברכב

מי שוכח את הילד שלו ברכב, אפשר לשאול. התשובה היא – אנשים מסוימים, ללא הבדל דת, גזע או מין. אי אפשר להצביע על מישהו (לדעתנו), להחליט ולקבוע שהוא מסוג האנשים שישאירו את הילד שלהם ברכב, כי לא נדמה שיש סימנים מקדימים, או רבדי אישיות שיצביעו על כך.

מחד, נוכל להגיד שאלו הם אנשים שאולי לא שמים לב, או לא קשובים לסביבתם – אך אפשר שיהיו גורמים רבים שהשפיעו על התופעה. אם מישהו מאיתנו פעם שכח ילד, או חבר באירוע, באתר "על הדרך", אפשר שזה מבהיר כמה זה קל להמשיך את חיינו ודרכנו, מבלי לשים לב שהשארנו "משהו חשוב", מאחור.

חמלה כלפי התופעה

על כן, לדעתנו, הדבר המתאים הוא להביט בחמלה על המצב, לראות שהוא מתרחש וללמוד מה ניתן לעשות כדי לשמור על הילדים. הארגון האמריקני "ילדים ומכוניות", אומר כי בין אלו ששוכחים את הילדים אפשר לגלות מורים, עובדים סוציאליים, קציני צבא, רופאי שיניים – ולפי הדיווח, גם מדען חלל אחד.

המקצוע לא אומר דבר על האישיות, אך זה כן מספק בבואת מראה למקצועות שאנחנו תופסים כאחראיים, ולגלות שגם אנשים שהחברה חושבת שהם אחראים, ויש להם מידת אחריות על עולמם – עדיין יכולים לשכוח.

גורמים לשכחת ילדים ברכב

מה בכל זאת מוביל אדם לשכוח את הילד ברכב? ובכן, מקורות מסוימים יגידו שמדובר על עייפות, פיזור נפש, תפקוד על אוטומט. ניקח לדוגמה, מצב של פוקוס, של בהירות ודיוק – האם זה מצב בו נשכח משהו שחשוב לנו? האם זה מצב שנשכח לעשות משהו שקריטי להצלחה או להגשמת המשימה? סביר להניח שלא, אלא אם כן זה יהיה רלוונטי להגשמתה. על כן, מצב של מצוקה רגשית ומנטלית, שמטיל לחץ ומתח על הנפש, יכול להוביל לכך שאנחנו פשוט לא שמים לב לדברים הפשוטים.

דרכי פעולה אפשריות

מה נוכל לעשות בנושא? ראשית כל, נוכל פשוט לא לעשות את זה. בעיקר במקומות וזמנים בהם אנחנו מזהים שמשהו "יושב עלינו", שאנחנו לא מרוכזים וממוקדים – לדעת שיש סיכוי סביר יותר "לשכוח דברים חשובים". שנית כל, בעת יציאה מהרכב – להעביר עין, לסרוק את המרחב ולגלות שהרכב ריק באמת – להציץ מבעד לחלונות.

כמו גם, בעת היציאה מהרכב, לא להיות בטלפון – כי אפשר לפעול כך מתוך אוטומט, שכן הפעולה יכולה לקבל ולקחת חלק מהפוקוס, חלק מהנוכחות ברגע הזה – אם כי, כמובן יש ביכולתנו לשוחח גם מתוך ערנות ונוכחות – אך זה עדיין כלי עזר שיכול לתמוך את תשומת הלב הערה שלנו למה שקורה ברכב בעת שאנחנו יוצאים.

אם נרצה, נוכל גם להשאיר את התיק – עם הדברים שחשובים לנו, באזור שהילד או הילדים אמורים להיות בו. אם נדע שאנחנו כנראה נרצה לקחת את התיק ומה שיש בו כדי לעשות את עניינינו, סביר שנשים לב לילד שנמצא ממש ליד התיק.

טיפים לנושא שכחת הילדים ברכב

באם נרצה להעניק סיכום ביניים לכתבה עד כה, הרי שנציין כך:

  1. כשנצא מהרכב, נסרוק היטב מי יש בו, ומי אין. ואם כך זה אמור להיות.
  2. טרם הנסיעה, נניח דברי ערך קריטיים ומשמעותיים "לסידורים בחוץ", ליד הילד – כך שנוכל לדעת שהוא שם בעת היציאה, ביתר קלות.
  3. מזהים מצב נפשי עכשווי ואם רואים שיש מתח פנימי, משתדלים אף יותר לשים לב מה מתרחש בעת הנסיעה, בסופה וביציאה מהרכב.
  4. באם נמצאים בטלפון, מנתקים טרם היציאה מהרכב, כדי לוודא "שלקחנו הכל", טרם ממשיכים את השיחה.

בסיכומו של דבר

כשזה נוגע לשכחת ילדים ברכב, אנחנו רוצים לדעת שמדובר על תופעה שמתרחשת מבלי שאנחנו מתכננים אותה. שכחת ילדים ברכב, היא אמנם לא סיבה למסיבה, אך היא כן הזמנה לחמלה כלפי עצמנו וכלפי המעורבים בדבר – שכן סביר, שאם מי מאיתנו היה מתכוון להזניח או לפגוע בילד כזה או אחר, הוא כנראה לא היה בוחר בשיטה של שכחת ילדים ברכב. ישנן שיטות יעילות הרבה יותר לדבר, וסביר שאם השכחה התרחשה – הרי מדובר בטעות אנוש פשוטה ותמימה, ואין מדובר כך מלבד בשגגה אנושית, שמזמינה חמלה ורכות. תודה על קריאתך, ובאם נוכל לעזור בענייני ביטוח רכב – נשמח לסייע.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק