כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג ביטוח תאונות אישיות

ביטוח לרוכבי קורקטינטים ואופניים חשמליים

אין כמעט ילד שאין לו קורקינט או אופניים חשמליים, המהירות וחוסר הזהירות מגדילים משמעותית את הסיכוי להיפגע ולכן החובה שלנו להגן ולכסות אותם הוא חיוני והכרחי.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח קורקינט חשמלי

אין יום שעובר שבו מחלקות המיון ברחבי הארץ לא אוספות לתוכן נפגעי תאונות של רוכבי דו גלגלי. בשנים האחרונות מספר הנפגעים עלה בצורה חדה בעיקר בגלל כניסתם של נהגים חדשים וחסרי ניסיון על כלים חדשים עתירי סיכון. לכול ההורים המודאגים, אנחנו בהחלט מדברים על הילדים שלכם שקיבלו כמתנת בר / בת מצווה את משוש ליבם, הקורקינט החשמלי.

הקורקינט החשמלי – העתיד כבר כאן אך מסוכן

הקורקינט החשמלי מצטרף לשורה ארוכה של כלי רכב שנכנסו לחיינו כרעם ביום בהיר. אפשר לראות אותם בכול עיר בארץ. כלים מכול סוג, צורה וגודל בדמות אופניים חשמליות, הובר-בורד וקורקינטים.

חלקם נהוגים על ידי מבוגרים בעלי רישיון נהיגה המכירים את הזכויות והחובות של כל נהג בכביש.. וחלקם איך לומר נמצאים בידיהם הפורעות של בני טיפש עשרה שכול רצונם הוא להספיק להגיע למחוז חפצם מהר ככול הניתן ולא בוחלים בשום אמצעים בדרך.

אתם בטח חושבים שאני טרחן זקן שבא להתלונן איך בתקופתי דברים היו נראים אחרת. אבל אני לא מאלה הרוצים לעצור את הקדמה. וכלים חשמליים מסוגים אלו בהחלט מציינים את כיוון העתיד. יחד עם זה אי אפשר שלא להכניס למשוואה את הסיכון הכרוך בנהיגה עליהם.

אז להקטין או לבטל את הסיכון אנחנו לא יכולים, אבל כאנשי ביטוח אנחנו יכולים בהחלט להציע הגנות לפגיעה הכלכלית שיכולה להירגם מתאונות מסוג זה. פגיעה שנגרמת מאיבוד ימי עבודה והוצאות רפואיות.

ביטוח תאונות אישיות לא תמיד מכסה

פוליסת תאונות אישיות הינה פוליסה שקיימת בשוק הרבה לפני שהגיעו הכלים החשמליים לשוק.  פוליסות אלו מעניקות פיצוי בסכום חד פעמי במקרה של מוות, נכות, שברים וכוויות הנגרמות מתאונה. ולרוב ניתנת לרכישה במנות של 50,000 ₪ עד למקסימום כיסוי של 600,000 ₪. תאונה חשוב להדגיש נחשבת בעולם הביטוח כאירוע פתאומי שלא היה ניתן לצפות מראש.

מתוך הגדרה זו לא מעט פעמים דוחות חברות הביטוח תביעות בפוליסות הנ"ל בטענה שהלקוח לקח סיכון גדול מידי ושהתאונה שהתרחשה הייתה צפויה מראש.

דוגמא טובה לכך היא תאונה של נהג מרוצים בזמן מרוץ,  נכון יהיה להגיד שהביטוח הנ"ל מיועד בעיקר למי שהעיסוק  הסביר שלו שם אותו בקבוצת סיכון גבוהה לאחת או יותר מהפגיעות שהפוליסה מכסה. 

מעטים המבוטחים שיודעים שאת סכום הביטוח המלא שרכשו הם יקבלו רק במקרה של מוות או נכות מלאה. במקרה של שברים וכוויות לכול פוליסה יש טבלת קצבים בה מצוין איזה אחוז מסכום הביטוח יתקבל בגין שבר בכל איבר בגוף. במידה וחס וחלילה שברתם אצבע תקבלו אחוז נמוך ואילו שברתם חולייה בעמוד השדרה, והסכום יגדל משמעותית. 

אז מה בנוגע לאותם רוכבים

כיום ניתן  לרכוש בפוליסות תאונות אישיות נספח המבטל את ההחרגה המקורית של רכבים דו גלגליים ובמילים אחרות מאפשר גם לרוכבי קטנועים ואופנים חשמליות לרכוש את ההגנה הכלכלית  במקרה של תאונה.

חשוב לציין שבפוליסות אלו ניתן להוסיף רבדים נוספים המעניקים תשלום יומי בגין אשפוז בבית חולים ואפילו קצבה חודשית של עד 10,000 לתקופה של עד 3 שנים ללא קשר להוכחת הכנסה וללא קיזוז מקצבאות נכות אחרות במידה וקיימות.

אז את השקט הנפשי שלכם בזמן שהילדים שלכם רוכבים על דו גלגלי חשמלי לצערנו לא נוכל, אך באפשרותנו להעניק לכם הגנה כלכלית למקרה של תאונה. כרגיל נדגיש את החשיבות של עבודה עם סוכן שיודע להתאים עבורכם את הכיסוי הנכון הן מבחינת כיסוי והן מבחינת עלויות מיותרות. אין טעם לשלם סתם רק בשביל לגלות ביום הדין שלא רכשתם את הכיסוי הנכון ביותר לצרכים שלכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק