כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג הר ביטוח

האתר השלישי במספר של משרד האוצר

רכשתם ביטוח אובדן כושר עבודה או תאונות אישיות בטלפון? סוכן הביטוח במקום העבודה שלכם מכר לכם פנסיה עם מרכיב ביטוחי? אם עניתם כן, אז הר הביטוח הוא בדיוק מה שאתם צריכים, שירות מבורך של משרד האוצר אשר נועד לעזור לכם האזרחים לעשות סדר בתיק הביטוחים שלכם, ההסבר בהמשך.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הר הביטוח 2
"87% ממוצע הנחה בתיק ביטוח..."

הזמינו דוח ביטוח מלא מאתר ביטוח וחסכו הון בעלויות ביטוח

כל הביטוחים במקום אחד

כחלק מהמאמץ הגדול של משרד האוצר להנגיש לאזרחים את השירותים שלהם, השיק משרד האוצר את אתר "הר הביטוח", מנוע חיפוש לאיתור פוליסות ביטוח לפי תעודת זהות (יש אפשרות לאתר גם לאזרח אשר נפטר). אתר "הר הביטוח" הוא האתר השלישי שפרסם משרד האוצר, לפניו קדמו אתר "הר הכסף" ו"המסלקה הפנסיונית".

מדוע זה חשוב לנו?

ראשית נבין את גודל התעשייה, מנתוני משרד האוצר עולה אזרח בישראל רכש בממוצע 4 מוצרי ביטוח במהלך חייו (בחישוב מהיר, הציבור כולו מחזיק בכ-30 מיליון מוצרי ביטוח). מרבית הביטוחים הינם ביטוחי רכב, ביטוח דירה, ביטוחי בריאות, ביטוח חיים ועוד. נתוני האוצר מראים שכיום הציבור משלם על ביטוחים בהיקף של למעלה מ70 מיליארד ש"ח.

אזרחי ישראל מבוטחים בגובה אסטרונומי! אז איך זה שחברות הביטוח עדיין מרוויחות? מסיבה פשוטה, שמרבית האזרחים רכשו פוליסות זהות במספר חברות מקבילות. כלומר אחוז ניכר מהיקף הביטוחים בישראל כלל לא ניתן לטבוע. (מלבד פוליסת חיים, ברוב הביטוחים לא ניתן לקבל פיצויים מפוליסות מקבילות).

אופי מכירת הביטוחים הינו תהליך שיווק אגרסיבי שמתבצע לרוב על ידי מוקדי מכירות טלפונים שבעזרת הפחדה לוחצים את לקוחות לרכוש פוליסות ביטוח כפולות או לא רלוונטיות (במקרה שלקוח לא עובר "חיתום"). דרך נוספת למכירת ביטוחים הינה דרך סוכני ביטוח שמנצלים את הידע שלהם על מנת לבלבל לקוחות ולגרום להם לרכוש מוצרים כפולים.

משרד האוצר נלחם על מנת להפסיק את התופעה הזאת, ולייצר שקיפות מלאה בין הסוכנים ולבין הלקוחות, "הר הביטוח" מציג ללקוחות נתונים מלאים על הפוליסה כגון מחירים, כיסויים ותאריכי תוקף ככה שכל לקוח יוכל לוודא שאין מחזיק פוליסות וכיסויים מיותרים.

מעל גיל 40 "חייב" להשתמש בהר הביטוח

כל אזרחי ישראל יכולים להנות ולהרוויח משירותיו של אתר "הר הביטוח" אך אוכלוסיה יותר ממוקדת של גברים ונשים מעל גיל 40 ייתכן שנמצאים בקבוצת "סיכון" מסויימת ולכן הכרחי שישתמשו בשירות.

קבוצת ה"סיכון" מתייחסת לניתוחים סטטיסטים הקובעים שאזרחים בטווח הגילאים בין 40-80 כנראה ורכשו מספר רב יותר של ביטוחים. לדוגמא ביטוחי מנהלים + פנסיה עם מרכיב ביטוחי או ביטוחי חיים כפולים עם ביטוחי משכנתא ועוד קומבינציות כפולות או מקבילות הקיימות היום בשוק.

היתרון היחיד בפוליסות הביטוח הוא שאין התחייבות בשום צורה, לכן ביצוע הסדר הפוליסות הביטוח שלכם אמור להיות תהליך קל, נוח ופשוט. הירשמו לאתר "הר הביטוח" חכו לקבלת פירוט הפוליסות שלכם והזמינו יועץ ביטוח מומחה אפשר יסמן לכם אילו פוליסות מומלץ לכם לבטל.

תהליך ביטול הפוליסה הינו תהליך מהיר הכולל שליחת פקס לחברת הביטוח וביטול הוראת הקבע בבנק, יועץ הביטוח שלכם ישמח להכין לכם את כל הטפסים על מנת להקל על התהליך.

סירטון הסבר של משרד האוצר

קיבלתי את כל הפרטים, מה עכשיו?

אם קראתם עד כה בתקווה למצוא פתרון קסם אז אנו מצטערים לאכזב אתכם אבל אין לנו שיטה/נוסחה קלה לביצוע סינון הביטוחים. תאלצו להיעזר באיש מקצוע מומחה.

שימו לב! לאחרונה מצאנו ברחבי האינטרנט כתבות המכוונות לקוחות לביטול פוליסות ביטוח ללא בדיקה מעמיקה, מיותר לציין שתהליך הסינון הוא אישי לכל לקוח. בנוסף, ענף הביטוח עבר שינוי גדול מאוד בעקבות הרפורמה החדשה וביטול ביטוח ישן יכול לפגוע משמעותית בזכויות שלכם.

סיבה נוספת לא למהר ולבטל את הפוליסות היא "חיתום", תהליך החיתום הינו תהליך קבלת הלקוח לחברת הביטוח. לטובת ההסבר, נקביל את תהליך זה לרכישת רכב. חברת הביטוח מבקשת בדיקה לפני קנייה, מכיוון שלאחר קניית הרכב לא תוכל יותר חברת הביטוח לבוא בטענות למוכר על תקלות שלא נמצאו בבדיקה. נחזור לדוגמא שלנו, חברת הביטוח מבצעת בדיקה מקיפה לכל לקוח על מנת לוודא שאין לו מחלות קודמות אשר יצוצו בעת תביעת ביטוח בהמשך.

אזרח אשר מבטל פוליסת ביטוח ומבקש לחדשה, יעבור חיתום מחדש ובכך נותן לחברת הביטוח הזדמנות פז לכלול סעיפי בריאות כאלו ואחרים אשר שישמו אותה בעת תביעת ביטוח כנגדו.

להתייעץ עם מומחים

אומנם סוכני הביטוח הם הגורם האחראי לכפילויות הביטוחים בישראל, לטענת משרד האוצר, נראה שהם אלו אשר בכל זאת יוכלו לסייע לנו ב"ניקוי שולחן" של פוליסות ביטוח מיותרות.

כמה כללים אשר שיסיעו לכם בתהליך:

  • הירשמו בטופס למטה
  • סוכני ביטוח שעברו סינון יצרו איתכם קשר
  • קיבעו פגישה עם הסוכן רק לאחר שנרשמתם להר הביטוח
  • בידקו את רישיון הסוכן (שהוא בתוקף)
  • הציגו לו את רשימת הביטוחים
  • בקשו מהסוכן הצעה כתובה
  • בצעו חיפוש קצר באתר או בגוגל סביב הנושא
  • שלחו לנו את ההצעה/סיכום הפגישה ואנו נשמח לעזור!

שרק נהיה בריאים

יתרון נוסף לביצוע סדר בפוליסות הביטוח שלכם, הוא הכרת הזכויות שלכם והגובה ההחזר המגיע לכם בעבור טיפולים שונים. לקוחות רבים כלל לא מודעים שפוליסות הביטוח שלהם כוללות טיפולים רבים כגון: שירותי פסיכולוג, רפואה אלטרנטיבית, דיאטנית ועוד. שימוש בטיפולים אלו במסגרת פוליסות הביטוח יוזיל לכם את העלויות וישמור עליכם בריאים.

כאשר סוכן הביטוח שולח לכם הצעה כתובה לסינון פוליסות הביטוח שמצאתם ב"הר הביטוח" דאגו לבקש ממנו פירוט של גובה ההחזר המגיע לכם בכל הטיפולים הרפואיים. ביטוח בריאות לא נועד רק למקרה קטסטרופה או מחלה קיצונית, גם בחיי היומיום נוכל למצוא טיפולים שנוכל לבצע בחינם או בתשלום זעום דרך פוליסת הביטוח שלנו.

השורה התחתונה

משרד האוצר מציג שירות מבורך שאנו צופים שיעשה מהפכה בתחום הביטוח בארץ, ייצר שקיפות מול סוכני הביטוח וירתיע את מוקדי המכירות האגרסיביים שכן אתם הלקוחות תוכלו להיות כל הזמן במעקב ובבדיקה של תיק הביטוחים שלכם.

אך השקת האתר לאוויר אינה מספיקה, קיימת עליכם האחריות להשתמש בשירות. להגדיש מספר דקות למלא את הטופס באתר ולקבוע עם סוכן ביטוח (אם לא תמצאו, אנו נוכל לסייע בשמחה). אנו בטוחים שבלחץ היומיומי קשה לפנות את הזמן, אבל זכרו שכמה דקות היום תחסוך לכם מאות שקלים בחודש! זהו רווח עצום עבורכם. צאו לדרך! אנו כאן עבורכם בכל שלב ושרק תהיו לנו בריאים.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק