כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג הר ביטוח

כל הטיפים לבחירת סוכן הביטוח הטוב ביותר

אין די לרשימת היתרונות שיש לעבודה עם סוכן ביטוח מקצועי, הן במחיר והן במהירות השירות. אם כך, מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים סוכן ביטוח?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

טיפים לבחירת סוכן ביטוח
"87% ממוצע הנחה בתיק ביטוח..."

הזמינו דוח ביטוח מלא מאתר ביטוח וחסכו הון בעלויות ביטוח

היום כל תחום בחיינו דורש ביטוח: ביטוח חיים כללי, ביטוח בריאות, ביטוח נסיעות, ביטוח לרכב, לדירה, ביטוחי אחריות מקצועית.. במיוחד בתקופות בהן קורים דברים בלתי צפויים, שמובילים לתחושה של חוסר שליטה בתחומים מרכזיים בחיינו, שווה לנו להיות מבוטחים עבור כל מקרה שנזדקק. השלב הראשון ברכישות ביטוחים הוא מציאת סוכן ביטוח. פרשנו בפניכם את יתרונות השימוש בסוכן ביטוח, והצעות חשובות כיצד מומלץ לבחור את סוכן הביטוח המתאים והבטוח ביותר עבורכם.

מיהו סוכן הביטוח ומה תפקידו?

פעמים רבות נהוג לרכוש פוליסות ביטוח דרך סוכן ביטוח שתפקידו להוות דמות מתווכת בין חברת הביטוח למבוטח, על אף שקיימת האפשרות לרכוש ביטוח באופן עצמאי ישירות מחברת הביטוח. סוכן הביטוח נותן סיוע ללקוח המבוטח בהגשת תביעה לחברת הביטוח. סוכן הביטוח נותן שירות למבוטח כמו למשל מילוי טפסים אל מול החברה, וניהול תהליך התביעה עד שתאושר או תדחה על ידי החברה, לאורך כל תקופת תוקפו של הביטוח. קשר עם סוכן ביטוח בחברה יכול להגדיל את סיכויי אישור בקשתכם לתביעה מול חברת הביטוח.

דעו שסוכן ביטוח זקוק לרישיון מטעם משרד האוצר על מנת לעסוק בתחום, וקבלת הרישיון מותנית הכשרה והתמחות לפחות באחד מתחומי הביטוח הקיימים. (ביטוח אלמנטרי, חיים, פנסיוני)

סוכן ביטוח יכול להיות בעל משרד או עצמאי, או שכיר בסוכנות. (סוכן ביטוח השייך באופן ישיר לחברת ביטוח, בסוכנות הסדר עלול להיות כמובן פחות אובייקטיבי משום שהוא מייצג את האינטרסים של חברת הביטוח וכדאי להיות מודעים לכך.)

ההכנסות של סוכן הן עמלות שהוא מקבל ביחס להיקף המכירות שלו מחברת הביטוח. בנוסף, סוכן הביטוח יכול לגבות תשלום ישירות מהמבוטח עקב שירותים נוספים כמו סיוע למבוטח בתכנון כלכלי, פנסיה, טיפול בתביעות עבר שלא התקבלו ועוד.

מהם היתרונות של סוכן ביטוח?

כפי שציינו קודם, סוכן ביטוח יכול להיות יועץ בתחומים קשורים נוספים, ובהשוואה לקשר ישיר של מבוטח עם חברת ביטוח הוא יכול להיות יותר אובייקטיבי, משום שהוא לא מציע רק מוצר אחד ויחיד כמו חברת הביטוח שמקדמת את האינטרסים שלה, אלא יכול לראות את התמונה הרחבה ולסייע בהשוואות מחירים בין פוליסות שונות.

נוסף על כך, אם יש לכם סוכן ביטוח הוא יהווה עבורכם כתובת מעולה לפנות אליה בנושא של כפל ביטוח, תוכלו תמיד להיוועץ בו על מנת לבדוק באילו מהביטוחים בהם אתם מכוסים הכי משתלם להישאר ולהבטיח כיסוי והגנה רחבים, ובמקביל הוא יוכל לתת לכם המלצות היכן לקזז ובכך לחסוך סכומים גדולים מאוד שעלולים להתבזבז עקב הכפילות.

איך תמצאו את סוכן הביטוח המתאים?

ראשית כל וודאו את אמינותו של הסוכן- בקשו לראות את רישיונו (בדרך כלל אם תגיעו למשרדו תוכלו לראות את הרישיון תלוי על הקיר) או שתחפשו את שמו ברשימת הסוכנים באתר של "שוק ההון, ביטוח וחיסכון" של משרד האוצר.

רצוי שתפגשו אותו פנים אל פנים כדי להתרשם ככל הניתן מדמותו, וצרו איתו שיח כנה ופתוח לגבי הצרכים, הציפיות והדרישות שלכם.. תעלו בפניו את כל השאלות שמטרידות אתכם ובחנו את תגובותיו. אין לזלזל ברושם ראשוני! ניתן להבין ממנו המון. אתם מטילים על סוכן הביטוח אחריות גדולה על תחומים חשובים בחייכם ולכן כדאי מאוד שהוא יהיה אדם שתוכלו לסמוך עליו שייתן לכם שירות טוב.

כדאי לבדוק איזה מידע סוכן הביטוח חושף במעמד רכישת הביטוח, אם הוא מציין גם את החסרונות או סעיפים לרעת הלקוח במעמד של תביעה, או אם הוא מאתר עבורכם כפל ביטוח שתוכלו לחסוך, ניתן יהיה להסיק שהוא אובייקטיבי ואמין.

שווה לשקול בחירה בסוכן שמתמחה בתחום אחד מרכזי, ולאו דווקא סוכן שמזגזג בין כל התחומים. סוכן ביטוח שמתמחה בקטגוריה ספציפית של ביטוחים יכול להיות יותר מקצועי ומומחה בתחומו עקב ניסיון מעמיק ורב בתחומו.

תמיד ניתן לערוך בדיקה של מוניטין הסוכן בקרב לקוחות, או לקבל המלצה ישירה מחבר קרוב או קולגה שאתם סומכים על דעתו. כמו בתחומים רבים, המלצה יכולה להועיל מאוד בהתמקדות בחיפוש אחר בעל מקצוע טוב. יש סוכני ביטוח רבים מאוד, ואחת הדרכים לברור מתוך ההיצע הן המלצות ממקור ראשון. רוב האנשים נשארים עם סוכן ביטוח לאורך שנים, והם ידעו בקלות להעיד על טיבו וחסרונותיו של הסוכן.

אבל כמובן, אין חכם כבעל ניסיון, ייתכן שתצטרכו לעבור כמה שנים או חוויות עם סוכן הביטוח כדי להרגיש אם הוא מתאים לכם.. אחד הקריטריונים החשובים לבדיקת התאמה היא הנגישות והזמינות של הסוכן- כדאי לבדוק אם יש מספיק דרכי התקשרות איתו ובאיזו תדירות ומהירות הוא מטפל בעניינכם.

מדי פעם ערכו השוואה, וודאו שסוכן הביטוח שלכם נותן באמת את השירות הטוב ביותר עבורכם, זה היתרון בכך שהיצע סוכני הביטוח הוא רחב מאוד- תמיד תוכלו להחליף סוכן במידה ונחלתם אכזבה.

חשוב שתהיו מודעים לכל אלו בבחירת סוכן הביטוח, ובכך תבטיחו את הטיפול הטוב ביותר בפוליסות הביטוח שלכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק