ביטוח צד ג' לרכבהרחבות כיסוי עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח צד ג'מה זה למעשה?

ביטוח צד ג' לרכב הוא כיסוי ביטוחי חשוב שכל בעל רכב צריך לשקול לרכוש. ביטוח זה מכסה את הנהג במקרה שהרכב שלו גורם נזק כלשהו לרכושו של אדם אחר, כגון פגיעה ברכב בתאונת דרכים. ביטוח זה זול יחסית לביטוח מקיף, אך מספק הגנה חיונית מפני תביעות יקרות של צדדים שלישיים.

ביטוח צד ג'הכיסוי הביטוחי שמספק לכם שקט נפשי

ביטוח צד ג' מספק כיסוי ביטוחי במקרה שהמבוטח גורם בטעות נזק לרכוש של צד שלישי באמצעות הרכב המבוטח. אם אין בכוונתכם לבטח את הרכב שלכם בביטוח מקיף, עדיין חשוב לשקול את הסיכון שתהיו אחראים לנזק שייגרם על ידי רכבכם לרכבים אחרים.

נזק כזה יכול להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים. אולם עם ביטוח צד ג' תידרשו לשלם רק את ההשתתפות העצמית במקרה שתגרמו נזק לצד שלישי, אם בכלל.

מה ביטוח צד ג' לא מכסה?הכירו את ההגבלות

במרבית חברות הביטוח סכום הפיצוי לצד ג' מוגבל עד 500,000 ש"ח.

בנוסף, יש לציין שביטוח צד ג' איננו מכסה נזקי גוף (בשביל זה קיים ביטוח חובה) וגם לא נזק לרכב המבוטח עצמו בעקבות תאונה או גניבה.

פוליסות ביטוח רכב החופש לבחור פוליסה נכונה

מומלץ!
רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ביטוח רכב
מומלץ!
רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ביטוח רכב
משאית TOP

ביטוח רכב

ביטוח רכב
ON TRACK

ביטוח רכב

ביטוח רכב

מי נחשב כ-צד ג' מבחינה ביטוחית?מה ההגדרה היבשה?

צד שלישי יכול להיות אדם פרטי או גוף ציבורי כמו רשות מקומית או סניף דואר. ביטוח צד ג' מכסה לא רק נזקים שנגרמים לרכבים אחרים אלא גם לכל סוג אחר של רכוש – גדרות, תחנות אוטובוס, עמודי חשמל וכדומה.

איך נקבע מחיר ביטוח צד ג'?יש פער גדול במחירים

מחיר ביטוח צד ג' מושפע מגורמים שונים כמו גיל המבוטח, תביעות עבר ומספר הנהגים המורשים לנהוג ברכב.

ביטוח מקיף וביטוח צד ג'ההבדלים העיקריים

ביטוח רכב צד ג' וביטוח מקיף הם שני סוגי ביטוח רכב אופציונליים שניתן לצרף לכיסויים הביטוחים של הרכב, בנוסף לביטוח החובה. כל נהג רשאי לבחור האם להוסיף אותם בהתאם לצרכיו ולמאפייני הרכב.

ככלל, ביטוח צד ג' מתמקד בכיסוי מצומצם יותר בהשוואה לביטוח מקיף – הוא מספק פיצוי עבור נזקים שהרכב המבוטח גורם לרכוש של צד שלישי.

ביטוח צד ג' הוא ביטוח צנוע וממוקד יותר מביטוח מקיף ולכן מחירו זול באופן משמעותי. הוא מספק כיסוי מוגבל לנזקי רכוש צד ג' בלבד בניגוד לביטוח המקיף שמעניק כיסוי רחב הרבה יותר.

ביטוח מקיף מתאים במיוחד לרכבים יוקרתיים כגון רכבי ספורט, רכבי אספנות או דגמים מוגבלים, שכן הוא מעניק כיסוי ביטוחי רחב למקרה שהם יינזקו או ייגנבו.

לעומת זאת, ביטוח צד ג' הוא הכיסוי המינימלי הנדרש במקרים בהם הרכב אינו יקר ערך במיוחד, לדוגמה רכב משפחתי שני שנוסע לעיתים רחוקות, או רכב ישן שכבר אינו כדאי לתקן במקרה של נזק.

במקרים כאלה הבעלים רוצים רק להיות מכוסים למקרה שהם יגרמו נזק לצד שלישי, והרכב עצמו אינו שווה להם את עלות הביטוח המקיף.

ההרחבות האפשריות לפוליסת צד ג'חשוב שתכירו אותם

בנוסף לכיסוי הבסיסי, ניתן להרחיב את ביטוח החובה והצד ג' באמצעות תוספות וכיסויים נוספים.

שירותי דרך וגרירה

אחד החשובים שבהם הוא כיסוי לשירותי דרך וגרירה, שיכול לסייע רבות במקרה של תאונה. כיסוי זה נותן מענה ראשוני לרכב עצמו, בדמות תיקונים בסיסיים בשטח וגרירה למוסך לטיפול מקיף יותר. כך נמנעות עלויות נוספות מצד המבוטח במקרה הצורך, והרכב זוכה לטיפול הולם באירוע.

ייצוג משפטי

כיסוי חשוב נוסף שרצוי לכלול בביטוח הרכב הוא כיסוי לייצוג משפטי. כיסוי זה נכנס לתמונה במקרה שתביעה מצד ג' שנפגע הגיעה להליכים משפטיים.

אז חברת הביטוח תספק סיוע משפטי בהתאם למדיניות שלה ולתנאי הפוליסה: או שהיא תמנה עורך דין מטעמה שייצג את האינטרסים שלכם, או שתאפשר לכם לשכור עורך דין פרטי ותפצה אתכם על עלויות ייצוג זה.

כיסוי זה חוסך מהמבוטח טרחה ועלויות כספיות משמעותיות בהליך משפטי.

ביטול השתתפות עצמית

כיסוי נוסף שכדאי לבדוק בעת השוואת פוליסות ביטוח חובה וצד ג' הוא ביטול ההשתתפות העצמית. בדרך כלל הפוליסה כוללת השתתפות עצמית שעל המבוטח לשאת בחלק מעלות התיקון או הנזק שנגרם במקרה ביטוח.

בתמורה לתוספת לפרמיה, ניתן לבטל דרישה זו, כך שחברת הביטוח מכסה את מלוא הנזק והמבוטח אינו צריך להוציא כסף מכיסו במקרה של נזק לצד שלישי. זהו כיסוי שיכול לחסוך סכומים משמעותיים בטווח הארוך, במיוחד אם קורים מקרי ביטוח חוזרים ונשנים.

רכישת ביטוח צד ג' לרכבלמי היא רלוונטית במיוחד

התשובה לשאלה האם לרכוש ביטוח חובה + צד ג', או ביטוח חובה + מקיף, תלויה במידה רבה בשווי הרכב המבוטח.

שני הביטוחים כוללים כיסוי לנזקים שהרכב עלול לגרום לצדדים שלישיים, אך רק ביטוח מקיף מעניק גם כיסוי לנזקים שייגרמו לרכב עצמו כתוצאה מתאונה או גניבה.

לכן, עבור רכב בעל ערך נמוך או בינוני, ניתן להסתפק בביטוח חובה + צד ג', שהוא הפוליסה הזולה יותר. גם במקרה של רכבים ישנים, שערכם הכספי נמוך יחסית, עלול להיות שלא יהיה כדאי מבחינה כלכלית לתקן אותם אם יינזקו.

לגבי רכבים מסוג זה אפשר לשקול לרכוש רק ביטוח צד ג', שאינו מכסה נזקים לרכב עצמו אלא רק לצד שלישי.

לעומת זאת, עבור רכבים חדשים יותר ויקרים יותר, כדאי לרכוש ביטוח מקיף שמכסה גם את הנזקים שייגרמו לרכב במקרים של תאונה, גניבה וכו'. שכן במקרה של רכב בעל ערך גבוה, יש אינטרס ברור לתקן אותו אם ניזוק ולא "לגרוט" אותו.

גבול האחריות בביטוח צד-ג'ישנה תקרה לאחריות

אחד המרכיבים הקריטיים בפוליסת ביטוח חובה וצד ג' הוא גבול האחריות, המייצג את הסכום המקסימלי שחברת הביטוח מעמידה לרשות המבוטח כדי לפצות ניזוקים מצד ג' באירוע ביטוחי.

גבול האחריות קובע את היקף הכיסוי הכספי המרבי במקרה שנגרם נזק לרכוש של צדדים שלישיים כתוצאה משימוש ברכב המבוטח. סכום גבוה של גבול אחריות יאפשר למבוטח לפצות את הניזוקים במקרה של תביעה – ולכן חשוב לבחור סכום הולם שיגן היטב על נכסי המבוטח.

גבול האחריות בביטוח חובה וצד ג' משתנה בין חברות הביטוח השונות, בהתאם למדיניות ולשיקולים העסקיים הייחודיים לכל חברה. לכן, חשוב מאוד להקדיש תשומת לב מיוחדת לסעיף זה בעת השוואת פוליסות.

יש לקרוא היטב את תנאי הפוליסה, לוודא שגבול האחריות המוצע הולם את צרכי המבוטח ומגן כראוי על נכסיו, ואם לא – לשקול לבדוק פוליסות נוספות עד למציאת זו שמספקת כיסוי מספק לנזקי צד ג'. הקפדה יתרה בנושא זה עשויה למנוע הליכים משפטיים ותביעות בעתיד.

ביטוח צד ג'במשפט אחרון

ביטוח צד ג' לרכב הוא כיסוי ביטוחי חשוב שמטרתו להגן על המבוטח מפני תביעות של צדדים שלישיים שנפגעו מהרכב שלו. הוא מכסה את הנזקים שהרכב גורם לרכוש של אחרים, אבל לא מפצה על נזקים שנגרמו לרכב עצמו.

ביטוח צד ג' הוא זול יותר מביטוח מקיף, ומתאים במיוחד לבעלי רכב ישן שערכו נמוך יחסית. לעומת זאת, בעלי רכבים חדשים ויקרים יעדיפו בדרך כלל ביטוח מקיף המכסה גם אובדן או נזק עצמי.

בכל מקרה מומלץ מאוד להשוות מחירים בין חברות הביטוח ולוודא שגבול האחריות בפוליסה גבוה מספיק על מנת להגן כיאות על המבוטח מפני תביעות פוטנציאליות של צדדים שלישיים בכביש.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח רכב?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח חובה לרכב הינו מוגדר בחוק הישראלי בחובה ובעל ענישה של דוח ואף החרמה זמנית של הרכב. מלבד הדרישה החוקית, ביטוח חובה לרכב שומר על הנהג מפני פגיעה אפשרית בעוברי אורח או נהגים אחרים בכביש. במידה וחס וחלילה תתרחש תאונה, ביטוח חובה ידאג שכל המעורבים יוכלו לקבל טיפול רפואי הולם.

ביטוח צד ג' מתאים לרכבים בשווי נמוך יחסית אשר לא מצדיק את עלות הביטוח המקיף והוא נועד לכסות את הנהג מפני נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי על ידי הרכב שלו.

השתתפות עצמית הינה אחוז מתוך סך עלות התיקון הנדרש, בין אם לרכב שלכם או לצד ג', אותו אתם נדרשים לשלם כחלק מתקנון הביטוח.

גובה ההשתתפות העצמית נקבע כבר במעמד הרכישה של פוליסת הביטוח, ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות רכישה של פוליסות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית.

כן, יש אפשרות לפנות לחברות הביטוח ולרכוש ביטוח רכב לתקופה קצובה.

לכל חברת ביטוח יש מוסכי הסדר ואיתם יש תקנון הקובע איזה רכב חלופי תקבלו.

מרבית הרכבים החליפים הם משפחתי-קטן , במידה ואתם זקוקים לסוג רכב אחר (7 מקומות) וכדומה, חשוב לעדכן את סוכן הביטוח כבר ברגע הרכישה.

כל חברות הביטוח ישמחו לשמוע שלא היו לכם תביעות בעבר ויתגמלו אתכם בתעריף ביטוח רכב מוזל.

במקרה של גניבת הרכב יש להתקשר למשטרה באופן מידי ולאחר קבלת אישור על הגשת התלונה ושיחה עם השוטר, להעביר את המסמכים לחברת הביטוח להמשך טיפול.

במקרה של תאונת דרכים, ראשית נסו ככל הניתן לשמור על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם, פנו לסוכן הביטוח סמוך ככל הניתן לאירוע כך שינחה אתכם במידה וצריך לצלם משהו, אילו פרטים לבקש מהמעורבים בתאונה וכדומה.

ביטוח רכבפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק