כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח חיים מומלצות
מגן לעתיד

ביטוח חיים

שוהם

ביטוח חיים

הכנסה למשפחה

ביטוח חיים

בלוג ביטוח חיים

למה צריך ביטוח חיים במשכנתא?

מה תפקידו של ביטוח חיים בביטוח המשכנתא שלכם? למה הוא הכרחי אם הבית מהווה ערבון בעבור ההלוואה שלקחתם הבנק? ניסינו להסביר קצת ולשפוך אור על הנושא
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

למה צריך ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים במשכנתא הוא ביטוח שהבנק שמעניק את המשכנתא מחייב את נוטל המשכנתא מהבנק לרכוש, הסיבה שהבנק דורש מהלווה לרכוש ביטוח משכנתא היא כדי להבטיח לעצמו שהוא יקבל בחזרה את הכספים שנתן ללווה גם במקרה בו הוא נפטר לפני שהספיק להחזיר את הכספים שלקח מהבנק. 

מה זה ביטוח חיים במשכנתא?

ביטוח חיים במשכנתא מגן גם על הבנק שהעניק את ההלוואה וגם על נוטל המשכנתא ובני משפחתו במקרה פטירה לפני החזרת ההלוואה וגם במקרה של נכות שלא מאפשרת לרוכש הפוליסה לפרנס את עצמו. 

במקרה מסוג זה, חברת הביטוח תשלם לנוטל ההלוואה סכום כסף משמעותי בסכום דומה ליתרת החוב שנותרה לו כלפי הבנק. למעשה, הכסף יעבור כולו לבנק לטובת חיסול ההלוואה ואם ישאר עודף הוא יועבר למוטבים של רוכש הביטוח.

בנקים רבים דורשים את רכישת הביטוח כדי למנוע מצב בו המשפחה של נוטל ההלוואה לא מסוגלת לעמוד בתשלומי המשכנתא החודשיים מה שיכניס את הבנק למאבק משפטי ארוך וכואב מול משפחה שנאבקת על הבית שלה. 

כפי שצויין לעיל, ברוב המקרים סכום הפיצוי המופיע בפוליסה צמוד לגובה החוב שנותר לנוטל המשכנתא להחזיר, לאור זאת ככל שעוברות השנים וככל שיתרת החוב מצטמצמת גם העלות של פוליסת הביטוח יורדת. 

חלק לא קטן מבין אלה שרוכשים ביטוח חיים במשכנתא חושבים שמדובר בכפל ביטוח, זה לא המצב, אמנם שתי הפוליסות דומות באופיין אבל הערך שלהן שונה לחלוטין. בעוד שביטוח חיים במשכנתא מבטיח לכם ולמשפחתכם שתוכלו לשמור על הבית שלכם במקרה של מוות או נכות. ביטוח החיים הרגיל יסייע לכם להתמודד עם הפגיעה הכלכלית הנובעת ממוות או נכות.

כמה עולה ביטוח חיים במשכנתא?

העלות של ביטוח חיים במשכנתא עולה לרוב כמה עשרות שקלים, המחיר עלול להשתנות באופן משמעותי בין לווה אחד למשנהו לאור העובדה שמידת הסכנה הנובעת מלווים שונים עלולה להיות שונה במיוחד. דמיינו למשל לווה בריא בן 45 שלקח משכנתא למשך 30 שנה לעומת לווה בריא בן 25 שלקח משכנתא למשך 30 שנה. ברור כי יש סבירות גבוהה יותר שהלווה בן ה-45 יתמודד עם בעיות רפואיות שעלולות לפגוע בהכנסה שלו לעומת הלווה הצעיר יותר שאמור לסיים את תקופת ההלוואה בגיל 55.

כמו כן, חברות הביטוח מתחשבות בעוד גורמים לפני שהן מחליטות מה תהיה גובה הפרמיה החודשית. חברת הביטוח מתחשבות בתחום העיסוק של נוטל המשכנתא ואם התחום נחשב למסוכן יחסית היא תגבה יותר, בנוסף אנשים בריאים צפויים לשלם פחות עבור המשכנתא.

החשיבות של ביטוח חיים במשכנתא

החשיבות של ביטוח חיים במשכנתא היא אדירה! הביטוח עלול להיות ההבדל בין משפחה שנזרקת לרחוב לאחר שלא הצליחה לעמוד בהחזר התשלומים החודשי לבין משפחה שחיה בנוחות ורווחה יחסית בבית שלה.

כמו כן, חשוב לציין שזה לא כל כך משנה אם אתם חושבים שמדובר בביטוח חשוב או לא לאור העובדה שהבנקים פשוט מחייבים את נוטלי המשכנתאות לרכוש ביטוח כזה.

איך לקנות ביטוח חיים במשכנתא?

בעבר נוטלי המשכנתאות היו חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא בבנק שדרכו נטלו את ההלוואה. חשוב לציין שהמצב הזה השתנה בשנים האחרונות וכי אתם יכולים לרכוש ביטוח משכנתא בכל חברת ביטוח שמציעה ביטוח מסוג זה.

אנו ממליצים בחום לא להתפתות לרכוש את הביטוח דרך הבנק לפני שבדקתם אופציות אחרות לאור העובדה שברוב המקרים הפוליסה שהם מציעים יקרה בהרבה מפוליסות שניתן לרכוש בשוק הפרטי. יועצי הביטוח שלנו ישמחו לסייע לכם לאתר את פוליסת הביטוח הכי משתלמת עבורכם שתחסוך לכם סכומים נכבדים בכל שנה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק