כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין מומלצות
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

חושב להיות עורך דין? אלו תחומי ההתמחות הפופולריים

המקצוע המבוקש ביותר אחרי רפואה לפי כל אימא שתשאלו בוודאי יהיה עורך דין, אך באיזה תחום מקצועי עדיף להתמחות כעורך דין?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

חושב להיות עורך דין

שוקלים ללמוד עריכת דין? מערכת המשפט מעניינת אתכם? רוצים לדאוג לעשות צדק?

אם אתם מתלבטים לאיזה תחום כדאי לגשת אחרי הלימודים,  תוהים מה הכי נחשב, מה הכי פופולרי או במה מרוויחים משכורת יותר גבוהה- לפניכם כל המידע על תהליך ההסמכה בעריכת דין ועל התפקידים האפשריים בתחום.

השלבים בדרך לעריכת דין

כל עורך דין בדרך להסמכתו צריך ללמוד משפטים תואר ראשון במכללה או אקדמיה. הלימודים נמשכים בדרך כלל בין 3.5 ל-4 שנים ובמהלך השנה האחרונה לתואר נהוג להתראיין להתמחות ולהתקבל למשרד- כבר אז ניתן לבחון אם מתעניינים במערכת המשפט הציבורית, או שמא במשרד פרטי ומה התחום שיותר מעניין, מאתגר וממלא אתכם. לאחר התואר מחויבים בשנה של התמחות ואחריה ניתן לגשת למבחני לשכת עורכי הדין.

אלו שעוברים את המבחן בהצלחה מקבלים הסמכה לעסוק בעריכת דין. לא ניתן לעסוק בעריכת דין ויעוץ משפטי ללא הסמכה. מומלץ לעסוק במקצוע רק כאשר בידכם תעודת ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין שמספקת גב לאורך הקריירה המקצועית בעת התקלות בסיכונים שונים שעולים במהלך העבודה.

תחומי העיסוק של עורכי דין

ישנם תחומים רבים אליהם ניתן לפנות תחת מקצוע עריכת דין -ליטיגציה, משפט אזרחי, משפט פלילי, בינלאומי, מסחרי, דיני משפחה, מקרקעין, מיסים, קניין רוחני ועוד. ישנן כמה סוגים של משרות בהן ניתן לעבוד בעריכת דין- פרקליטות המדינה, בתי משפט, משרד המשפטים.. או במשרדים פרטיים כבעלי משרד ,שותפים או שכירים. בנוסף, חברות רבות מעסיקות תחתן עורכי דין כחלק מהחברה. התחומים הפופולריים ביותר להתמחות בעריכת דין הם בדרך כלל אלו שהכי רווחיים. על פי סטטיסטיקות תחום עריכת הדין בהיי טק (תחום מוביל באופן כללי בארץ ובעולם) המרכזי והרווחי ביותר.

ועדיין, לא משנה באיזה מהתחומים יבחר עורך דין הוא אינו יעסוק במקצוע בלי ביטוח אחריות מקצועית.

מהו שכר עורך דין?

שכר עורך דין משתנה על פי פרמטרים שונים, שכרו של מתמחה עומד על 6,000 והשכר מטפס עם הוותק והניסיון ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש. גם פרמטר של אופי התפקיד או המעמד בתוך המשרד משפיע על גובה השכר. מן הסתם השכר במגזר הפרטי גבוה יותר, ומנהלים ושותפים בכירים מרוויחים אף יותר. יש לקחת בחשבון הוצאות הגנה של עורך דין מנוכות מהשכר אותן אפשר לכסות  על ידי ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין.

ממה צריך להיזהר ולעל מה להגן?

כפי שציינו מעלה, לא כדאי לעסוק בעריכת דין בלי ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין וזאת משום שעורך דין נמצא בתפקיד בעל מורכבות, עם דרישות מקצועיות גבוהות שצריך לעמוד בהן. עלולים להיגרם ללקוחות, או צדדים נוספים נזקים ועורך הדין צריך להגן גם על עצמו מפני תביעות וכיסוי ההוצאות שלהם. לכן, חייב עורך דין ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק