כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
בלוג הר ביטוח

שירות בדיקת איתור ביטוחים של משרד האוצר

שמעתם על הר הביטוח ומעוניינים לנסות? הגעתם למקום הנכון! הר הביטוח יקנה לכם את כל הכלים והדוחות בנוגע לתיק הביטוחים שלכם, העזרו בו בצורה חכמה ותחסכו מאות שקלים בחודש. מתחילים!
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הר הביטוח
"87% ממוצע הנחה בתיק ביטוח..."

הזמינו דוח ביטוח מלא מאתר ביטוח וחסכו הון בעלויות ביטוח

משרד האוצר השיק את אתר הר ביטוח על מנת לסייע לכלל האזרחים לרכז את תיק הביטוחים שלהם בצורה נוחה קלה ופשוטה. למרות שזאת יוזמה מבורכת מצידם, נדרש מכם האזרחים מאמץ מסוים והשקעה על מנת לייעל את תיק הביטוחים שלכם ולחסוך כסף.

לפני שנתחיל, מה בכלל נוכל למצוא שם?

ענף הביטוח מתחלק ל-2 קטגוריות ברורות, ביטוחי חיים וביטוחים אלמנטרי. על מנת שנוכל לזכור את החלוקה בקלות, נסתכל על זה כך,

ביטוחי חיים כוללים את כל סוגי הביטוחים הנוגעים לבריאותנו באופן ישיר כגון:

  • ביטוח בריאות
  • ביטוח חיים
  • ביטוח אובדן כושר עבודה
  • ביטוח תאונות אישיות
  • ביטוח סיעודי

ביטוח אלמנטרי כולל את כל סוגי הביטוחים הנוגעים לכל הרכוש סביבנו כגון:

  • ביטוח רכב
  • ביטוח דירה
  • ביטוח סירה
  • ביטוח תכולת דירה
  • ביטוח עסק

יחד עם זאת, האתר אינו מכסה ב-100% את כל כיסויי הביטוחים הקיימים ברשותכם, ביטוח מנהלים ישנים, קרן פנסיה בעלת מרכיב ביטוחי ועוד נגזרות של ביטוחים המשולבים במוצרים נפרדים.

איך מתחילים?

ראשית וודאו שיש ברשותכם את אמצעי הזיהוי הנדרש, על מנת שתוכלו להירשם לאתר תזדקקו לתעודת הזהות שלכם, לתאריך ההנפקה בנוסף למספר. קיימים עוד 2 שאלות זיהוי אישית לכל לקוח, לא נוכל לפרוט אותם כאן על מנת לא להטעות.

צפו בסרטון קצר של משרד האוצר ונמשיך את ההסבר אחריו:

מה לחפש בתוצאות?

אזהרה קטנה למתחילים, רשימת הביטוחים שתקבלו תהיה ארוכה ומבלבלת, אל תלחצו! אתם צריכים לחפש פוליסות כפולות, השאלה איך הם נראות?

כדי שנוכל לזהות פוליסות כפולות, ראשית נבין את שיטות השיווק והמכירה של כל אחד מסוגי הביטוחים. סוכני ביטוח בעלי רישיון רשאים לשווק לכם את כל סוגי הביטוחים, מרבית הפוליסות הכפולות שמקורן בסוכן ביטוח בוצעו במקום העבודה שלכם, במידה ונדדתם בין מספר מקומות עבודה בתקופה כזאת או אחרת בחייכם, סיכוי גבוה שפגשתם בסוכן הביטוח של החברה שניצל את ההזדמנות ומכר לכם פנסיה עם מרכיב ביטוחי או תוספות כיסויים לביטוח קיים.

יחד עם זאת, קיימים מספר סוגי ביטוחים שניתן למכור דרך מוקד מכירות טלפוני על ידי מוקדנים חסרי ניסיון שאינם בעלי רישיון. אלו הביטוחים שנמצאים בסיכון גבוה שימצאו ככפולים בתיק הביטוחים שלכם.

ביטוחים אשר ניתן למכור ללא רישיון (דרך מוקד טלפוני):

  • ביטוח תאונות אישיות
  • ביטוח אובדן כושר עבודה
  • ביטוח סיעודי
  • ביטוח חיים
  • ביטוח בריאות (במסגרת מסוימת)
  • ביטוחים אלמנטריים (רכב, דירה, משכנתא וכו')

שימו לב שאת מרבית סוגי הביטוחים ניתן למכור דרך מוקד מכירות טלפוני, זוהי סכנה אדירה למבוטחים שכן מדובר בנציגי מכירות שאומנם מנוסים במכירות אך לא בעלי רישיון של משרד האוצר לשווק פוליסות ביטוח.

חשוב לציין שבביטוח אלמנטרי הסיכוי לפוליסה כפולה נמוך מכיוון שרובנו מבטחים את רכבנו בביטוח חובה אחד וצד ג'. אך בביטוחי בריאות יש מספר ביטוחים שלרוב נמצאו כפולים אצל לקוחות.

אז איך הם עושים את זה? (בלעדי לאתר ביטוח)

בכל מוקד מכירות ביטוחי קיים מנהל עסקי, אותו מנהל עסקי הוא בעל הרישיון לשווק פוליסות ביטוח. בנוסף הוא גם שותף בחברה ובכך החברה רשאית לשווק פוליסות ביטוח. נציגי המכירות עוברים הכשרה (שלעולם לא תשתווה לסוכן ביטוח מורשה) ומבצעים את המכירות בטלפון. אך על גבי טפסי הפוליסה אשר נשלחים לחברות הביטוח חתום אותו מנהל עסקי. שימו לב שבמצב כזה המנהל העסקי לא מכיר אתכם ואתם לא מכירים אותו. מעמד אשר מציב אתכם בסיכון גבוה בעת תביעת ביטוח ולכן משרד האוצר מהדק את החגורה סביב מוקדי מכירות הביטוח ומצליח לצמצם את היקף הפעילות שלהם בשנים האחרונות.

מבולבלים? זה הזמן לעשות סדר!

אנחנו נניח שאתם מחזיקים ביד את פירוט הביטוחים שלכם מ"הר הביטוח" בנוסף דף ועט אז בואו נתחיל לרשום את הצעדים הראשונים שאתם יכולים לעשות בעצמכם:

  1. בצעו בדיקה במקום העבודה שלכם, האם קיים ביטוח קולקטיבי?. זהו ביטוח במחיר נמוך משמעותי הניתן לתאגידים גדולים כגון: חברת חשמל, Amdocs, Microsoft ועוד.
  2. אספו את פירוט כרטיסי האשראי שלכם. על מנת שנוכל להשוות מול ביטוחים אשר לא מופיעים בדוח.
  3. חלקו את הביטוחים לקטגוריות חיים ואלמנטרי על פי החלוקה שנמצאת בתחילת העמוד.

הגעתם עד כאן? מעולה! עכשיו נצטרך להוסיף איש מקצוע לעזרה. ענף הביטוח עבר שינויים גדולים ברפורמה האחרונה, פרטים קטנים מאוד בכיסויים משתנים מדי רבעון, ובנוסף חברות הביטוח לא דואגות לעדכן את הלקוחות בשינויים.

הנה מה שתצטרכו לדרוש מסוכן הביטוח (מומלץ לרשום ולשמור)

  1. הצעה כתובה המפלחת את כל הביטוחים לפי חיים/אלמנטרי ולפי פוליסת שיפוי/ פוליסת פיצוי.
  2. פירוט גובה הכיסויים לפי כל ביטוח.
  3. הטבות והחזרים – בקשו לראות אילו הטבות לטיפולים מגיעות לכם בכל פוליסה (כגון רפואה אלטרנטיבית).
  4. בקשו לראות את כתב החיתום שלכם לכל פוליסה.
  5. התקילו אותו בתרחישים – הסעיף החשוב ביותר ועליו נרחיב.

אם כך מה הכוונה להתקיל בתרחישים?

לצערנו לכל אחד מאתנו יש מישהו במשפחה הקרובה או הרחוקה שחלה במחלה מסוימת או נזקק לטיפול מורכב והשתלה בחו"ל. רשמו לעצמכם מספר דוגמאות, הציגו בפני הסוכן שלכם ובקשו לראות את הפירוט הפוליסה שלכם אשר מכסה אתכם במקרה הזה.

יש לכם את כל הכלים! עכשיו בחרו סוכן ביטוח הגון

לצערנו רק מומחה ביטוח יוכל לסייע לכם לבצע ייעול נכון ומעמיק של פוליסות הביטוח. מתוך המחשבה הזאת, אתר ביטוח ביצע סינון מעמיק ובדיקה של כל סוכן ביטוח המבקש לעבוד אתנו ולסייע לקוראים שלנו. 

השורה התחתונה

קוראי מגזין ביטוח זוכים לקבל נקודת מבט אובייקטיבית על עולם הביטוח והפנסיה כאשר אנו מניחים את טובתכם בלבד לנגד עינינו. גם כאן, אנו מפצירים בכם לייעל את פוליסות הביטוח שלכם ולחסוך מאות שקלים בחודש ויותר חשוב מכך? למצוא סוכן ביטוח אמין שיוכל לסייע לכם בכל אשר תזדקקו, מדיקור סיני לצוואר תפוס ועד השתלות מורכבות בחו"ל. קיים אחוז מסוים מהאוכלוסייה אשר עובר על תיק הביטוחים שלו במסרק כינים ומנצל אותו למקסימום, אין סיבה שלא תצטרפו אליהם! צאו לדרך, בהצלחה והכי חשוב תהיו לי בריאים!

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק