כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
הפניקס Smart

ביטוח רכב

רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

קונים רכב חדש? תתחדשו! שימו לב לכל התנאים והסעיפים הקטנים

רכישת רכב חדש זאת חוויה נפלאה, לבחור כל פרט קטן ברכב מתוך אולם התצוגה ולהזמינו חדש בניילונים. אך רגע לפני שאתם חותמים על ערימת הדפים, מהם התנאים החשובים לבדוק?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

איך-קונים-רכב-חדש

ברכות על הרכב החדש. זהו בוודאי רגע משמח, מבורך ומלא הצלחה. הא, עוד לא רכשת? זה ממש בדרך, טרם חתמת על המסמכים? אם כך, נבקש רשותך בלהציע לך ליווי, טרם החתימה. כתבה זו תסקור סעיפים מסוימים, שכדאי לבדוק טרם הרכישה.

ראשית כל, אנחנו מבינים את הסיבות לרכישת רכב חדש. אחריות יצרן, רכב שעוד אין בו את בלאי הזמן, היכולת להתאמה אישית (של שלל מאפיינים ברכב), האפשרות לנסוע בדגמים שנמצאים "במודה", ובחזית הטכנולוגית, וכיוצא בזה.

אם כן, בסך הכל – יש הרבה לחוות וליהנות ממנו. מה צפוי לנו בהינתן רכישת רכב חדש? מה ניתן לוודא?

התנאים הסטנדרטיים ברכישת רכב חדש

ראשית כל, כדאי לשאול מתי הרכב מגיע. שכן זמני האספקה והמשלוח תלויים בזמינות דגם מסוים, ויכולים להשתנות מדגם לדגם. החוק מבקש מהיבואן לשחרר את הרכב מהמכס תוך 3 ימי עבודה מקבלת הכסף עבור העסקה, ולמסור את הרכב ללקוח תוך 14 ימים מיום השחרור מהמכס. זה לא אומר שלא ייתכנו עיכובים, אלא שזהו הכלל.

שנית, ייתכן שזה נכון לחתום על חוזה מתאים – שכן כדי למכור רכב חדש, מתבקש להחתים את הלקוח על חוזה רלוונטי ובו תנאי רכישת הרכב, המחיר, מועד הספקת הרכב ואחריות היבואן. עם החוזה – ישנן הוראות שימוש, כמו גם תעודת אחריות לרכב ולחלקיו, החתומה על ידי המוכר.

לאחר כל זה, הרי שמתבקש לרשום את הרכב על שם מי שרכש אותו, שזה אכן צעד חשוב. והוא נמצא באחריות היבואן. הן ברמת שם הרוכש, ארץ המוצא של הרכב, וכיוצא בזה.

התנאים המעניינים ברכישת רכב חדש

כל האמור בסעיף הקודם, היה בוודאי דיי סטנדרטי, לא מחדש יותר מדי. כעת נכנסים לחלקים המעניינים. כמו לדוגמה, ווידוא היקף ומשך האחריות על הרכב.  שכן כל יבואן יכול להציע אחריות שונה על דגם אחר, ועל פי חוק אין אמורה להיות האחריות נמוכה משנתיים. באם היבואן אכן מציע אחריות בתקופה שעולה על כך – הרי שמתבקש שיציין מה האחריות כוללת, ומה היא לא כוללת ונחשבת כתוספת שעל הלקוח לשלם.

יתרה מכך, אם הלקוח מתבקש לשלם על תוספת כספית, כדי להרחיב את האחריות – אין זו חובה ואפשר לסרב באם רוצים. הסייג לזה, היא באם היבואן מתנה את האחריות בכך שהוא יקבל את הרכב לטיפול במוסכי שרות, ושלל תנאים אחרים. כלומר, אם האחריות מגיעה עם תנאים, הרי שמתבקש לדעת ולזהות זאת מראש, כדי לשקול אם זה מתאים לרוכש.

ובנושא דומה לעניין האחריות, הרי הוא השירות. שכן כל יבואן, יכול לספק שירות ייחודי מצידו. האם מדובר בשירות ברמה שאנחנו מעוניינים בה? הן ברמת המאפיינים, ההיקף והעומק. יש יבואנים שנותנים דגש על שירות, ויש יבואנים שאולי לא עושים זאת באותה מידה.

ועם זאת, ישנו סטנדרט חוקי מסוים – הקשור בעיקר בתחזוקה של הרכב. בין אם מדובר בפרסום פומבי של השמות והכתובות של הסוכנויות של היבואן – כך שהלקוח יכול לבחור איפה ומתי לקבל שירות, ובין אם מדובר בקבלת תחזוקה לרכב הניתנת כדרך מוסכי הרשות שהיבואן מפעיל ברישיון. ובאם מדובר בחלקי חילוף, הרי שהיבואן מתבקש על פי חוק לספק עד שבעה ימים ממועמד קבלת ההזמנה, ובאופן כללי – לספק אותם עד שבע שנים מיום המכירה. כמו גם, בהיבט הצמיגים – שיש עליו דגש מסוים במסגרת השירות המתבקש על פי חוק – כל יבואן מתבקש להשתמש בצמיגים איכותיים, ללא פגם. בכל רכב חדש יש צמיגים שמוטבע עליהם תאריך, ועל היבואן לוודא כי גיל הצמיגים לא יהיה רב מ-18 חודשים מיום הגעת הרכב לארץ.

ניתן לדבר על סעיף השירות, ביטוח רכב וסעיפים אחרים בנושא הצ'ק ליסט ברכישת רכב חדש, אך לצורך העניין – נסיים כתבתנו בזאת. מקווים כי היה בה ערך מספק ומעניין, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק