כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

כמה מרוויח מתווך נדל"ן? מה חשוב לדעת לפני שבוחרים במקצוע מתווך נדל"ן

מתווך נדלן נחשב למקצוע מאוד מתגמל ולציבור הרחב נראה מתגמל וקל. אך האם זאת האמת? מהו השכר שתצפו לו בשנים הראשונות כמתווכי נדלן?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כמה מרוויח מתווך נדלן? לאיזה שכר תצפו?

"מתווכי נדל"ן עושים כסף קל", האמנם?! המציאות בשטח מדברת קצת אחרת. מדובר במקצוע תובעני שאינו נופל בדרישותיו מכל משרת ניהול ומכירות אחרת. לפי הנתונים הרי שהשנה-שנתיים הראשונות הן השנים המאתגרות ביותר, אז נדרש ממתווך נדל"ן לבסס לעצמו מקום בשוק ולצבור מעגל לקוחות קבוע, עם זאת, עבור מתווכי נדל"ן מצליחים – השמים הם הגבול מבחינת השכר החודשי. אז כמה באמת מרוויח מתווך נדל"ן בסוף חודש, מה דרישות התפקיד ומה עוד חשוב לדעת לפני קפיצה למים העמוקים של שוק התיווך?

איך להפוך למתווך נדל"ן?

כדי להיכנס לעולם התיווך יש להוציא קודם כל רישיון כמתווך. רישיון מותנה במעבר בחינה של משרד המשפטים. זהו מבחן תיאוריה פשוט שאינו מצריך כישורים גבוהים במיוחד. עם זאת, כדי לשמש כמתווך טוב ומצליח, חשוב מאוד להתמקצע בתחום באמצעות לימודי תיווך נדל"ן פרטיים. אלו יוכלו להעניק כלים וזוויות ראיה חדשות ולאפשר למתווך להציע לרוכשים שירות טוב באמת, לצד למידת טכניקות ניהול ומכירות שיסייעו למתווך עצמו בשיפור יכולותיו העסקיות.

לצד לימודים מקצועיים, יש לדעת כי בסופו של יום, הלמידה האמיתית היא זו הנעשית בשטח מתוך הניסיון, מומלץ להתמקד בשכונה אחת וללמוד אותה עד התמצאות טוטלית וכן חשוב להסתייע בליווי של מתווך ותיק.

מה כולל תפקידו של מתווך הנדל"ן?

מתווך נדרש הרבה מעבר להצגת הנכס מול רוכשים פוטנציאליים. עליו לעסוק בפתרון בעיות, לגשר על פערים ולפתור קונפליקטים הצצים בשטח כל הזמן. זאת לצד ליווי תהליך המכירה/קנייה, התמצאות בנושאים משפטיים הקשורים בתחום ועבודה בפרסום ושיווק.

הרושם אותו מקבלים הלקוחות הוא שמתווך נדל"ן מגיע, מציע נכס למכירה, סוגר עסקה וגוזר קופונים על חשבונם בקלות. המציאות בשטח אינה כזו, מדובר בשוק דינאמי מאוד שמתאפיין בתקופות גאות ושפל. נוסף על כך, בתחילת הדרך יש לבנות תדמית בעמל רב ולעבוד שעות ארוכות מדי יום.

כקונים, נראה לעין כי מתווך נדל"ן סוגר בכל יום עסקאות שמנות בלי מאמץ, זהו רושם מוטעה, יכולים להיות למתווך חודשים ריקים בהם הוא משקיע אינסוף שעות לריק לעומת חודשים פוריים בהם הוא סוגר מספר עסקאות במקביל. זהו שוק בלי כללים מדויקים, עם זאת, הוא עשוי בהחלט להוות כר פורה לאנשי נדל"ן עם סבלנות, מוטיבציה והרבה אהבה למקצוע.

כמה מרוויח מתווך עצמאי/שכיר?

שואלים את עצמכם תכל'ס כמה מרוויח מתווך נדל"ן? התשובה כמובן אינה אחידה והיא תלויה במספר מאפיינים כגון: מתווך כעצמאי או כשכיר, מספר שנות ניסיון וותק.

משווק נדל"ן שפועל כחלק מרשת תיווך יחלוק את רווחיו עם הרשת ביחס של 50%-50% או לפי מדיניות החברה, ואילו מתווך עצמאי ייהנה מכל העמלה.

שיעור עמלת תיווך מקובלת עומד על 1%-2% על כל עסקה בתוספת מע"מ. אלו סכומים בלתי מבוטלים ובדרך כלל מתווך נדל"ן בתחילת הדרך סוגר בין 3 ל-5 עסקאות בשנה.

בשנים הראשונות הסכום אותו מקבל המתווך בחישוב חודשי עומד על כ-12,500 ש"ח, אולם לאחר רכישת המיומנות הנדרשת, למידת חוקי העסק, פיתוח חושים חדים ויכולות גישור וניהול, השכר החודשי עתיד לטפס למחזורים של החל מ-30 אלף חודשיים והרבה יותר.

בשוק קיימים מתווכים גדולים שלהם מחזור חודשי העומד על 100 אלף ש"ח ואף הרבה מעבר לכך, עם זאת, חשוב לדעת כי במקביל ישנם מתווכי נדל"ן שלא סוגרים את החודש… הצלחה בתפקיד היא לרוב תוצאת תמהיל של ידע, ניסיון וחוש עסקי מפותח.

ביטוח אחריות מקצועית למתווכי נדל"ן

ביטוח אחריות מקצועית למתווכי נדל"ן מהווה כיסוי חיוני עבור העוסקים בתחום למקרה של תביעה בגין רשלנות מקצועית. מתוקף התפקיד, חשוף המתווך לתביעות מצד הצדדים המעורבים בעסקה בהתאם לחוסר שביעות רצון של המוכר/הקונה ומציאת ליקויים בתהליך העסקה.

מתווך המואשם בהפרת חובה מקצועית כתוצאה מרשלנות עלול להידרש לתשלום פיצויים גבוהים מאוד. פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למתווך מגנה על המתווך מפני תביעות אלה ומכסה אותו גם מבחינת הוצאות המשפט. סוג ביטוח זה מותאם למתווכים עצמאיים ולמתווכים העובדים כחלק ממשרד תיווך.

גובה השכר של מתווך נדל"ן ותפקידיו – סיכום

לא ניתן להגדיר במדויק שכר ממוצע של מתווך נדל"ן מכיוון שהוא תלוי במשתנים כמו מספר שנות ותק, יכולות המכירה של המתווך וסוג משרתו: כעצמאי או כשכיר.

מתווכים, בניגוד לדעה הרווחת, עובדים קשה כדי לאתר לקוחות פוטנציאליים, לפתור בעיות בתהליך המכירה וללוות את הלקוחות לאורך הדרך. עם זאת, עבור חובבי נדל"ן, מדובר במקצוע שאינו דורש לימודים אינטנסיביים ומנגד, לאחר המתנה סבלנית ורכישת סודות המקצוע, ניתן להשיג בו מחזור חודשי גבוה מאוד. אגב, עבור מתווכים בכל סדר גודל, חשוב בכל מקרה לעשות ביטוח אחריות מקצועית למניעת התמודדות עם דרישת לפיצויים גבוהים מטעם הלקוח בגין הפרת חובה מקצועית.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק