כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
משאית TOP

ביטוח רכב

go

ביטוח רכב

YOUNG

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

החזר פרמיית ביטוח חובה לרכב שבוטל

למבוטחים יש נטייה לחשוב שקניית ביטוח רכב היא חתונה קתולית, אך ההפך הוא הנכון, ישנה אפשרות קלה להחליף פוליסת ביטוח ואפילו לקבל החזר בעבור הביטוח הישן.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

החזר ביטוח על פרמיה שבוטלה

מצד אחד, זה קל למדי לרכוש ביטוח חובה. מצד שני, כאשר רוצים לבטל, ייתכן שתהיה קצת בירוקרטיה (לא בכל המקרים, לא בכל עת, לא עבור כל החברות) – ובאם רוצים לקבל החזר כספי עבור הביטול, אולי יהיה אפילו קצת יותר בירוקרטיה. באופן טבעי, חברות הביטוח היו שמחות להשאיר לקוחות, והן יראו זאת על ידי ניסיון לשכנע ואולי גם לעכב. אך שוב, כל מקרה הוא נקודתי, ויש חברות שיש להן מספיק "ביטחון עצמי" כדי לשחרר לקוחות לחופשי.

ביטוח רכב חובה

ביטוח רכב, הוא חובה על פי פקודת ביטוח רכב מנועי – על כן, כל אחד שנוהג ברכב, אמור להיות מבוטח בביטוח רכב. הדבר הוא קרקע פורייה לפרמיות ביטוח, וחברות הביטוח ישמחו להיות חלק מהחגיגה. ביטוח רכב תומך בתשלומי פיצויים, במקרי נזק לגוף, בין אם לזה שעושה את התאונה או לצד ג', ויכול לתמוך רבות אנשים שרוצים להשתמש בכספים כדי לממן זמן החלמה מחוץ לתעסוקתם, כמו גם טיפולים רפואיים שונים. אם כי, ביטוח רכב חובה לא מבטח נזקי רכוש – וכדי להוסיף גם את זה לצלחת, יש עניין לבטח את הרכב גם בביטוח מקיף. אך לא נעסוק בהרחבות הביטוח בכתבה זו, אלא בהחזרי הפרמיה של ביטוח החובה.

ביטול ביטוח רכב

למה שנרצה לבטל את ביטוח הרכב?

באם לדוגמה, מוכרים את הרכב ורוצים להעביר את הפוליסה על שם הנהג החדש – יש שינויים שאפשר לעשות, כדי לשנות את המוטב שלה. באם בעלי הרכב החדשים לא רוצים את הפוליסה על שמם, אפשר שזה הזמן לבטל אותה. מקרה נוסף שנרצה לבטל ביטוח חובה, הוא שהרכב כבר לא צפוי לעלות יותר על הכביש, ועל כן לא סביר שנרצה לבטח אותו יותר – שכן לא סביר שנרצה להמשיך ולנהוג בו. כך שהדבר הרלוונטי לעשות יהיה לבטל את ביטוח החובה בעבורו.

מקרה נוסף, עבורו נרצה לבטל את ביטוח הרכב, ולקבל החזר פרמיית ביטוח חובה, הוא באם הרכב נגנב. שכן הביטוח לא יעזור למי שלקח אותו, שכן הוא לא המוטב בפרמיה. מכך נובע שכנראה עדיף לבטל ולקבל החזרי פרמיית ביטוח חובה.

באם חברת ביטוח אחרת מציעה הצעה יותר טובה, ייתכן שזה יהיה נכון לבטל את הפרמיה הנוכחית, כדי לשדרג בתנאים ביטוחים מיטיבים יותר. ולבסוף, באם אדם מסוים עובר לחו"ל, או פשוט לא צפוי לעלות על ההגה בזמן הקרוב מסיבה כזו או אחרת, ואין ברצונו להקפיא את ביטוח החובה – ביכולתו לבטל את ביטוח הרכב.

החזר פרמיית ביטוח החובה

לגבי החזר פרמיית ביטוח חובה, נציין כי ההחזר הכספי, הוא עבור התקופה שנותרה עד סיום הפוליסה. באם הפוליסה צפויה להסתיים בעוד 7 חודשים והיום יצרנו קשר עם חברת הביטוח כדי לבטל את ביטוח הרכב – הרי התקופה שנותרה מהיום, עד ליום שנותר 7 חודשים מהיום – היה התקופה בגינה נקבל, או נוכל לקבל החזר כספי.

לדוגמה, שילמנו 1,200 שקל (סכום קל ועגול), על תקופה של 12 חודשים, הרי שכל חודש שווה לכדי 100 ₪. אם נשארו 7 חודשים לתקופת הביטוח, הרי שזכותנו לקבל חזרה 700 ₪, או זו לפחות התיאוריה של העניין.

על פי מה נקבעים ההחזרים?

ישנם סייגים, שיכולים להשפיע על גובה ההחזר הכספי. במקרה של מכירה, גניבת רכב או רכב שיצא כלל משימוש (נקרא גם טוטאל לוס), ההחזר הכספי שיתקבל יקבע בהתאם לתקופת הביטוח שנותרה, וטרם נוצלה – כפי שתיארנו בפסקה הקודמת. אך אם ביטול ביטוח החובה הוא מסיבה אחרת, אזי שההחזר הכספי של פרמיית הביטוח, יהיה בהתאם לסעיף 15 ד' של פוליסת הביטוח.

דרכים לביטול פרמיית הביטוח

אם יש רצון לקבל עזרה בביטול ביטוח החובה, או בשדרוג הפרמיה, וכמובן בקבלת החזרי פרמיית ביטוח החובה – משרדנו ישמח לעזור. באופן כללי, כך מתבקש כדי לבטל את ביטוח הרכב, הוא ליצור קשר טלפוני עם חברת הביטוח, כדי לעלות לקו ולהצהיר על הביטול.

דרך נוספת, היא דרך אתר האינטרנט של חברת הביטוח – דרך כניסה לאזור המוניים האישי של המבוטח. טופס הביטול אונליין אמור לענות לשם: "ביטול פוליסה אלמנטרית", או משהו מדויק מתאים אחר, ויש למלא היטב את כל הפרטים.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק