שאלות ותשובותהכל על ביטוח רכב

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח רכב?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח חובה לרכב הינו מוגדר בחוק הישראלי בחובה ובעל ענישה של דוח ואף החרמה זמנית של הרכב. מלבד הדרישה החוקית, ביטוח חובה לרכב שומר על הנהג מפני פגיעה אפשרית בעוברי אורח או נהגים אחרים בכביש. במידה וחס וחלילה תתרחש תאונה, ביטוח חובה ידאג שכל המעורבים יוכלו לקבל טיפול רפואי הולם.

חד משמעית כן, כיום כל בעל רכב ממונע מחויב על פי החוק הישראלי לרכוש ביטוח רכב בתוקף.

מהם הפרמטרים שמשפיעים על מחיר הביטוח חובה?

גובה הפרמיה נקבעת בעיקר על פי נתוני הרכב, שנות ייצור, יד , היסטורית טיפולים, רמת בטיחות ועוד. ובנוסף מאפייני הנהג יכולים לייקר או להוזיל את גובה הפרמיה.

כל חברת ביטוח בוחרת לתת משקל שונה למאפייני הרכב השונים ולכן להגיע למחיר אחר. כלומר חברת ביטוח אחת תיתן משקל רב להיסטוריית הנהיגה של המבוטח יותר מאשר למאפייני הבטיחות של הרכב ולהיפך.

לכן מומלץ בכל מקרה לבדוק את המחירים השונים מול כל חברות הביטוח

ביטוח מקיף אינו חובה על פי החוק הישראלי ומוגדר "רשות", תפקידו העיקרי הוא לכסות נזקים אשר יגרמו לרכב שלכם במידה ויהיה מעורב בתאונה.

מכיוון שביטוח מקיף יקר יותר מביטוח חובה, נהגים רבים מפעילים שיקול דעת האם שווי הרכב מצדיק את מחיר ביטוח מקיף.

ביטוח צד ג' מתאים לרכבים בשווי נמוך יחסית אשר לא מצדיק את עלות הביטוח המקיף והוא נועד לכסות את הנהג מפני נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי על ידי הרכב שלו.

השתתפות עצמית הינה אחוז מתוך סך עלות התיקון הנדרש, בין אם לרכב שלכם או לצד ג', אותו אתם נדרשים לשלם כחלק מתקנון הביטוח.

גובה ההשתתפות העצמית נקבע כבר במעמד הרכישה של פוליסת הביטוח, ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות רכישה של פוליסות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית.

שירותי דרך וגרירה ניתנים על ידי ספקים חיצונים ובהתאם לחברת הביטוח שרכשתם ממנה את פוליסת הביטוח. השירות ניתן 24/7 (למעט ביום כיפור).

השירותים ניתנים בכל רחבי ישראל, למעט שטחים מוגבלים, במידה ואתם גרים מעבר לגבולות ישראל או שאתם מרבים לנסוע לשם, מומלץ להתייעץ עם סוכן הביטוח ולוודא זמינות של שירותי הדרך.

כן, יש אפשרות לפנות לחברות הביטוח ולרכוש ביטוח רכב לתקופה קצובה.

לכל חברת ביטוח יש מוסכי הסדר ואיתם יש תקנון הקובע איזה רכב חלופי תקבלו.

מרבית הרכבים החליפים הם משפחתי-קטן , במידה ואתם זקוקים לסוג רכב אחר (7 מקומות) וכדומה, חשוב לעדכן את סוכן הביטוח כבר ברגע הרכישה.

נהג חדש הוא נהג שיש לו רישיון נהיגה פחות משנתיים (ללא קשר לגיל הנהג). ואילו נהג צעיר הוא נהג שיש לו רישיון לפחות שנתיים בפועל אבל הוא צעיר מגיל 24.

נהג חדש וצעיר הוא נהג שגם יש לו רישיון פחות משנתיים וגם גילו נמוך מ-24.

כל חברות הביטוח ישמחו לשמוע שלא היו לכם תביעות בעבר ויתגמלו אתכם בתעריף ביטוח רכב מוזל.

כן ולא, כמובן שנהג עם עבר ביטוחי ללא תביעות בנוסף לוותק בנהיגה יכול להשפיע רבות על גובה מחיר הביטוח.

במקרה של גניבת הרכב יש להתקשר למשטרה באופן מידי ולאחר קבלת אישור על הגשת התלונה ושיחה עם השוטר, להעביר את המסמכים לחברת הביטוח להמשך טיפול.

במקרה של תאונת דרכים, ראשית נסו ככל הניתן לשמור על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם, פנו לסוכן הביטוח סמוך ככל הניתן לאירוע כך שינחה אתכם במידה וצריך לצלם משהו, אילו פרטים לבקש מהמעורבים בתאונה וכדומה.

חברות הביטוח מבינות שלפעמים יש תאונות קלות מאוד ונזקים שנגרמים לרכב אשר לא צריכים להירשם כתביעה כגון: נזק קל לפנסים, למראות צד, גניבה של רדיו ועוד..

טוטאל לוס משמעותו "אובדן גמור", כלומר מקרה שבו עלות התיקון לרכב עולה על יותר מ-50% משווי הרכב ולכן לחברת הביטוח כבר עדיף להכריז "אובדן גמור" מאשר לנסות לתקן את הרכב.

לא. החוק הישראלי מחייב הצגה של ביטוח חובה בתוקף לצד מסמכים נוספים כגון תעודת זהות ומסמכי זיהוי של הרכב בעת ביצוע מבחן כשירות שנתי.

כיום ישנו מחיר "בסיס" לביטוח רכב חובה אשר ניתן למצוא במחשבון של משרד האוצר, אך חברות הביטוח רשאיות לשנות אותו במעט בהתאם לפרמטרים כגון נתוני הנהג ומאפייני הרכב ולאחרונה גם מספר קילומטרים אשר הרכב מיועד לעבור. לכן אין מנוס מביצוע סקר שוק נרחב.

נהגים חדשים לרוב מייקרים את הביטוח הקיים ברכב וזאת מפני שהסטטיסטיקה של מעורבים בתאונות דרכים אינה לטובתם ולכן חברות הביטוח נאלצות לייקר את הביטוח.

יחד עם זאת, עדיין ישנם דרכים בהם סוכני ביטוח הצליחו להשיג הנחות משמעותיות גם לנהגים צעירים לכן אל תקבלו את הגזרה משמיים והמשיכו לבדוק אפשרויות הנחה.

כל חברת ביטוח שהייתם מבוטחים אצלה חייבת להחזיק בארכיון מסמך אשר מונה את רשימת התביעות שלכם כמבוטחים, במידה והרשימה הזאת ריקה, זה למעשה האישור העדר תביעות שלכם.

לכן פנו לחברת הביטוח ובקשו אישור זה, במרבית מהמקרים תוכלו אפילו למצוא את זה באיזור האישי שלכם באתר החברה.

לכל חברת ביטוח יש רשימת מוסכי הסדר בפריסה ארצית, כבר באתר החברה תוכלו למצוא את הרשימה ואם לא, פנו אלינו וננסה לעזור לכם למצוא.

חמור מאוד. נסה להימנע מנהיגה מיותרת ללא תעודת ביטוח, פנה במיידית לסוכן הביטוח או חברת הביטוח ובקש העתק. ייתכן שתצטרך לחתום על מסמכים בו אתה מצהירים שאיבדתם את התעודה ומתי.

כיום חברות הביטוח מבינות שלקוח אשר לא פעיל עם רכבו, אינו צריך לשלם מחיר מלא על הביטוח ולכן ניתן למצוא יותר ויותר פוליסות ביטוח אשר מחירן נגזר ממספר הק"מ שנסעתם בפועל.

אביזרי נכים לצערנו לא מכוסים באופן אוטומטי בביטוח ויש להצהיר עליהם בעת רכישה של ביטוח מקיף ולוודא הוספה של כיסוי מתאים.

במידה והייתם מעורבים בתאונה שגרמה לרכב שלכם לאובדן גמור "טוטאל-לוס", חברת הביטוח תשלם לכם את מלוא שווי הרכב על פי מחירון לוי יצחק. אך יחד עם זאת, אתם תדרשו לשלם את מלוא עלות הביטוח השנתי.

הרכב החליפי לרוב ניתן תוך יממה מרגע שהכנסת את הרכב למוסך ההסדר. אך על מנת לעשות זאת, תצטרכו לדווח בזריזות מרגע האירוע לחברת הביטוח על פרטי התאונה.

זה לא מכובד להעתיק