כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
YOUNG

ביטוח רכב

DRIVING

ביטוח רכב

VAR

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

הפרמטרים המשפיעים על גובה הפרמיה של ביטוח רכב

לרוב נוהגים לחשוב שהפרמטר היחיד שמשפיע על גובה עלות הביטוח הוא חברת הביטוח וחסדו של נציג מכירות טלפוני אך מסתבר שישנם פרמטרים נוספים שבעיקר תלויים בכם.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הפרמטרים שמשפיעים על ביטוח

ההפרש בין מחירי ביטוח החובה, או הביטוח המקיף – יכולים להגיע לכדי מאות שקלים, ובאם מדובר על דגמי מכוניות יוקרתיות, אפשרי שהפער יהיה אף ניכר יותר. על כן, השוואת ביטוח רכב, יכול להניב הצעות שיש ביניהן חיסכון משמעותית בפרמיה של ביטוח הרכב.

באם מתכוונים לרכוש פרמיה של ביטוח רכב, יתכן שעצם כך שנכיר את הפרמטרים המשפיעים על גובה הפרמיה של ביטוח הרכב, נוכל לדעת מה באמת קובע את המחיר החודשי של הפרמיה, ואולי להשפיע על התעריף שנשלם.

ביטוח חובה

ביטוח חובה, הוא זה שמתבקש על פי פקודת חוק, וכל אדם שנוהג ברכב מנועי מחזיק בביטוח חוק, בין אם הוא רוצה לעשות כפי שהחוק ביקש. ביטוח חובה מתבקש כדי למלא אחר הנחיות החוק, וכדי לכסות מבחינה כלכלית, נזקי גוף שנוצרו בעת תאונה של רכב מנועי, כל מי שהיה מעורב בתאונה זכאי לפיצוי כספי. את הפיצוי הכספי משלמת חברת הביטוח, של זה שבוטח על ידי ביטוח רכב חובה. באם לא יודעים מי היה מעורב בתאונה, כיוון שלא נשאר באזור לספר על כך – אפשר לקבל תמיכה מקרן הביטוח הממשלתית – קרנית.

ההבדל בין ביטוחי חובה – מחירי הפרמיות

עקב כך שביטוח החובה נקבע בהתאם לתקנות שקבע המפקח על הביטוח, הוא למעשה דיי אחיד על פני החברות השונות – והמבדיל בין הפוליסות שנקבל בין החברות, הוא המחיר של הפרמיה, שנקבע על פי מאפיינים שונים שהן מעריכות, בדרכן.

ככל שלאדם יש "פרופיל ביטוחי" מעורר השראה יותר, מההיבט הביטוחי והבטיחותי – כך סביר שיקבל פרמיות זולות יותר. כך שככל שהעבר התעבורתי שלו נקי, הוותק שלו (ברמת הרישיון) גבוה יותר, כמו גם הגיל שלו "מתאים" מההיבט הבטיחותי – כך סביר שיקבל פרמיות זולות יותר. עבור ביטוח חובה, אין השתתפות עצמית אם מפעילים ומקבלים פיצויים כספיים מחברת הביטוח.

ביטוח רכב לצד ג'

ואם מדברים על ביטוח רכב, הרי שקיימים עוד 2 כיסויים רלוונטיים: ביטוח צד ג', וביטוח מקיף. ביטוח צד ג' הוא עבור נזקים שנגרמו לצד שלישי על ידי הרכב המבוטח. אין חובה לבטח דרכו. יש לביטוח דמי השתתפות, הנובעים מסוג הרכב, מגיל הנהג, מהיסטוריה ביטוחית של הנהג, וכיוצא בזה. ניתן לבטל דמי השתתפות על ידי תשלום מוגבר בפרמיה החודשית.

ביטוח מקיף – כולל המון

ביטוח מקיף, איננו ביטוח חובה גם כן – אלא כולל בחובו גם פיצויים עבור נזקי רכוש, כולל צד ג' – בין אם אלו שנגרמו כתוצאה מתאונה, גניבה, שריפה וכיוצא בזה. בביטוח מקיף ניתן למצוא סוגים רבים של שירותים נוספים שאפשר לקבל בענייני רכב שונים. אם כי אינו כולל תקלות מכניות ופנצ'ר, אלא אם נגרמו כתוצאה מנסיבות ומקרים ביטוחיים המכוסים במסגרת הפוליסה. כמו גם, שלל סייגים אחרים, שניתן לגלות בעת שחוקרים לעומק ומתבוננים מה בפרמייה, או באמצעות השוואת ביטוח רכב, בין ביטוח כזה לאחר.

מה משפיע על גובה הפרמיה של ביטוח רכב?

קודם כל, מה שיכול לבטל כליל, או להפחית במידת-מה את הפיצוי הכספי מחברת הביטוח, זה אם חברת הביטוח תצהיר כי נזקי הרכב נגרמו עקב רשלנות התנהגותו של המבוטח. כלומר, אם הוא השאיר את הרכב דולק ובלי השגחה, או אם נהג תחת השפעת חומרים משני תודעה, וכיוצא בזה.

פרמטר נוסף שיכול להשפיע על הפרמיה של ביטוח רכב, הוא שווי הרכב (כפי שמופיע במחירון רכב מקובלים). ככל שהשווי רב יותר, כך סביר שגובה הפרמיה יהיה גבוה יותר. באופן דומה, ככל שחלקי החילוף של הרכב יקרים או נדירים יותר, כך גם הפרמיה החודשית יכול לעלות, בהתאם. או זו לפחות התאוריה.

באופן משעשע, דבר נוסף שיכול להשפיע על פרמיה של ביטוח רכב, הוא הטעם האישי של אנשים שאוהבים לגנוב מכוניות. אם מדובר על מכונית מסוג שנדמה שאנשים כאלו אוהבים, הרי שיעלה יותר כדי לבטח אותה. לא בטוח איך מישהו יכול לדעת את זה מראש טרם הוא בוחר לעצמו מכונית, אך באם נעשה השוואת ביטוחי רכב – אולי נגלה חברות ביטוח שלא משקללות את הפרמטר הזה בחשבון, בקביעת עלויות הפרמיה.

פרמטר נוסף המשפיע על גובה הפרמיה לביטוח הרכב, הוא באם בשלוש השנים לפני חידוש הביטוח, בעל הרכב המבוטח לא היה מעורב בתאונות ולא הגיש תביעות כנגד חברת הביטוח – שכן הדבר יכול להשפיע לטובה על מחיר הפרמיה. וכמובן, כמו שציינו – גיל הנהג – באם מדובר בנהג צעיר או נהג חדש, הרי שהוא יכול לשלם יותר מאשר נהג מנוסה וותיק.

נוכל גם להזכיר את מספר הנהגים, כפרמטר שמשפיע על גובה הפרמיה לביטוח רכב, שכן בעיקר בביטוח מקיף – מחיר ביטוח הרכב עולה פר נהגים מבוטחים ברכב.  

מנגד, מכוניות שיש להן מערכות בטיחות והתרעה יכולות למצוא חן בעיני חברות הביטוח (או בפני האלגוריתם שלהן לחישוב סיכונים), ובכך לאפשר הוזלה נוספת בעלות הפרמיה.

זה ועוד, הם הגורמים שיכולים להשפיע על עלות הפרמיה של ביטוח הרכב. באם נרצה להמשיך את השיח, ניתן ליצור קשר עם יועצי הביטוח שלנו, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק