כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

קרתה לכם תקלה במהלך תביעה? האחריות המקצועית עליכם

כאשר אנחנו חושבים על הצורך בתהליך משפטי כלשהו, לרוב אנו מתרכזים בניצחון בתביעה או הפסד אך ישנה גם אפשרות שתקלה כלשהי תקרה במהלך הטיפול המשפטי ועל כך עורך דין צריך להצטייד בפוליסה מתאימה
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

עורך דין צריך הגנה במהלך תביעה

מהות תפקידם של עורכי דין היא ייצוג לקוחות במערכת המשפט והגנה עליהם מפני תביעות או ייצוגם בעת תביעתם מול גורם אחר. מה קורה בעת שקורית תקלה במהלך התביעה/ ההליך המשפטי? על מי מוטלת האחריות המקצועית? מה עלול לקרות עקב התקלה? וכיצד ניתן להתמודד עם ההשלכות הנלוות ולהצליח לשאת בהן?

ריכזנו את התשובות לכך בקטע שלפניכם

אילו תקלות יכולות לקרות במהלך תביעה?

האחריות המוטלת על עורך דין בעת מילוי תפקידו מול לקוח היא גדולה מאוד. עליו לטפל בענייני חשובים ורגישים הנוגעים לחייו של הלקוח ועלולות להיות להם השלכות ארוכות טווח, זאת ועוד שעיסוקו של עורך דין דורש לדאוג לפרטים רבים, לשמור על דיוק וחיסיון. בתוך עומס רב של תיקים בהם מטפל עורך דין, בדרך כלל במקביל זה לזה, וזמני תגובה מהירים בהם צריך לפעול, עלולים לגרום לכך שיוצרו תקלות – איבוד מידע, פספוס פרטים, ועוד.

אלו יכולים לגרום לרשלנות מקצועית או חוסר שביעות רצון של הלקוח. במקרה בו לקוח או צד נוסף הנוגע לתביעה יכול להיפגע באופן כלשהו כתוצאה מחוסר מקצועיות או טעות שנגרמה על ידי עורך הדין, האחריות המקצועית מוטלת על עורך הדין והוא צריך לשאת בתוצאות. ראו פירוט בהמשך על ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין שתומכת ומעניקה גב לעורך דין במצבים כאלו בהם יתקל.

הפתרון להתמודדות – אחריות מקצועית עורכי דין

על מנת להתמודד עם התקלות, ועבור מקרים בהם האחריות תיפול על עורך הדין, חשוב לדעת שעורך דין לא חסין בעצמו, הוא חשוף לסיכונים ותביעות וגם הוא זקוק להגנה. טרם יגיע לתביעה נגדו-  יש לעשות ביטוח אחריות מקצועית עורכי דין. ביטוח אחריות מקצועית מתחלקת לרמות שונות בהתאם להיקף פעילותו השוטפת של עורך הדין.

פוליסת הביטוח עצמה מורכבת ממספר סעיפים שונים – ראשית כיסוי מקרה של הוצאת דיבה, מקרה של תביעת רשלנות מקצועית על אופן ניהול התביעה, אובדן של מסמכים חשובים וכמובן כיסוי גובה הוצאות עלות ההגנה המשפטית בתנאי שמועד התביעה הינה בזמן תוקפה של פוליסת הביטוח.

האחריות המקצועית היא אישית

לאור המודעות הרבה לסיכוי גבוה לתקלות במהלך התביעה וייצוג של לקוח, במיוחד במקרים בהם העוול נעשה עקב טעויות שאינן בשליטתו של עורך הדין או שנעשו בתום לב או בהיסח הדעת- עליו לוודא שברשותו כיסוי אחריות מקצועית עורכי דין. עליו לשאת באחריות מקצועית ולדאוג שישנו כיסוי לכל מקרה שהוא עלול לפגום בהמשך דרכו בעריכת דין, באמון לקוחותיו ומשבר כלכלי ביחס להוצאות מסיביות הכרוכות בהליך משפטי בו יתמודד עקב תביעות פוטנציאליות שהוגשו נגדו.

עורך דין צריך להשקיע מחשבה בבחירת ביטוח, העתיד המקצועי תלוי באיכות הביטוח ויכולתו להגן על בעל מקצוע ותפקידו.

לכן זהו תחום שיש לקחת בכובד ראש, להיוועץ בגורמים מוסמכים, ולבחור את ביטוח האחריות המקצועית הטובה והמתאים ביותר.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק