כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
TOP אספנות

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

הפניקס Smart

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

איך מורידים רכב מהכביש? המדריך המלא

אם אתם חושבים למכור את הרכב שלכם כי הוא פגום או מיושן ולא מתאים עוד לנסיעה, ייתכן שתצטרכו להורידו מהכביש. הורדת רכב מהכביש היא הליך פשוט יחסית, אך חשוב להבין את השלבים הנדרשים כדי לעשות זאת בצורה נכונה. במדריך זה נסביר כיצד להוריד רכב מהכביש בישראל וכן נפרט על היתרונות וההשלכות שבפעולה זו.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

מדריך להורדת רכב מהכביש

היתרונות בהורדת רכב מהכביש

הנושא של ביטול רישום רכב והורדתו מהכביש הוא נושא חשוב שאין להקל בו ראש, במיוחד אם מדובר ברכב ישן שכבר אינו בשימוש ויתכן שאף מהווה סכנה בטיחותית. ראשית, יש לשאול מתי בכלל כדאי ורצוי להוריד רכב מהכביש ולבטל את רישומו.

בדרך כלל הסיבות העיקריות הן: רכב שכבר אינו כשיר לנסיעה, רכב אשר שיקומו יקר מאוד, רכב המהווה נטל כלכלי על הבעלים או רכב אשר מהווה מפגע סביבתי. אז איך מגיעים להחלטה של הורדת הרכב מהכביש? בהורדת רכב ישן או פגום מהכביש יש מספר יתרונות:

חיסכון בהוצאות על ביטוח רכב ומיסים

עלות ביטוח רכב משתנה בהתאם לגורמים רבים, כולל סוג הרכב, גיל הנהג, והיסטוריית הנהיגה. עם זאת, באופן כללי, עלות ביטוח רכב עבור רכב ישן או פגום תהיה גבוהה יותר מאשר עבור רכב חדש או תקין. לדוגמה, עלות ביטוח רכב עבור רכב חדש בישראל היא בממוצע 1,500 ש"ח בשנה. לעומת זאת, עלות ביטוח רכב עבור רכב ישן או פגום מגיעה בממוצע ל-2,500 ש"ח בשנה ואף יותר. בכך, הורדת רכב ישן ו/או פגום מהכביש והחלפתו ברכבת חדש ו/או תקין יכולה לחסוך לבעלי הרכב כסף רב.

הקטנת הסיכון לקנסות

בישראל ניתן לקבל קנסות בגין נהיגה ברכב שאינו תקין.  על כן, כאשר אתם נוסעים ברכב ישן במיוחד שאינו תקין אתם חשופים לקבלת קנסות. הורדת הרכב מהכביש תמנע חשיפה זו.

שיפור הבטיחות בכבישים

הורדת רכבים ישנים או פגומים מהכביש יכולה לתרום לשיפור הבטיחות בכבישים. רכבים אלו עשויים להיות מסוכנים יותר לנסיעה מכיוון שהם עלולים להיות פחות יציבים, פחות בטיחותיים בעת תאונה וכן העדר העזרים הטכנולוגיים החדשים עלולים להציב את נהג הרכב ושאר הנהגים בכביש בסיכון גבוה יותר לפגיעה בגוף וברכוש.

מחקרים שנערכו ברחבי העולם הראו כי הורדת רכבים ישנים או פגומים מהכביש יכולה להפחית את מספר התאונות בכבישים. לדוגמה, מחקר שנערך בארצות הברית מצא כי הורדת רכבים בני יותר מ-15 שנה מהכביש יכולה להפחית את מספר התאונות בכ-10% מידי שנה. בכך, הורדת רכב מהכביש יכולה לתרום לשיפור הבטיחות של כולנו.

כיצד מורידים רכב מהכביש באופן מקוון?

לאחר שבדקנו את כל הנתונים והגענו להחלטה כי יש להוריד את הרכב מהכביש, איך עושים זאת? החל משנת 2023, ניתן להוריד רכב מהכביש באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של משרד התחבורה. כדי להוריד רכב מהכביש באופן מקוון, עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  • היכנסו לאתר האינטרנט של משרד התחבורה.
  • לחצו על "שירותי רכב".
  • לחצו על "ביטול רישום רכב".
  • מלאו את הפרטים הנדרשים, כולל מספר הרכב שלכם, מספר תעודת הזהות שלכם וחתימה אלקטרונית.
  • שלחו את הבקשה.

לאחר שתשלחו את הבקשה, משרד התחבורה יבחן את הבקשה ויאשר או ידחה  אותה תוך 10 ימים. אם הבקשה תאושר, משרד התחבורה יבטל את רישום הרכב שלכם.

כיצד מורידים רכב מהכביש שאין לו טסט?

אם הרכב שלכם אינו עומד בתנאי הטסט, לא ניתן להסיר אותו מהכביש באופן מקוון. במקרה זה, עליכם להוציא את הרכב לבדיקה במכון רישוי כלי רכב (טסט). אם הרכב שלכם יעבור את הטסט, תוכלו להסיר אותו מהכביש באופן מקוון. אם הרכב שלכם לא יעבור את הטסט, תוכלו להמשיך ולהשתמש בו למשך 30 יום, לאחר מכן הוא יורחק מהכביש על ידי המשטרה.

כיצד מורידים רכב מהכביש לפירוק?

אם אתם מעוניינים לפרק את הרכב שלכם ולמכור לחלקי חילוף עליכם להוריד אותו מהכביש לפני כן. כדי להוריד רכב מהכביש לפירוק, עליכם להגיש בקשה למשרדי הרישוי של משרד התחבורה. בבקשה יש לכלול את הפרטים הבאים:

  • מספר הרכב.
  • מספר תעודת הזהות שלכם.
  • חתימה אלקטרונית.
  • אישור מגורם מוסמך לפירוק רכב.

לאחר שתגישו את הבקשה, משרד התחבורה יאשר או ידחה אותה תוך 10 ימים.

אם הבקשה תאושר, משרד התחבורה יבטל את רישום הרכב שלכם.

מה כדאי לדעת לפני שאני מוריד את הרכב שלי מהכביש?

ישנם מספר דברים שכדאי לדעת לפני שאתם מורידים את הרכב שלכם מהכביש. אם אתם מעוניינים למכור את הרכב שלכם לאחר הורדה מהכביש, ייתכן שתפסידו כסף עקב הפחתת ערכו של הרכב.

רכבים הנמצאים מחוץ לשימוש למשך זמן רב עשויים להיות קשים יותר למכירה וערכם עלול לרדת, אפילו אם מדובר במכירה לפירוק וחלקי חילוף. הסיבה לכך היא שמרבית החלקים ברכב זקוקים לפעילות שוטפת וטיפולים קבועים וכאשר הרכב לא בשימוש במשך תקופה ארוכה ייתן וגם הרכיבים המיועדים לחלקי חילוף אינם תקינים עוד וחסרי שימוש.

בנוסף, שימו לב כי אם אתם מעוניינים להשתמש ברכב שלכם שוב לאחר הורדה מהכביש, תצטרכו לרשום אותו מחדש. כדי לעשות זאת, תצטרכו להציג את כל המסמכים הדרושים, כולל אישור מגורם מוסמך לפירוק רכב.

אם אתם מעוניינים להשתמש בחלקים מהרכב שלכם לאחר הורדה מהכביש, תצטרכו להוציא את הרכב משטח ישראל. החוק הישראלי אוסר על פירוק רכבים בשטח ישראל.

מהם השלבים לאחר הורדת הרכב מהכביש?

לאחר הורדת הרכב מהכביש, תקבלו מכתב אישור מאת משרד התחבורה. מכתב זה יאשר כי הרכב שלכם אינו רשום עוד בישראל. אם אתם מעוניינים למכור את הרכב שלכם לאחר הורדה מהכביש, עליכם לציין במפורש לקונים כי הרכב נמצא מחוץ לשימוש.

סיכום

הורדת רכב מהכביש הוא הליך חשוב. הורדת הרכב שומרת על בטיחות הנהגים בכביש, היא עשויה לחסוך כסף רב לבעל הרכב בהיבט הביטוחי וכן תמנע ממנו לקבל קנסות מיותרים. 

הליך הורדת הרכב מהכביש הינו פשוט יחסית, אך חשוב להבין את השלבים הנדרשים כדי לעשות זאת בצורה נכונה. אפשרות של הורדת הרכב באופן מקוון היא כמובן הנוחה והמומלצת ביותר אך לא תמיד הדבר אפשרי.

ביטול רישום הרכב אינו בלתי הפיך אך רישום הרכב מחדש הוא דבר מסורבל ולא מומלץ ועל כן יש לבצע את ביטול רישום הרכב רק לאחר שהגענו להחלטה סופית כי אין שימוש יותר ברכב.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק