כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

חושב להיות מאמן כושר? הנה כל הפרטים על לימודים של מאמן כושר

מקצוע אימון כושר אישי יכול להיות מאוד מתגמל אך הדרך אליו עוברת במספר שנים של לימודים והשתלמויות. אם כך, מה תצטרכו ללמוד לפני שתוכלו להעביר את האימון הראשון שלכם?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

קבוצת מתאמנים במהלך אימון אישי

לימודי אימון כושר הם תחילת המסע לפיתוח קריירה מלאת סיפוק בתחום הפעילות הגופנית. כאן יש לבחון את האפשרויות השונות אותם מציע שוק הקורסים בתחום האימון האישי והדרכת חדרי כושר במטרה לפנות למסלול המקצועי והרלוונטי ביותר. מעוניינים לרכוש ידע ותעודת הסמכה בתחום אימון הכושר? כל המידע על קורסים, תוכנית לימודים וכמה תכל'ס, מרוויח מאמן כושר.

איפה לומדים אימון כושר?

משרד התרבות והספורט מכיר ב-65 גופים כמוסדות השכלה להכשרת מאמני כושר בצורה רשמית. לאחר לימודי מאמן כושר באחד המוסדות המוכרים וביצוע כל מטלות הקורס יהיה זכאי התלמיד לקבלת תעודת הסמכה של מדריך חדר כושר בהתאם לחוקי משרד התרבות והספורט.

שימו לב שהתעודה הניתנת כוללת הגדרה של "מדריך חדר כושר" ולא של "מאמן כושר", עם זאת היא מכוונת לתפקיד של 'מאמן כושר' כפי שמקובל לכנות את מדריך חדר הכושר בעגה העממית.

המוסדות המוכרים ללימודי אימון כושר כוללים את מכון וינגייט לחינוך גופני ולספורט, גבעת וושינגטון, המכללה האקדמית וינגייט, סמינר הקיבוצים ועוד. 

מה כולל קורס אימון כושר?

קורס מדריכי כושר ממוצע אורך מספר חודשים שבמהלכם יילמדו מספר תתי קורסים בתחום האימון כגון: פיזיולוגיה, אנטומיה, פסיכולוגיה של הספורט, תורת האימון, חדר כושר, תזונה, עזרה ראשונה ומנהל ספורט.

קורסים אלו מקיפים את עבודתו של מאמן הכושר ומעניקים לו ידע מקצועי רב ערך לעבודה מול מתאמנים בטווחי גיל ויכולות גופניות שונות.

גובה ההכנסה של מאמני כושר

גובה ההכנסה והשכר החודשי של מאמני כושר מושפע ממשתנים שונים. המרכיב העיקרי הוא עובד כעצמאי או כשכיר כאשר עבודה כעצמאי לרוב נחשבת לרווחית יותר מאשר עבודה כשכיר במכון כושר. עם זאת, יש לקחת בחשבון הוצאות נלוות חשובות כמו ביטוח אחריות מקצועית, מיסוי, ביטוח לאומי, הפרשות לפנסיה ועוד. 

נתון נוסף העשוי להשפיע משמעותית על השכר הוא אימון כושר קבוצתי מול פרטני. אימון קבוצות מטבע הדברים נחשב לאפיק מכניס יותר, עם זאת, הוא דורש התעסקות רבה והשקעה של שעות מרובות בתפקיד. 

החשיבות בהשתלמויות והכשרה נוספת לאחר גמר הלימודים הבסיסיים

לימודי אימון כושר בסיסיים מהווים מצע מצוין לפתיחת קריירה בתחום הספורט, יחד עם זאת, חשוב לדעת כי כדי להוביל בתחום זה, יש להמשיך ולהתמקצע מדי תקופה באמצעות השתלמויות וקורסי העשרה. ככל תהיו מקצועיים יותר, כך הסיכוי לגדול ולהתפתח בתחום גדל.

לימודי אימון כושר – למי זה מתאים?

אימון כושר כמקצוע דורש השקעת כוח פיזי מדי יום ובמקרה של אימון קבוצתי – יכולות ניהול והנחיית קהל. רובם המוחלט של מדריכי הכושר מונעים מתשוקה ואהבה למקצוע הטומן בתוכו סיפוק, שחרור ואף שליחות. נוסף על כך, מי שמעוניין לפתח קריירה עצמאית בתחום נדרש לכישורי יזמות, ניהול ומכירות לצד יכולות פרסום ושיווק – אלו חיוניים לצורך קידום וצמיחת העסק. 

שימו לב שלמרות שהחלק העיוני בלימודי הדרכת חדר כושר אינו החלק העיקרי, הרי שהלימודים בהחלט כוללי לימודי תיאוריה מורכבים בתחום האנטומיה והפיזיולוגיה ודורשים השקעה של מאמץ מחשבתי נוסף על זה הפיזי.

ביטוח אחריות מקצועית למאמני כושר

מאמני כושר חשופים בעבודתם כמו בעלי מקצוע רבים אחרים – לתביעות בגין הפרת החובה מקצועית. כך ביום בהיר עלול מדריך כושר למצוא את עצמו חשוף לתביעה בסכומים גבוהים לתשלום פיצויים למתאמן בגין רשלנות.

ביטוח אחריות מקצועית למאמן כושר אישי נחשב לביטוח פרטי בסיסי למאמני כושר אותו יש לרכוש מיד עם הכניסה לעולם העבודה בתחום. ברשתות כושר ומכוני כושר רבים, מבטחים את העובדים בביטוח זה על מנת לכסות כל מקרה של תביעה מצד הלקוחות.

לימודי אימון כושר – סיכום

אימון כושר הוא מקצוע הטומן בתוכו אפשרויות מגוונות לעבודה: כמאמן כושר אישי, קבוצתי, מאמן ספורט ועוד. בבחירת מוסד הלימודים יש לבדוק שהוא מעניק תעודת הסמכה לפי חוקי הספורט ומכשיר את הלומדים לעבודה מעשית מקצועית בתחום.

המלצת מאמני כושר ותיקים היא להמשיך ולהשתלם גם תוך כדי עבודה על מנת לרכוש שיטות אימון חדשות ולשפר את ביצועי המאמן. שימו לב כי ביטוח אחריות מקצועית הוא חלק בלתי נפרד מההוצאות השוטפות של מאמן כושר עצמאי אותו יש להציב בחישוב ההכנסה של מאמן כושר.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק