כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים

כל מה שצריך לדעת על פסיכותרפיסטים

בין אם חשבתם להיות מטפלים בפסיכותרפיה או ששקלתם לקחת חלק בטיפול שכזה. בחרנו לרכז עבורכם את כל מה שצריך לדעת על פסיכותרפיה.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כל מה שרציתם לדעת על פסיכותרפיסטים

היום כדי להיות מטפלים לא חייבים להיות פסיכולוגים קליניים. להפך, עולם הטיפול הפך למרובד ולמגוון. מטופלים מבינים היום שההיצע, אשר אמנם נראה חדשני ושונה מעולם הטיפול המסורתי והמיושן, הוא דווקא לטובתם. אם החלום שלכם הוא לטפל באנשים ואם תחום העניין האמיתי שלכם הוא מבנה הנפש של האדם – עולם הפסיכותרפיה הוא כנראה בשבילכם. ריכזנו כמה דברים שחשוב שתדעו לפני שאתם ניגשים לתחום.

מה חשוב לדעת אם רוצים להיות פסיכותרפיסט?

ישנן דרכים שונות לקבל כיום הכשרה של פסיכותרפיסט ולהתחיל לטפל. חשוב להדגיש שבמידה ואתם רוצים להיות מטפלים, כדאי לוודא שאתם מבוטחים בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים שתגן עליכם במקרים של רשלנות רפואית, קטנה כגדולה.

ראשית, פסיכולוגים מומחים שאינם קליניים – לדוגמת פסיכולוגים חברתיים, יועצים חינוכיים ופסיכולוגים שיקומיים – רשאים לעבוד כפסיכותרפיסטים לכל דבר ועניין ללא הכשרה נוספת. מדובר בשינוי משמעותי בעולם הטיפול, משום שבשנים עברו דבר זה לא התאפשר. בכך האיסור פגע באפשרות התעסוקה של פסיכולוגים מומחים רבים.

שנית, אנשים שעברו הכשרה ייעודית במוסדות לימוד של פסיכותרפיה, יכולים לעבוד בתור פסיכותרפיסטים מורשים. ההכשרה נמשכת לרוב כשלוש שנים, והיא מורכבת מהכשרה תיאורטית ומעשית גם יחד. אמנם מדובר בהכשרה קצרה יותר מהכשרה של פסיכולוגים קליניים, אך מדובר בהכשרה רצינית ומחייבת.

מה מיוחד בשיחה עם פסיכותרפיסט?

רבים נוטים לחשוב שטיפול עם מטפל מקצועי דומה לשיחה עם חבר קרוב. אמנם, יש קווי דמיון רבים בין קשר בין מטפל למטופל, אבל הסיטואציה האישית, הסטרילית והייחודית מבדילה את סיטואציית הטיפול ממרבית השיחות שאנו מקיימים עם אנשים שאינם בעלי מקצוע.

מטפל מקצועי משתמש בכלים ייחודיים כדי לנתח ולהבין את המטופל, גם בשכבות שאינן מודעות ולא נאמרות במישרין. כמו כן, המטפל המקצועי הוא אדם שאינו חלק מהמעגלים החברתיים שלנו: הוא משמש כאדם אובייקטיבי שמתבונן בעולמנו רק מנקודת המבט שלנו.

לכן, אין זו מטרתו לתמוך ולהכריע, אלא לסייע למטופל להבין את עצמו טוב יותר, להתבונן בדרך שבה הוא מבין את האנשים הסובבים אותו ולהציע לו לעיתים גם נקודות מבט חדשות על עצמו ועל קרוביו. כך, לניטרליות והאובייקטיביות של המטפל מאפשרות לנו להרגיש חלק ממרחב בטוח.

איך פסיכותרפיסט יכול לסייע למטופל?

טיפול בפסיכותרפיה יכול להציע למטופל כלים מקצועיים להתמודד בצורה טובה יותר עם הנפש, כלומר עם סיטואציות שבהן הנפש חשה אי שקט: חרדה, עצבות, דיכאון, פחד ותחושת חוסר סיפוק. הטיפול מאפשר זאת דרך גילוי של סיבות שמובילות את האדם לפעול בצורה מסוימת, דרך הבנה של שורשי הפחדים והחרדות ובאמצעות ניתוח חדש של האופן בו אנו מפרשים את עצמנו ואת האחר.

אם עולם הטיפול מסקרן אתכם ואם אתם מאמינים שתוכלו להיות משמעותיים בו, נוכל לעזור לכם כדי למצוא את ההכשרה ואת השיטה הטיפולית שבה כדאי להתמקצע.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק