ביטוח אחריות מקצועית מנתחיםמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית מנתחיםעוסקים במלאכת קודש

בשנים האחרונות נחשפים מנתחים ומומחים כירורגיים למגמה ההולכת וצוברת תאוצה של הגשת תביעות נזיקין נגד עמיתים למקצוע בגין הפרת חובה מקצועית. העלייה מתבטאת הן בכמות התביעות המוגשות מצד מטופלים והן בסכומי התביעות.

ענף הכירורגיה מתוקף היותו רב סיכונים נחשב לאחד הענפים המועדים ביותר לעמידה לדין בגין רשלנות ובגין עילות נזיקיות נוספות. זו הסיבה שמנתחים נדרשים באופן חיוני לרכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מקיפה שתגן עליהם מפני תביעות משפטיות חמורות. כאן בהמשך: המידע המלא אודות ביטוח אחריות מקצועית למנתחים.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית למנתחים?כיסוי מפני תביעת רשלנות

ביטוח אחריות מקצועית למנתחים הינו ביטוח העוסק בהגנת המבוטח מפני שלל התרחישים העשויים לקרות במהלך קריירה של אוחז באיזמל מנתחים. תחום הכירורגיה כולל התמודדות יומיומית עם פעולות שביכולתם מחד להציל חיים ומצד שני – ליטול חיים, כאשר קיימים הבדלי ברמות הסיכון בין תחומי הכירורגיה השונים.

ביטוח אחריות רפואית לרופאים ומנתחים מכסה את המובטח מפני תביעות נזיקין הקשורות בפגישות בגוף או בנפש במהלך הליך רפואי כירורגי ואף מכסה מקרים של מות מטופלים על שולחן הניתוחים כתוצאה מפעולה רפואית שנעשתה על ידי המנתח.

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מנתחים כוללת גם תביעות בגין אי מתן אבחון מדויק או אי ביצוע/ביצוע לקוי של פעולות רפואיות שונות לרבות טעויות בזיהוי המטופל.

בחירת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למנתחיםדגשים לבחירה נכונה

הצטיידו בזכוכית מגדלת ובדקו היטב את תנאי הפוליסה

כאשר אתם רוכשים פוליסת ביטוח למנתחים, חשוב שתעברו בנחת על הנוסח המלא של הפוליסה, על התנאים המוצעים במסגרתה כולל חריגים, הסתייגויות ותנאים מיוחדים. למידע הזה עשויה להיות משמעות רבה עבורכם כבעלי מקצוע בתחום הרפואה.

בדקו את רמת החוסן הפיננסי של חברת הביטוח

חשוב לבדוק שהגורם המבטח מפוקח על ידי הממונה על הביטוח בישראל. יש לדעת כי ישנן חברות ביטוח בארץ שלא חסינות כלכלית כגון: מבטחים חדשים ו"ירוקים" בתחום וכן ביטוח בחו"ל שאין לו רזרבה כספית בארץ או פיקוח. הימנעו מיצירת הסכם ביטוחי עם חברה שאינכם יודעים בבירור שהיא מספקת ללקוחותיה תמיכה פיננסית מלאה וגב יציב וחזק מפני כל תביעה.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית למנתחים?תלוי באופי עבודת המנתח

ביטוח אחריות מקצועית למנתחים כיום, נחשב למוצר ההולך ומתייקר. מגמה זו אף הובילה בתי חולים ומוסדות רפואיים נוספים לצמצום הכיסוי הביטוחי עבור מנתחים ורופאים העובדים במסגרתם.

נוסף על כך יש לקחת בחשבון כי לתחום העסיקו של המנתח ולהיסטוריה שלו בתחום הביטוח – השפעה על עלות הביטוח. נתון נוסף ומשפיע הוא שנות הוותק והניסיון של הרופא המנתח.

בעלי שנות וותק רבות ככירורגים? עברכם הביטוחי נקי? ייתכן מאוד ונתונים אלו יסייעו לכם בקבלת פוליסה במחיר נמוך יותר מהניתן לרופאים מתחילים או לבעלי עבר הכולל תביעות שונות כנגד חברת הביטוח.

בכל מקרה, מבלי שנצביע על מחיר מדויק של פוליסה, מדובר במוצר חיוני שעל כל רופא לרכוש. קניית פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מנתחים יסייע למנתח לפעול ללא חשש ומבלי להסתכן בקריסה כלכלית/מקצועית כתוצאה תביעת רשלנות או כל תביעה אחרת העוסקת בהפרת החובה המקצועית שלו ככירורג.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית למנתחיםהסיכון גדול מדי בלי

אין ספק כי ביחס לכל מקצוע אחר – מנתח ובעלי מקצוע נוספים מעולם הרפואה נוטלים על עצמם אחריות גדולה מאוד. בהתאם לכך החשיפה שלהם לתביעות בסכומים גבוהים במיוחד לצד הסיכון לשמם הטוב ויכולות ההליכים המשפטיים לפגוע בפיתוח וקידום הקריירה שלהם – שגם הוא גבוה מאוד.

מסיבה זו, ביטוח אחריות מקצועית למנתחים הוא חובה ועל כל כירורג לבדוק שהוא מכוסה היטב הן כעובד שכיר במוסד רפואי והן כעובד פרטי, גם במקרה בו נדרשת רק השלמה לפוליסה קיימת חשוב לדאוג לרכישת השלמות ביטוחיות שתשגנה היקף ביטוחי מלא.

איך לקנות ביטוח אחריות מקצועית מנתחים?הצמדו לחברות המובילות

הנטייה של המערכת המשפטית לפסוק לטובת התובע וכמו גם הגידול ההולך וגובר בכמות התביעות נגד רופאים ומנתחים גורמים לעלייה מתמדת בעלויות הביטוח לעוסקים בתחומים אלו. נוסף על כך, ככל שתחום העיסוק של המנתח נחשב לעתיר סיכון גבוה ביחס לתחומים אחרים – עלות הביטוח תטפס בהתאם.

מסיבה זו חשוב לבצע בדיקה מקדימה במטרה לבחון כיצד ניתן להפחית בעלות הפוליסה החיונית. מצד אחד חשוב שלא לוותר על הגנות ייעודיות שמטרתן לכסות מקרים פוטנציאליים הגיוניים, ומנגד לאפשר למנתח לשלם על פוליסה מחיר חודשי מופחת. במקרה זה מומלץ מאוד להתייעץ עם סוכן ביטוח המצוי בתחום הרפואה ומכיר את התרחישים האפשריים כמו גם את הצעות המחיר של חברות הביטוח השונות. בייעוץ מקצועי ניתן יהיה ליצור נוסחה מאוזנת של פוליסה מקיפה במחיר הנמוך ביותר.

ביטוח אחריות מקצועית מנתחים - כיסויים והרחבותמה כלול בפוליסה

פוליסת אחריות מקצועית למנתחים כוללת הגנות שונות, ביניהן:

הגנות בסיסיות

  • תביעות צד ג' – כיסוי הוצאות החבות החלות על המנתח בגין נזקים שנגרמו לצד שלישי כתוצאה מפעולה רשלנית או כתוצאה מטעות.
  • כיסוי הוצאות ההגנה המשפטית.

הרחבות לתנאי הפוליסה

  • מעשה השומרוני הטוב – כיסוי למקרים בהם פעל המבוטח בזירת אסון או במצב חירום וידוע כי עשה את כל שביכולתו לעשות במתן טיפול רפואי למרות שלמפרע הטיפול לא צלח או גרם לנזק.
  • רשלנות כפולה – הרחבה זו נועדה לבטח מנתח מפני תביעה בגין שני מעשי רשלנות הנזקפים לחובתו.
  • הארכת תקופת הביטוח – ניתן לרכוש הרחבה נפרדת המאפשרת כיסוי ביטוחי ממושך גם לאחר ביטול הפוליסה או חידוש הפוליסה ובלבד שהמבוטח עומד בתנאים השונים.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק