ביטוח אחריות מקצועית לחובשמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית לחובשעוסקים במלאכת קודש

חובשים ומער"ים הם הראשונים לפגוש במקרי חירום ובמצבים רפואיים מורכבים בזירות של תאונות, אסונות ואירועי טרור. חשוב לדעת כי למרות כי הסמכות המוגבלת שלהם, סוג הטיפול אותו הם מעניקים הוא חיוני ומציל חיים.

מסיבה זו הם עשויים כמו רבים העוסקים במקצועות הרפואה, להיות חשופים לתביעות נזיקין מצד מטופלים או אנשים מטעמם. כאן בפוסט נעסוק בביטוח אחריות מקצועית לחובש, משמעותו, חשיבותו ואיך ניתן להתאים פוליסה משתלמת במיוחד.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לחובשים?כיסוי מפני תביעת רשלנות

ביטוח אחריות מקצועית לחובשים מעניק הגנה וגב כלכלי לחובשים בכל מקרה בו מוגשת נגדם תביעת נזיקין מצד מטופלים הטוענים כי גרמו להם לפגיעה בגין הפרת חובתם המקצועית. תביעות אלה – מתוקף היותן כוללות עלויות גבוהות, עשויות לאיים על העתיד הכלכלי ועל מוניטין החובש כאיש מקצוע מוסמך.

במקרים אלו, רכישת ביטוח אחריות מקצועית חיונית ומספקת סיוע כספי למימון הוצאות המשפט ותשלום הפיצויים במידת הצורך. כך נמנע החשש מהתמוטטות כלכלית ומקצועית במקרה של תביעת נזיקין מצד מטופלים או בני משפחתם.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לחובש?תלוי באופי עבודת החובש

קיימים מספר פרמטרים המשפיעים על העלות של כיסוי ביטוחי מתאים בתחום האחריות המקצועית לחובשים:

התאמת גבולות האחריות

בתחום הביטוח כפי שכבר ציינו, גבול אחריות מרבית בפוליסה מציין את גובה הסכום המרבי לתשלום מצד חברת הביטוח בהפעלת הביטוח מצד המבוטח. גבול האחריות ישפיע על מחיר הבסיסי אולם חשוב לדעת כי לרוב הסכום לא יעלה באותו יחס בו מתרחב גבול האחריות זאת מכיוון שההסתברות לשימוש בגבולות האחריות הגבוהים – נמוכה.

כך ייתכן שבהכפלת גבולות האחריות מחיר הפוליסה הבסיסי יתייקר רק ב-50% נוספים ולא יוכפל בצורה מלאה.

השתתפות עצמית

רכיב ההשתתפות העצמית משתנה בין עוסקים במקצועות שונים ובין מבוטחים ונקבע לפי עבר ביטוחי ומאפייני העיסוק. ניתן להוזיל את הפרמיה החודשית על ידי הגדלת רכיב ההשתתפות העצמית במקרה של תביעה.

עבר ביטוחי

חברת הביטוח בוחנת בזכוכית מגדלת את עברו הביטוחי של חובש. במידה ונתבע על ידי מטופל ב-10 השנים האחרונות הוא עלול להתקשות בהשגת הצעת מחיר מחברת ביטוח שמעוניינת להימנע ככל האפשר מסיכון שתביעה מסוג זה תחזור על עצמה.

במידה והחובש יקבל אפשרות לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים, הוא עשוי לשלם פרמיה מוגדלת או לשלם השתתפות עצמית גבוהה יותר במקרה הצורך. בנוסף, יתכן וחברת הביטוח תציב תנאים והגבלות טרם ההצטרפות לביטוח במטרה לבטח את עצמה בכל מקרה של תביעה חוזרת.

שמירה על רצף ביטוחי

בהרבה מהביטוחים מקובל כי במעבר של מבוטח מחברה מבטחת אחת לשניה – הוא יהיה זכאי לשמירה על הרצף הביטוחי. כאן, בביטוח אחריות מקצועית לחובש, הכללים מעט שונים. בביטוח אחריות מקצועית לרוב לא יינתן כיסוי רטרואקטיבי, אלא אם כן יבחר החובש בהרחבת הפוליסה בתוספת תשלום.

כפי שהבנתם, עלות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לחובשים משתנה בהתאם למספר משפיעים ועל כן קשה לנקוב בסכום מדויק. באמצעות אתר "ביטוח" תוכלו להתייעץ עם סוכן ביטוח מקצועי בעל ידע רב בתחום החובשות לקבלת הצעות מחיר משתלמות בתחום ביטוח זה.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית לחובשהסיכון גדול מדי בלי

תפקידם של חובשים ומגישי עזרה ראשונה הוא להציע טיפול ראשוני מציל חיים בזירות חירום ולאפשר פינוי מהיר ומיידי לבית החולים בכל מקרה בו המטופל לא מסוגל להתפנות בכוחות עצמו.

הגם שהיקף סמכותם של חובשים הוא מצומצם באופן יחסי, תחום העיסוק העיקרי הוא בפציעות ופגיעות גופניות בדרגות חומרה שונות והם מבצעים פעולות הקשורות בחיים ומוות.

מספיקה סטייה מינימלית מן הסמכות הרפואית ופגיעה במטופל כדי להמיט על חובש תביעת נזיקין מורכבת בסכומים של מאות אלפי שקלים. מסיבה זו חשופים חובשים אף יותר ממקצועות חופשיים אחרים לתביעה מצד חולים, פצועים או בני משפחותיהם בגין הפרת החובה המקצועית וחריגה מהסמכות בשטח.

חקירה שתתנהל מולם תוכל לאשש האם פעלו בתחום סמכותם והפגיעה הייתה טבעית ובלתי נמנעת, או שמדובר בחריגה מצד החובש ורשלנות שראויה להעמידו לדין.

איך לקנות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לחובש?הצמדו לחברות המובילות

בקניית פוליסת ביטוח לחובשים, חשוב מאוד להיוועץ עם סוכן ביטוח מיומן שלו היכרות מעמיקה עם תחום החירום הרפואי לרבות מקצועות הגשת עזרה ראשונה וחובשות.

סוכן הביטוח יוכל ליידע את החובש מה ההיבטים השונים של תנאי הפוליסה. בנוסף, מומלץ שהחובש יקדיש זמן במטרה לספר על תחום עיסוקו במדויק, כך שסוכן הביטוח יוכל לקבל תמונה מושלמת ובעזרתה להתאים לו פוליסת ביטוח ייעודית הכוללת כל תרחיש אפשרי אליו יכול להיקלע החובש במסגרת עבודתו ומנגד אינה כוללת הרחבות מיותרות שלא רלוונטיות לו כלל ומייקרות את הפוליסה לחינם.

חשוב: ביטוח אחריות מקצועית לחובשים מתאים אך ורק לבעלי תעודת חובש מוסמך בתוקף.

ביטוח אחריות מקצועית לחובשים - דגשים חשוביםזה לא ביטוח "פשוט"

הגנה לאורך זמן

קיימים מקרים רפואיים רבים בהם נפגעי פעולות הצלה בזמני חירום מגישים תביעות נזיקין נגד המעורבים לשיטתם, ברשלנות רפואית – רק לאחר מספר שנים. במקרים אלו לא מספיק שאיש המקצוע יהיה מבוטח בביטוח אחריות מקצועית בסיסי, אלא עליו לוודא שהביטוח מספק לו הגנה לאורך זמן.

בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית ניתן לרכוש הרחבה של הארכת זמן הביטוח ובכך לספק כיסוי מתמשך עבור תביעות גם מחוץ לתקופת הביטוח ואף בזמן פרישה מעבודה או הסבת מקצוע.

גבול אחריות

גבול האחריות בביטוח אחריות מקצועית הוא מושג שמשמעותו גובה הסכום אותו מחויבת חברת ביטוח להעניק למבוטחיה במקרה בו מפעיל הלקוח את הביטוח. חשוב שגבול האחריות יותאם לגובה סכום התביעות המקובלות בענף זה. במקרה הצורך על המבוטח להגיע להסכם עם חברת הביטוח בנוגע להרחבת גובל אחריות בתוספת תשלום.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק