כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

חושב להיות רואה חשבון בישראל? גלה כמה מרוויח רואה חשבון

טובים במספרים וחשבתם להיות רואי חשבון? מעולה, קבלו הצצה לעתיד הכלכלי שמחכה לכם בשנים הראשונות.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כמה מרוויח רואה חשבון שכיר או שותף?

חושבים לפנות ללימודי תואר ראשון בראיית חשבון? סביר להניח שאתם מעוניינים לדעת מה גובה השכר בענף והאם משרה כרואה חשבון משתלמת לכם כלכלית. אוקיי, הגעתם למקום הנכון: כאן תוכלו ללמוד על פוטנציאל ההשתכרות של רואי חשבון, מהם המשפיעים על גובה המשכורת נוסף על דרישות התפקיד ומה כרוך בפיתוח קריירה בראיית חשבון. רואה חשבון בישראל: אחת ולתמיד כמה הוא באמת מרוויח.

מה כוללת הדרך לפיתוח קריירה בראיית חשבון?

ראיית חשבון כמקצוע מבוקש ויוקרתי מהווה מסלול לימודים נחשק בקרב צעירים רבים. מבחינת הדרישה החוקית, אין חובה להשלים לימודי תואר אקדמי במטרה להשיג רישיון עבודה כרואה חשבון, אלא נדרשים ציונים גבוהים במבחני הלשכה וביצוע של סטאז' כרואי חשבון במשך שנתיים.

אולם, כדי להצליח לעבור את מבחני לשכת רואי חשבון הנחשבים מורכבים במיוחד, נדרשת השקעה מרובה ולמידה אינטנסיבית. אז אחרי הדרך המייגעת אותה עשה סטודנט ללימודי ראיית חשבון, מהו גובה השכר הצפוי לו?

ממה מושפע שכרם של רואי חשבון בישראל?

מספר גורמים משפיעים על גובה ההכנסה של רואי חשבון בישראל, כך לדוגמה:

  • היקף המשרה
  • סוג התפקיד
  • מספר שנות ותק
  • מיקום 
  • ועוד

כמה מרוויח רואה חשבון מתחיל?

מידת הוותק של רואה החשבון היא משתנה משמעותי מאוד המשפיע באופן בולט על גובה השכר של בעל המקצוע. מתמחה מתחיל צפוי להרוויח 4,500-5,000 ש"ח בחודש כאשר בכל שנה צפויה המשכורת לעלות בכ-1,000-2,000 ש"ח, זאת בהתאם למשרד בו מועסק רואה החשבון ולאיכות העבודה אותה הוא מבצע.

עליה שנתית בגובה שכר אופיינית לרואי חשבון מתחילים כאשר בהמשך היא מצטמצמת, אלא אם כן רואה החשבון מתקדם לתפקידים בכירים יותר בחברה.

נתוני השכר של עובדים בראיית חשבון על פי תפקידם וגודל המשרד 

נתון משפיע נוסף על גודל השכר הוא גדול המשרד בו פועל רואה החשבון וסוג התפקיד אותו הוא ממלא (עובד מתמחה, רואה חשבון רגיל, שותף במשרד רואה חשבון, שותף בכיר או עצמאי). 

כך ניתן לבחון מתמחים במשרות דומות בשני משרדי ראיית חשבון: במשרד קטן ירוויח העובד כ-7,000 ש"ח בממוצע ואילו במשרד גדול ירוויח מתמחה 8,300 ש"ח בממוצע. 

רו"ח רגיל עשוי לקבל משכורת חודשית ממוצעת של כ-10,600 ש"ח, לעומת רו"ח במשרד גדול מאוד שמשכורתו תעמוד על 12,000 ש"ח בממוצע. 

כמה מרוויח שותף במשרד רואי חשבון?

גם כאן תהיה השפעה לגודל המשרד על גובה המשכורת. לפי נתוני סקרי שכר, שותף בכיר במשרד רואי חשבון קטן ירוויח משכורת חודשית ממוצעת העומדת על 23,500 ש"ח ואילו שותף בכיר מקביל אליו במשרד גדול מאוד עשוי להרוויח כ-48,000 ש"ח בממוצע.

לפי נתונים אלו נראה שקיימת השפעה משמעותית לניסיון רואה חשבון, שנות הוותק שצבר וגודל המשרד בו הוא מועסק.

שכר רואי חשבון – האם יש השפעה למיקום המשרד?

המיקום הגיאוגרפי של מקום העבודה גם הוא גורם משפיע על גובה השכר של רואי החשבון בישראל. ללא קשר לשנות וותק, גודל המשרד או סוג התפקיד, קיימים פערים בין רו"ח במרכז לבין עמיתיהם בפריפריה. כך שכר ממוצע של רואה חשבון במרכז עומד על 18,900 ש"ח לעומת רואה חשבון בצפון המרוויח 12,900 ש"ח בממוצע ורואה חשבון בדרום עם משכורת של 12,000 ש"ח בלבד.

כמה רואי חשבון יש בישראל?

בלשכת רואי החשבון בישראל שהוקמה בשנת 1931, מאוגדים כ-18,400 רואי חשבון. הלשכה היא זו הקובעת את הסטנדרטים והנורמות של המקצוע. 

חשוב להבהיר שכדי לעבוד בתחום ראיית חשבון יש להקפיד על רכישת פוליסה לביטוח אחריות מקצועית לרואי חשבון במטרה לקבל כיסוי והגנה מטעם חברת הביטוח על כל מקרה של תביעת נזיקין מצד הלקוח.

כמה מרוויח רואה חשבון? סיכום

בשורה התחתונה כדאי לדעת כי רואה חשבון בתחילת דרכו מרוויח שכר זעום יחסית, עם זאת ביכולתו לטפס לתפקידים בכירים ולאחר צבירת שנות וותק להגיע למשכורת גבוהות בהחלט. כאן נדרשת סבלנות, אהבה למקצוע, רצון ויכול להשקיע. יש לכם את זה? עולם החשבונאות מחכה לכם, מוזמנים להתחיל את הקריירה המקצועית שלכם בתחום.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק