כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית לאחיות

עבודת אחיות, במיון או בקופות החולים היא קריטית שכן לרב הן הראשונות שפוגשות את החולה. לכן הטיפול הראשוני וההחלטות שיקבלו בו במקום ישפיעו באופן משמעותי על המטופל. לכן אין ספק שביטוח אחריות מקצועית הוא בגדר חובה לכל אח או אחות.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית לאחיות

קבלת החלטות הרות גורל היא חלק אינטגרלי מתפקידן של אחיות הנדרשות בזמן אמת לעשות את המיטב. זאת מבלי להתחשב במשמרות ארוכות של למעלה מ-24 שעות ביממה ושעות עבודה בלתי קונבנציונליות. אחיות במקצוען חשופות לתביעות נזיקיות על ביצוע טעויות מתוך רשלנות והפרת חובתן המקצועית.

כאן בא לעזרתן ביטוח אחריות מקצועית לאחיות שתפקידו להגן עליהן מפני תביעות משפטיות משמעותיות העלולות לסכן את עתידן המקצועי. ביטוח אחריות מקצועית לאחיות – כל מה שחשוב לדעת.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לאחיות? כיסוי מפני תביעת רשלנות

ביטוח אחריות מקצועית לאחיות הוא ביטוח הכולל מספר רחב של סעיפים המקיפים מקרים רפואיים שונים העשויים להתרחש במהלך קריירה רפואית כאחות. הביטוח מכסה הן תביעות נזקי גוף והן נזקי נפש ומחלות בהם לקה המטופל כתוצאה מהליך רפואי בו התרשלו אח/אחות וגרמו בהפרת החובה המקצועית לנזק למטופל במהלך טיפול רפואי. ביטוח אחריות מקצועית לאחיות אף עשוי לכסות מקרה של מות מטופלים.

בפוליסת ביטוח מקצועי כלולות גם תביעות הקשורות בהימנעות האח/אחות מנקיטה בטיפול רפואי נחוץ, הימנעות מהפניה לאבחון/טיפול/בדיקות במקרה הצורך, טעויות זיהוי, טעויות הקשורות במינוני תרופות או סוגי תרופות שניתנו למטופלים ועוד. באמצעות ביטוח רלוונטי ניתן לרכוש הגנה ביטוחית מקיפה ולהנות מעבודה רגועה ללא חשש עתידי מפני תביעת רשלנות שלעיתים אינה בגדר הנמנע.

כמה עולה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאחיות? תלוי באופי עבודת האחות

כפי שניתן לראות, בשנים האחרונות קיימת מגמת עלייה במספר מקרי התביעות הרפואיות המוגשות נגד רופאים, אחיות ואנשי צוות שונים בשירותי הבריאות בישראל. ביחס ישיר, גם מחירי הביטוח עבור אנשי מקצוע בתחום – התייקרו, מה שהוביל בתי חולים ומרכזים רפואיים לניסיונות צמצום של הכיסויים הביטוחים מטעמם עבור ביטוחים מקצועיים לרופאים ולאחיות העובדים במסגרתם.

נוסף על כך, חשוב לדעת כי אין מחיר אחיד בפוליסות ביטוח זאת בהתאם לסוגי ההתמחויות השונות של האחיות במגזר הרפואי וכן היקפי משרה משתנים ומספר שנות ותק. עלות הביטוח המקצועי לאחיות נגזר ממספר נתונים עיקריים כמו: היסטוריה ביטוחית וניסיון האח/ות – אלו כמובן משתנים מעובד לעובד ובשל כך, קשה לקבוע כמה עולה פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאחיות בצורה מדויקת.

יש להבין כי אחיות העוסקות בתחומים הנושאים בחובם סיכונים תשלמנה על ביטוח אחריות מקצועית יותר מעמיתיהן המקצועיים העוסקים בתחומים מסוכנים פחות.

אם נגדיר זאת נכון, הרי שביטוח אחריות מקצועית לאחיות מהווה השקעה חכמה לצורך עבודה מקצועית רגועה בתחום מבלי שאנשי מקצוע בתחום הסיעוד בישראל יסבלו מחששות בקשר לתביעות נזיקין ורשלנות, זאת בהתאם לגב ביטוחי חזק העומד מאחוריהם בבחירת הכיסוי הנכון.

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית לאחיות – הסיכון גדול מדי בלי

אין ספק כי רוב רובן של האחיות בישראל פועלות מתוך תחושת שליחות בבואן לעסוק בתפקיד רגיש ואחראי כל כך הנוגע בתחומי בריאות הגוף והנפש של האוכלוסייה בישראל לרבות תינוקות, ילדים, קשישים וחולים. עם זאת, אחות אינה מלאך, וייתכן שלאחר משמרת ארוכה בתנאים לא קלים היא תבצע טעות או שתצא תקלה תחת ידיה.

ואמנם, ככל שגוברת המודעות של הציבור הישראלי לאפשרות של הגשת תביעות בגין טעויות אלו – כך גוברת המגמה לעשיית דין וחשבון ומיצוי הזכויות מול אותן אחיות שמעדו ונכשלו בתפקידן.

ההסתדרות הרפואית מציגה נתונים של גדילה משמעותית בכמות התביעות נגד אנשי רפואה בתקופה האחרונה, לא בהכרח בגלל עליה בכמויות מקרי הרשלנות – אלא בהתחשב במודעות הציבורית הגבוהה.

תביעות אלו נושאות עמן סיכון גבוה כלפי העוסקים בסיעוד כיוון שהן עלולות להיות כרוכות בתשלום פיצויים של מאות אלפי שקלים – מה שעלול כמובן למוטט את הקריירה המקצועית של אחות הנתבעת בעוון רשלנות רפואית.

זו הסיבה כי חשוב מאוד שמאחורי כל אחות תעמוד מערכת ביטוח חזקה שביכולתה לממן בשעת הצורך את ההוצאות המשפטיות וכן לספק שירות משפטי מקצועי לטובת הנתבעת.

איך לקנות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאחיות? הצמדו לחברות המובילות

על מנת לבחור בביטוח אחריות מקצועית שמצד אחד יציע כיסוי ביטוחי מלא ומנגד לא יגבה מכם סכומי עתק מדי חודש, חשוב מאוד לבצע בדיקה יסודית לפני קבלת החלטה. בשלב זה יש לבחון את המצב הביטוחי שלכם: האם אתם מבוטחים מטעם מקום העבודה? אם כן, מה רמת ההיקף של הביטוח המקצועי? ברבים מהמקרים תצטרכו לרכוש רק ביטוח משלים ולא פוליסה מלאה של ביטוח אחריות מקצועית.

בנוסף, חשוב לבצע סקר שוק יסודי ולקבל הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות במטרה לאתר את הפוליסה המשתלמת ביותר עבורכם. אנו ממליצים לכם לגשת לפגישת ייעוץ עם מומחה בתחום במטרה לגבש פוליסה מתאימה עבורכם שתגן עליכם מפני תרחישי תביעה אפשריים ועם זאת תאפשר לכם לשלם את הסכום הנמוך ביותר עבור הכיסוי הביטוחי.

אגב, בחירה בכיסוי הביטוחי הגבוה ביותר, אמנם מספקת הגנה מקסימלית אך עלולה לגבות מכם מאות שקלים לחינם מדי חודש.

כאן באתר תוכלו לקבל מידע מדויק וייעוץ מקצועי עבורכם על יד מומחי "ביטוח". צרו קשר עכשיו ובדקו איזו הצעת ביטוח הכי משתלמת עבורכם.

משמעותו של ביטוח אחריות מקצועית לאחיות – כיסוי חשוב לאין שיעור

אנשי רפואה בכלל ואחיות בפרט נושאים על כתפיהם אחריות לבריאותם של המטופלים ומקבלים כחלק מהתפקיד החלטות גורליות המשליכות על מצבם הרפואי של החולים בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.

כאן נזקקות אחיות להגנה ביטוחית במקרה של תביעה משפטית נגדן עקב ביצוע טעות הנובעת מרשלנות רפואית. לצורך כך קם הביטוח לאחיות שמציע הגנה בכל מקרה של תביעת מטופל נגד אחות בגין הפרת חובה מקצועית.

רמת החשיפה של אחיות ורופאים בישראל לתביעות רשלנות מקצועית הולכות וגדלות כך שהצורך בהגנה ייעודית של ביטוח אחריות מקצועית לרופאים ולאחיות הוא חיוני. 

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק