כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

חושב על רפואה? גלה כמה תרוויח כרופא מצליח בישראל

חולמים להיות רופאים אך חוששים שהשכר לא מצדיק את ההשקעה? קבלו הצצה לעתיד הכלכלי שמחכה לכם בתור רופאים ציבורים ופרטיים בארץ.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כמה רופא פרטי או ציבורי מרוויח

רפואה כמקצוע נחשק, מסננת בקפידה את המועמדים לתפקיד וידועה כמסלול לימודי הדורש יכולות גבוהות במיוחד. מדובר במקצוע הכולל אחריות מקצועית לביצוע אבחונים מדויקים ומתן דיאגנוזות, טיפול לצורך שיפור מצב המטפל וריפוי בעיות רפואיות שונות וכן מניעת מחלות.

רופא מקצועי ידע לתת הנחיות למטופל כיצד למנוע תופעות שונות בהתאם להוראות תזונה, חשיפה לתנאי אקלים ונטילת תרופות. בסמכותו של רופא לרשום מרשמים רפואיים ומדובר בתפקיד הכרוך באחריות מקצועית ברמה גבוהה מאוד. 

אז כמה מרוויחים רופאים בישראל והאם המקצוע הזה באמת מתאים לכם? כאן במאמר חשפנו מידע על דרישות התפקיד ועל שנות הלימודים עד לקריירה בתחום הרפואה לצד מידע בנוגע לשאלה כמה רופא מרוויח. את המסקנות תסיקו אתם 😊

מהו התהליך האקדמי עד לקבלת תעודת רופא?

אי אפשר לומר שהדרך להיות רופא היא קלה. בתחילה על הסטודנט ללמוד 7 שנים ולעשות שנת סטאז' נוספת על מנת לקבל תואר MD לרפואה ורישיון לעיסוק בתחום מטעם משרד הבריאות.

בשלב זה מוגדר הרופא כרופא כללי בלבד. כדי להתמחות במקצוע מסוים עליו להמשיך את תקופת ההכשרה למשך 4-7 שנים נוספות.

תחומי ההתמחות בהם ניתן לבצע הכשרה בשלב זה הם לדוגמה: אורתופדיה, עיניים, שיניים, רפואה (פנימית, רפואה דחופה, קרדיולוגיה ועוד). אגב, בתחום הכירורגיה יכולים המתמחים להמשיך להתמחות-על בלימודי כירורגיית כלי דם, חזה ולב ועוד.

מה תפקידו וכמה מרוויח רופא מתמחה?

רופא סטאז'ר הוא רופא בעל רישיון לעבוד בתחום הרפואה תחת הדרכה ופיקוח של מוסד רפואי מוכר תחתיו יעבור הסטודנט בחינות הן במהלך תקופת ההתמחות והן לאחריה. לאחר שיסיים הסטודנט את תקופת ההכשרה המעשית בהצלחה, הוא יקבל את אישור המועצה המדעית לרישיון מומחה.

על פי טבלאות השכר אותם מציגים סקרי שכר שונים, רופא מתמחה מרוויח בחודש בין 4,200-9,000 ש"ח בחודש. זאת בהתאם לכמות הכוננויות והתורנויות שלו בתקופת הסטאז'.

כמה מרוויח רופא פרטי

האמת שגם אנחנו הסתקרנו לדעת כמה מרוויחים רופאים בקליניקות הפרטיות בישראל. אז מה גובה השכר של רופאים פרטיים כאן בארץ? למעשה אין מידע מדויק בנושא וישנם רופאים פרטיים שיכולים להרוויח אף מאות אלפי שקלים מדי חודש כאשר פוטנציאל ההשתכרות של רופא פרטי גבוה משמעותית משל רופא העושה את שירותו במוסדות ציבוריים.

הרפואה הפרטית נהנית מגמישות בגובה שכר הטרחה הנגבה מהמטופלים, זאת בשונה משירותי הבריאות הציבוריים, זו הסיבה שעבודה כרופא פרטי היא רווחית יותר, בעיקר עבור רופאים בעלי הכשרה מקיפה וניסיון קודם כרופאים בכירים ומנהלי מחלקות בבתי חולים.

קריירה ברפואה – האם זה מתאים לי?

רופא מצליח בישראל הוא רופא שעשה דרך ארוכה מאוד כדי להגיע למעמדו בשלב זה מדובר בשנות לימודים ארוכות בעלות של כ-90,000-100,000 ש"ח, שנות סטאז' מפרכות ושנים נוספות של התמחות.

למעשה, רופא מצליח מגיע לשיא הקריירה שלו רק בגיל 40, שזה לא מאוד רחוק מגיל הפנסיה. נוסף על כך, לימודי הרפואה והסטאז' תובעניים מאוד ומקשים על הקמת חיי משפחה. עם זאת, הם מקנים סיפוק רב מאוד ומהווים מלבד אפשרות להשתכרות – שליחות בסיוע לאנושות.

אם אינכם נרתעים מאתגרים, נמשכים לחקר גוף האדם, שיטות אבחון, טיפול ומניעה ומוכנים להקריב עבור מטרה, ייתכן מאוד ועולם הרפואה מחכה רק לכם. רגע לפני שאתם צועדים לקראת לימודים ועבודה בתחום, חשוב שתכירו פוליסה חיונית שכל רופא חייב לבטח בה את עצמו:

ביטוח אחריות מקצועית לרופאים

בין אם אתם מתכוונים לעבוד כרופאים במגזר הציבורי ובין אם במגזר הפרטי, חיוני לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרופאים מקיפה שתגן עליכם מפני תביעות רשלנות אופייניות לתחום.

תביעות אלו מוגשות על ידי פציינטים שגילו הפרת חובה מקצועית והן עלולות להגיע לסכומים של מיליוני ש"ח. כיום ניתן לרכוש ביטוחים מותאמים לתחום ההתמחות של הרופא ולהנות מכיסויים מקיפים ורוגע נפשי בשנות הקריירה. כך ניתן למזער את הסיכון לפגיעה כלכלית בהתאם לאחריות אותה לוקחת על עצמה חברת הביטוח.

שכר רופאים – סיכום

שכרם של רופאים נע החל מכמה אלפי שקלים בחודש לרופאים סטאז'רים ועד עשרות ואף מאות אלפים למנתחים בכירים במגזר הפרטי. כמובן שהדרך לקריירה בתחום הרפואה היא לא קלה, אבל בסופו של יום, נראה שמדובר במקצוע מתגמל מאוד שאף משלב תחושת שליחות.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק