כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
EXTRA TRUCK

ביטוח רכב

VAR

ביטוח רכב

הראל סוויץ'

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

המדריך לקניית רכב משומש

חושבים לקנות רכב משומש מבעלות קודמת? זה רעיון לא רע, אך חשוב לשים לב לכמה שלבים ודגשים ולכן הרכבנו את המדריך הקצר שלנו
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

מדריך לקניית רכב משומש

בכתבה זו נשתדל לסקר טיפים מסוימים, שיכולים לתמוך או להטיל מידת בהירות מסוימת על נושא קנייה של רכב משומש, מקווים כי הקורא ימצא את הנזכרים לעיל, בעלי ערך.

להתחיל עם הרצון

ראשית כל, נתחיל עם הרצון שלנו. יש שיגידו שחשוב להתחיל עם מסגרת כספית, אבל מדוע לשים את הפוקוס על מגבלות, ולא על היעד? בהינתן כך שאנחנו מבינים את היעד, אנחנו מבינים גם את המגבלות, והן למעשה תומכות את הדרך שלנו בהגעה אליו. נסביר.

לצמצם אפשרויות

נניח שאנחנו רוצים רכב נוח, בטוח, יציב – הרי, שזה כבר מצמצם את האפשרויות שלנו למגוון מסוים של רכבים. מה עוד אנחנו רוצים? רכב יציב, שאינו מתקלקל, חדש יחסית, וכיוצא בזה – מצמצם עוד יותר את האפשרויות. כעת, יש לנו רעיון מה אנחנו רוצים לקבל. עכשיו, כמה ומה אנחנו מוכנים להשקיע עבורו?

הקשבה לרצון הלב

הסוד הוא, וזה אולי טיפ עדין יחסית, כיוון שזה מצריך הקשבה פנימית – להבין מה אנחנו רוצים. כאשר אנחנו מבינים מה אנחנו רוצים, זה מסתנכרן עם הכסף שאנחנו מוכנים להשקיע. אנחנו לרוב מוכנים להשקיע סכומי כסף שהם בסנכרון לרמה בה אנחנו רוצים דבר מה. אם אנחנו רוצים מכונית שנמצאת הרבה מעבר להכנסות הכספיות הנוכחיות שלנו, אנחנו נמצא דרך להגדיל את ההכנסות, או את אפשרויות המימון שלנו – כדי לקבל אותה.

גילוי הסכום להשקעה

על כן, הסוד הוא להתחיל ברצון הפנימי שלנו, ואז לבדוק – בתוך אותו רצון, מהו הרצון לסכום ההשקעה. ומתוך כך, אנחנו יכולים להתמקד אפילו יותר על המכונית שאנחנו רוצים. מי שלא מקשיב לעצמו, ומנסה לעשות את העסקה מתוך מקום מנטלי, וסרברלי (cerebral, מילה אחרת למנטלי), יכול לעשות חישובים על סמך עלויות ותועלת. אך בסופו של דבר יש לנו רכב שאנחנו מבלים בו זמן מה מחיינו, ועל כן – כדאי מאוד שהוא יתאים למה שאנחנו רוצים, כיוון שכל עוד אנחנו נמצאים בו, אנחנו נרגיש דבר מה.

לעשות את מה שמרגיש טוב (ונכון)

ולדעתנו, עדיף שהדבר שנרגיש יהיה בהלימה עם מה שהלב רוצה, כלומר – שנרגיש טוב, שמחים, מאושרים, מסופקים וכיוצא בזה. אם נעשה החלטה מנטלית המנותקת מרצון הלב – האם נרגיש טוב במה שנבחר, כאשר נעשה בו שימוש בהמשך? לדעתנו, כאשר עשינו בחירה מהלב, גם אם היא לא "הגיונית", מבחינה מנטלית – היא יכולה להסתדר היטב, בדרכים לא צפויות ואף ניסיות.

אולי נבחר בדיוק את המכונית הנכונה, גם אם לא נדע שהיא כזו מראש. ומנגד, אם אנחנו רוכשים מכונית שהיא כנגד רצון הלב, אך היא "נראית טוב על הנייר", זה עדיין לא מבטח אותנו, או מבטיח לנו שהיא באמת טובה גם על הכביש. על כן, ההקשבה לרצון היא משמעותית.

מתוכה, נוכל לגלות גם את סכום הכסף שברצוננו להשקיע בדבר.

מחיר מחירון להמלצה בלבד

בהיבט פרקטי, נוכל להיוועץ במחירונים, אם כי יש להגיד – כי הם רק סממן, סממן שהשוק מייעץ לעצמו לגבי הערך של המכונית. אם לדוגמה מכונית מופיעה במחירון, בסכום של מיליון ₪, אין זה אומר שבעליה ימכור אותה בסכום זה. למעשה, ככל שאנחנו פועלים יותר אינטואיטיבית, כך נוכל למצוא עסקאות טובות יותר. כיוון שעברנו מחלל הראש, לחלל הלב – ועל פי כן, החוקים אחרים. ייתכן שנמצא מישהו, שלא מוכר על פי "תבניות מנטליות", דהיינו, "כמה שהמכונית שווה לפי מחיר מחירון", אלא לפי עקרונות אחרים. אולי הוא פשוט רוצה מישהו שישמור עליה, ועל כן מוכן למכור במחיר נדיב, וכיוצא בזה.

יש המון שנוכל לסקור בנושא, מלבד העלות של הרכב, יש לקחת בחשבון את העלויות הנלוות כגון ביטוח רכב, תיקונים וכדומה. ועם זאת נסכם ונגיד – להתחיל מהרצון. כפי שסיימון סינק (מגדולי הפילוסופים העסקיים) אמר בספרו, "להתחיל מ-הלמה", למה אנחנו רוצים את זה? וזו יכולה להיות התחלה טובה. להתחבר לעצמנו. להמשך קריאה, יש עוד בלוגים באתר. תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק