כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

חושבים שעורכי דין מרוויחים הרבה? תחשבו שוב, הנה המספרים

עורך דין הוא כנראה המקצוע היוקרתי והנוצץ ביותר אחרי רפואה. אך האם המקצוע התובעני אכן מתגמל? חסכנו לכם את הבדיקה ורכזנו את המספרים. גלו כמה אתם צפויים להרוויח בתור עורכי דין
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

כמה עורך דין מצליח מרוויח?

לימודי משפטים הם תחום מבוקש ביותר בקרב סטודנטים שרבים מהם צולחים את מהמורות מבחני לשכת עורכי הדין לקראת עבודה בתחום עריכת הדין. כיום, שוק עורכי הדין מבוקש מחד ומוצף בעורכי דין רבים.

כדי להצליח, חשוב לבחור בתחום התמחות רלוונטי ולהוכיח יכולות גבוהות בניהול תיקים וייצוג משפטי. אז מהם תחומי ההתמחות שמניבים את שכר עורכי הדין הגובה ביותר בענף וכמה מרוויחים עורכי דין באמת? כל המידע על שכר עורכי הדין בפוסט הנוכחי.

מהו תחום עריכת דין המוביל ברשימת המשכורות הגבוהות במשק?

עריכת דין בהתמחות בתחום ההייטק ממשיכה להוביל במקום הראשון ברשימת המשכורות הגבוהות במשק. כך מראים סקרים שונים המעמידים עורכי דין המתמחים בסחר מקומי ונדל"ן במיקומים נמוכים יותר מבחינת השכר.

בבחירת תחום ההתמחות בלימודי עריכת דין, מומלץ בהחלט לבדוק את המגמות השולטות בתעשיות השונות ולבחון מהו תחום ההתמחות המוביל במטרה לזהות תחומים מבוקשים יותר העשויים להשפיע על גובה השכר בהמשך. 

כמה מרוויח עורך דין מתחיל?

בשנה הראשונה לקריירה בעריכת דין השכר הממוצע נע בין 10,000-15,000 ש"ח. גובה המשכורת תלוי בהחלט בגודל ורמת המוניטין של המשרד בו עובד העו"ד. ככל שהמשרד נהנה מתדמית טובה יותר והוא מטפל בתיקים גדולים יותר – כך גובה השכר יעלה בהתאם.

כמה מרוויח עורך דין עצמאי?

בשנים האחרונות נצפית עליה במגמה של מעבר שכירים בתחום עריכת דין לעבודה כעצמאים. באופן טבעי, עלייה זו יצרה תחרותיות גבוהה בענף מה שהוביל לירידה בגובה דמי הטרחה אותם גובים עורכי דין עצמאים בגין עבודתם.

תופעה זו הובילה הן עצמאים והן שכירים שחשבו להפוך לעצמאים – לחזרה לעבודה כשכירים במטרה להנות מיציבות כלכלית והכנסה בטוחה ולהימנע מהתנודתיות המאפיינת את השוק הפרטי התחרותי.

עם זאת, היו שבחרו דווקא להישאר ולהיאבק על דרכם כעצמאים כשהם חותרים למשכורות גבוהות יותר מאלה אותן ניתן להשיג כשכירים במשרדי עריכת דין.

שותפים במשרדי עורך דין

שותפות במסגרת משרד עו"ד נחשבת למעמד יוקרתי במשרדי עריכת דין גדולים ובינוניים. עם זאת יש לחלק בין שותפי חוזה שדרגת ההכנסות שלהם היא הנמוכה ביותר בקרב שותפים, לעומת שותפים בכירים במשרדים גדולים.

שותפים בכירים בעלי וותק של עשרות שנות עבודה נהנים מהכנסות גבוהות הנוסקות אף לסכומים של כמיליון ש"ח בשנה. עם זאת, שותפות ברמה כזו אינה נחלתם של רוב רובם מעורכי הדין בישראל.

ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין

לקראת קריירה בעריכת דין חשוב מאוד לדעת כי אחד מהביטוחים המקצועיים שחיוני לרכוש הוא פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לעורכי דין המכסה את עורך הדין בכל מקרה לתביעה בגין רשלנות והפרת חובה מקצועית. פוליסה זו מגנה על עורך הדין מפני תביעה בסכומים גדולים ומאפשרת רוגע נפשי בעיסוק בתחום רגיש זה.

כמה שעות עבודה עושה עו"ד בחודש?

עורכי דין במשרדים גדולים לרוב מרוויחים יותר ויחד עם זאת, נדרשים לשעות רבות יותר בכל חודש, כך שעורכי דין במשרדי בוטיק קטנים ובינוניים נדרשים לשעת עבודה מופחתת בכל יום. בממוצע, מספר השעות החודשיות אותם עושה עו"ד נע בין 190-210 שעות. יש לדעת כי מספר השעות משתנה גם לפי תחום ההתמחות של העו"ד. כך ידוע כי עורכי דין בתחום ההוצאה לפועל עובדים פחות שעות מעורכי דין העוסקים בתחום שוק ההון.

כמה מרוויח עורך דין – סיכום

שכר עורכי דין ממוצע מתחיל ב-10,000 ש"ח ועשוי לטפס לעשרות רבות של אלפים מדי חודש. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בשוק רווי ותחרותי ביותר ונדרשות יכולות גבוהות מאוד והרבה סבלנות ותעוזה במטרה להתקדם ולהוביל בתחום.

כחלק מהוצאות המקצוע יש לכלול ביטוח חיוני החשוב לצורך כיסוי מצבים של תביעות מצד לקוחות בגין רשלנות. בשאלה האם מומלץ לעסוק כעצמאי בתחום עריכת דין, אין הכרעה ברורה שכן מצד אחד המשכורות כעצמאי גבוהות יותר, אולם כשכיר, ישנה יציבות תעסוקתית גבוהה יותר וביטחון מבחינת ההכנסה.

כך או כך, חשוב לבחור בתחום התמחות שיש לו ביקוש גבוה בשוק ולצבור וותק וניסיון עד לביסוס קריירה רווחית בתחום.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק