כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

כמה עולה אדריכל? מה צריך לדעת לפני ששוכרים אדריכל

במידה וגם אתם נהנים לראות דירות ומתחמים מעוצבים על ידי אדריכלים ותוהים כמה יעלה לכם לשכור אדריכל? הכתבה הזאת בשבילכם
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

אדריכל עובד על תוכניות עיצוב ובנייה

עולם האדריכלות הוא רחב מאוד וכולל מספר תתי מקצועות כגון: אדריכלות פנים ואדריכלות נוף. קשת מחירי השירות בו רחבה אף היא בהתאם, עם זאת, ניתן למנות מספר משתנים המשפיעים על מחיר אדריכל כגון: ניסיון, סוג הפרויקט, רמת הפירוט של התוכנית ומיקום הפרויקט בארץ וכן פרויקטים בהם עלות אדריכל תיגזר מעלות הפרויקט. אז, כמה עולה אדריכל? ומה צריך לדעת לפני ששוכרים אדריכל? תשובות מהשטח כאן בפוסט.

כמה עולה אדריכל לבית פרטי?

נתחיל מבתים פרטיים. תכנון בית פרטי דורש מיומנות ומקצועיות בתכנון והתמצאות בפרטי החוק השונים. לקוחות רבים המעוניינים לנצל את פוטנציאל השטח בצורה המקסימלית ייעזרו בשירותיו של אדריכל בית פרטי מקצועי. כאן יבואו לידי ביטוי כישוריו בתחום עיצוב החוץ והפנים, רמת הידע שלו בנוגע לתחום המשפטי והבנתו ביישום צרכי הלקוח בצורה המדויקת ביותר.

בשכירת שירותי אדריכל לבית פרטי יש לקחת בחשבון כי תוספת של עיצוב פנים כוללת תוספת משמעותית במחיר, נוסף על כך יש להציב במשוואה גם את נתון שטח הבית במ"ר, אלו הם שני המשפיעים העיקריים על עלות העבודה.

מתכננים לבנות בית פרטי בגודל 150 מ"ר? עלות שירותי אדריכל במקרה זה תנוע בין 45,000-80,000 ש"ח ללא עיצוב פנים ובין 60,000-140,000 ש"ח במידה והלקוח מעוניין בעבודה של עיצוב פנים. מחירי תכנון בית פרטי בגודל 250 מ"ר ינועו בין 55,000-190,00 ש"ח, בהתאם לרמה המקצועית של האדריכל ולצורך בעיצוב פנים.

כמה עולה אדריכל נוף?

לקוחות המעוניינים להשקיע בתכנון חצר או בהקמת גינה מטופחת, נעזרים בשירותיו של אדריכל נוף. יש הסבורים כי רכישת מספר שתילים במשתלה הקרובה "תסגור את סיפור הגינה", אולם, ממש כמו שעיצוב פנים הוא שירות בסיסי המבוצע לרוב על ידי אנשי מקצוע, כך גם הקמת גינה דורשת תכנון ומחשבה על מנת שתתאים לבעלי הבית מבחינת רמת העיצוב וההתאמה לתנאי השטח ובהתחשב בתשתיות הקיימות (צל, סוג הקרקע, אקלים קרבה למקור מים ועוד).

בענף אדריכלות הנוף מקובל לגבות כ-5% מעלות הפרויקט או בתמחור לשעת עבודה בטווח מחירים הנע בין 300-500 ש"ח פר שעה.

חשוב שהצעת המחיר תכלול את עלות השירות לצד סוג הצמחים, מערכת השקיה מותאמת ונתונים נוספים לצורך חישוב נכון של העלות הכוללת.

עלות אדריכל לצרכי רישוי

אחד מתפקידיו המשמעותיים של אדריכל הוא טיפול בתהליכים בירוקרטיים וייצוג הלקוח מול העירייה. שירות זה יהיה חיוני בעיקר עבור בניית תוספת לדירה. מחיר בקשת הרישוי ייקבע בכפוף לרמת מורכבות הבקשה. לעיתים, בהצטרפות של מספר לקוחות החברים באותה קבוצת רכישה וכדומה, ניתן להוזיל את מחירי השירות להוצאת היתרים מהרשויות.

להלן מחירון לדוגמא של עלות אדריכל לצרכי רישוי ואישורים:

סוג בקשת הרישוי והתכנוןמחיר
תוספת בניה חדר (כולל תכנון)20,000-35,000 ש"ח 
תוספת בניה חדר (לא כולל תכנון)5,000-20,000 ש"ח בהתאם לרמת מורכבות הליכי הבירוקרטיה
תוספת בניה ממ"ד (כולל תכנון)15,000-25,000 ₪
שינוי תב"ע20,000-35,000 בהתאם למורכבות קבלת הרישוי 
רישוי עסק4,000-30,000 ש"ח בהתאם לגודל העסק ומיקום העסק
מצאתם טעות? פנו אלינו

שירותי אדריכלות – ייעוץ והדמיה

מחיר פגישת ייעוץ עם אדריכל נע בין 400-700 ש"ח, במידה והאדריכל יידרש להכין לקראת הפגישה תוכניות או שלאחר הפגישה הוא יידרש להמשך עבודה, המחיר יהיה גבוה יותר.

שירות הדמיה הוא שירות אותו נותנים רוב האדריכלים והוא מאפשר ללקוחות להבין טוב יותר לקראת מה הם הולכים. קיים הבדל במחירי הדמיות בסיסיות לבין הדמיות אדריכליות פוטוריאליסטיות. כאשר מחיר סט של 6 תמונות בסיסיות ינוע בין 3,000-5,000 ש"ח ואילו מחיר תמונה פוטוריאליסטית בודדת המדמה מראה מציאותי ינוע בין 1,000-3,000 ש"ח.

לפני ששוכרים אדריכל – מה שחשוב לדעת על תביעת רשלנות מקצועית

במקרה בו כתוצאה מרשלנות מקצועית חלו טעויות קריטיות בתכנון המבנה, ניתן לתבוע את האדריכל לתשלום פיצויים. כיום, אדריכלים רבים מבוטחים באמצעות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לאדריכל. פוליסה זו מגנה עליהם בכל מקרה של תביעה בגין הפרת חובה מקצועית. במקרה זה ניתן יהיה לתבוע את חברת הביטוח ולהשיג את הפיצויים המגיעים לכם מכוח החוק.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק