כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

כמה מרוויח מהנדס בניין? האם כדאי לכם לעשות הסבת מקצוע

מקצוע מהנדס בניין קורץ לכם אבל לא יודעים כמה תרוויחו בסוף הדרך? קיצרנו לכם את העבודה, גלו מהו השכר ההתחלתי ולאיזה שכר תשאפו לאחר מספר שנים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

מהנדסת מנהלת פרוייקט בנייה גדול

בחירת מסלול לימודים היא אחת הבחירות המשמעותיות בחייהם של צעירים לקראת פיתוח קריירה עתידית. התחושה כי ההצלחה בהמשך לצד סיפוק ויכולת ההשתכרות עומדת על כף המאזנים ומובילה רבים לבצע בירור מעמיק לגבי רמת הביקוש של המקצוע בשוק ורמת השכר ההתחלתי, השכר הממוצע ועד הסף הגבוה.

חושבים על קריירה בתחום הנדסת בניין ומבררים מה גובה השכר? יצאנו לחפש עבורכם את כל המידע הרלוונטי וחזרנו עם נתוני השכר, רמות ההכנסה ומידע נוסף לא פחות חשוב הנוגע למשכורתו של מהנדס בניין. לא שמרנו את המידע לעצמנו והרי הוא לפניכם.

קודם כל, כיצד הופכים להיות מהנדסי בניין?

כמו שאתם מתארים לעצמכם, לימודי הנדסת בניין הם תהליך מתמשך הכולל 4 שנות לימוד לתואר ראשון B.Sc. בוגרי לימודי הנדסה במוסדות להשכלה גבוהה זכאים להימנות על הרשומים בפנקס המהנדסים והאדריכלים בישראל לצד דרישה לבחינות מיוחדות בתחומי התמחות שונים נוסף על הלימודים הבסיסיים.

שואלים איפה לומדים הנדסת בניין? מדן ועד באר שבע פזורות מכללות ואוניברסיטאות המספקות מסלולים מקצועיים לכל מי שעבר בהצלחה את מבחני ההתאמה וראיונות הקבלה.

שכר של מהנדס מתחיל

אחרי שנתנו קצת רקע, סוף סוף הגענו לתכלס – כמה באמת מרוויח מהנדס בניין בשנותיו הראשונות? אז לפי נתונים של חברות השמה שונות ואתרים הסוקרים את רמות השכר במשק מהנדס בניין מתחיל במגזר הפרטי משתכר בין 8000-12000 ש"ח .

שכר מהנדס לאחר 5 שנות ניסיון

לאחר 5 שנים בהם יעסוק מהנדס בניין בתחום הוא עשוי להרוויח בין 15,000 ל-20,00 ש"ח. כאשר לפי סקר אותו ערך משרד הכלכלה שכרם הממוצע של מהנדסי בניין במגזר הפרטי הוא 12,000 ש"ח ויש סקרים שמעריכים את ממוצע השכר לתפקיד בכ-14,800 ש"ח. לעומתם, מהנדסים בשירות הציבורי משתכרים על פי דירוג המהנדסים.

קצת על תפקידו של מהנדס בניין ומהן הדרישות הפופולריות מצד חברות הבניה?

מהנדסי בניין אחראים לפיקוח על תהליכי בנייה ולבדיקה כי הם מנהלים לפי התוכניות שהוגדרו מראש כבסיס לפרויקט. נוסף על כך, מהנדסים יבחנו אם התהליך עומד בתקני הבטיחות והאיכות הנדרשים מצד החוק. במסגרת העבודה כמהנדס בניין על איש המקצוע לעמוד בקשר רציף עם כל המעורבים בתהליך הבנייה החל מהאדריכל ועד לעובדים באתר הבנייה. 

ביטוח אחריות מקצועית למהנדסי בניין

דרישות התפקיד כוללות תואר בהנדסת בניין ולעיתים אף תואר בהנדסת ערים ובאדריכלות מבנים, יכולת תקשורתית טובה, אנגלית ברמה טובה, התמצאות בתוכנות כמו Revit ואוטוקאד ויכולת היצמדות ללוחות זמנים. 

מכיוון שמהנדס בניין מעורב בתהליכי בנייה מורכבים, האחריות לכשלים, תקלות וליקויים במבנה הם לרוב באחריותו. כאן קיים סיכון בתביעה מצד הלקוחות לגבי נזק או פגיעה שנגרמו כתוצאה מהפרת האחריות המקצועית. זו הסיבה שמהנדסי בניין רוכשים פוליסות מקיפות של ביטוח אחריות מקצועית למהנדסי בניין המכסים אותם מפני תביעות רשלנות שונות ומאפשרים להם שקט נפשי מבחינה משפטית.

לסיכום: מהנדסי בניין – גובה השכר

לפי הנתונים, נראה שעבודתו של מהנדס בניין היא עבודה מאתגרת מחד ומתגמלת מנגד. עם זאת, כמובן ששנות העבודה הראשונות תתבצענה בשכר נמוך יותר. חשוב לצבור ניסיון וללמוד את השטח היטב וכן לרכוש ביטוח אחריות מקצועית על מנת שלא להסתכן בהתמוטטות כלכלית כתוצאה מתביעת נזיקין גדולה. רואים את עצמכם כמתאימים לתפקיד? קדימה, ייתכן ופרויקט הבינוי הגדול  הבא בישראל יהיה רשום על שמכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק