כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

איך להרגיע את עצמי? 6 דרכים להירגע

אין אדם שלא חווה לחץ בצורה כלשהי, לכן שיפור ואימון טכניקות להרגעה עצמית הינם קריטים לתפקוד נכון שלנו. התחילו ב-6 טכניקות קלות לביצוע.
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

5 דרכים מהירות להרגיע את עצמי

מתח וחרדה הם בני לוויה כמעט קבועים בחייו של האדם המודרני. שאלת "המה יהיה?" הטורדנית לצד עדכונים נון סטופ על חדשות טרגיות מרחבי העולם וקריירה תובענית מידי הם מסלול בטוח ליצירת תחושת סטרס ומועקה.

אז מה עושים כשמרגישים שהלחץ מאיים להטביע אותנו והחרדה צועדת מולנו כשהיא חושפת טלפיים ושיניים חדות? כאן בפוסט: 5 שיטות אינסטנט להרגעה שיאפשרו לכם לעשות "ריסטרט" קצר למוח מה שישנה לכם את תמונת המצב וירגיע את הלמות הלב המואצות. 5 דרכים יעילות להרגעה עצמית.

#1 פשוט לנשום – קל ואפקטיבי

כשאנחנו במתח, הנשימה שלנו קצרה ושטוחה. כאן ההמלצה היא להתיישב ופשוט להתמקד בנשימה עמוקה ואיטית. חשוב לקחת שאיפה ארוכה ואחריה לנשוף את האוויר הכלוא בריאות בספירה עד 10. 

חזרה על פעולה זו מספר פעמים תאפשר לכם למקד את תשומת הלב במשימת הנשימה ולאוורר את המוח ממחשבות מתח טורדניות. המיקוד בתחושת הגוף מייצר תחושת רגיעה ומנקה את המוח. אחרי מספר סטים של שאיפה-נשיפה הגוף מתרפה והחיים נראים אפשריים יותר, מאיימים פחות…

#2 פעילות ספורטיבית – תרומה אדירה לגוף

פעילות גופנית נחקרה והוכחה מעל לכל ספק שמשחררת הורמונים כמו סרוטונין, החיוניים לתחושת רגיעה. מרגישים שהחיים גדולים עליכם? צאו להליכה, לריצה או אפילו לסיבוב קצר במשרד. לעיתים אפילו השקעה של מספר דקות בפעילות עצימה תועיל לכם לתחושת השקט הנפשי. רבים שניסו שיטת הרגעה זו הצביעו על שיפור מצב הרוח באופן מידי.

#3 הסחת דעת – לשבור את השליליות

מכירים את הרגל המחשבה ה"שבלולי"? לעיתים רבות, כאשר המוח שלנו עסוק בנושא שמדאיג אותו, הוא ממוקד מאוד בצורת חשיבה שלילית ואנחנו הולכים ומסתבכים כפקעת בסבך מחשבות קודרות.

זה הזמן לסגת לזמן מה משבלול המחשבה הבלתי יעיל ולהסיח דעת באמצעות פעילות אהובה, שיחה עם ידיד, קריאת תוכן מעניין או עריכת פעילות ספורטיבית. עצם היציאה ממעגל המחשבות השליליות מאפשר למוח לקלוט מסרים בתדר חיובי ולפרק את המסה השלילית שהצטברה.

שימו לב: הסחת דעת אינה בריחה, היא בסך הכל אמצעי לאוורר את המוח ולאפשר לו לראות את הדברים באור חיובי ובפרשנות אמיתית שאינה מוטית כתוצאה מהרגלי חשיבה לקויים.

#4 יציאה לטבע – תנו לטבע להרים אתכם

לשילוב של אוויר צלול, צמחייה ושמים תכולים יש אפקט מרגיע. לא לחינם בתי חולי בוחרים בצבע הירוק ובתמונות של מדשאות רעננות כדי לעצב חללי המתנה וחדרי חולים.

אין לכם אפשרות לצאת לטבע? אתם באמצע יום עבודה? תוכלו ליהנות מאפקט דומה באמצעות התבוננות בתמונות או סרטוני טבע המלווים במנגינת רקע מרגיעה. 

#5 הרפיה מודרכת – לא תאמינו כמה זה אפקטיבי

כיום, ניתן למצוא פלטפורמות רבות המציעות אפשרויות אודיו להרפיה. ניתן להאזין לקבצי שמע בשיטת מיינדפולנס המדריכים למיקוד בתחושות הגוף וידועים כאמצעי הרפיה אפקטיבי במיוחד.

תוכלו לבחור לעצמכם קובץ אודיו יעיל שאליו אתם מתחברים ואתו לתרגל הרפיה בכל פעם. חזרה יומית על צורת הרפיה קבועה תסייע לכם בהרגעה עצמית מהירה ותחזיר אתכם למגרש "המוכר והידוע" במצבים בהם אתם חשים חוסר אונים או שליטה.

#6 טיפול פסיכולוגי – שיחה טובה בהחלט תעזור

במידה ומדובר במצב דחק מתמשך, חשוב מאוד להיעזר בשירותיו של איש מקצוע בתחום הנפש. כאן יש לבחור בפסיכולוג מומחה ובעל מוניטין. חשוב להשקיע בירור בבחירת איש מקצוע על מנת להגיע לדמות שתוביל אתכם בתהליך להתמודדות יעילה עם סטרס וחרדות.

כמובן חשוב לוודא כי הפסיכולוג מחזיק בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים. ביטוח זה מקנה לו הגנה בכל מקרה של רשלנות מקצועית ומאפשר לכם במקרה של תביעה לקבל את מירב הפיצויים המגיעים לכם מחברת הביטוח של הפסיכולוג.

נתון נוסף אותו תוכלו לברר רק בפגישה פנים אל פנים עם הפסיכולוג הוא מידת הכימיה עם הגורם המטפל. חשוב לוודא שערוצי התקשורת שלכם פתוחים ושאתם מוכנים לתהליך של שיתוף והתקדמות יחד. 

אין ספק כי תהליך פסיכולוגי יעיל הוא כלי משמעותי בהפגת מתחים ובטיפול בחרדות על סוגיהן השונים.

לסיכום

קיימות דרכים רבות כשיטות להתרגעות ומניעת סטרס. על כל אדם לבחון כיצד הוא מגיב במצבי לחץ ולארגן לעצמו ארגז כלי התמודדות לזמני מתח. ניתן להיעזר בשיטות נשימה שונות, הרפיה מודרכת, ליווי של פסיכולוג, פעילות גופנית ויציאה לטבע במטרה לגרום לנפש להתמודד בצורה הטובה ביותר ברגעים של סטרס.

קדימה, בחרו לכם את הכלים המתאימים לכם ביותר והקדישו זמן לתרגול מקדים כדי שבשעת אמת תהיו מיומנים ותוכלו להפיק את המירב מכל שיטה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק