כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

האם משתלם לכן להיות קוסמטיקאית בשנת 2023?

חושבת להיות קומסטיקאית ולא בטוחה כמה באמת מרוויחים שם? אל דאגה, אנחנו נעשה סדר בכל המספרים החשובים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

האם באמת משתלם להיות קוסמטיקאית בישראל?

מרגישה משיכה לעולם הביוטי והקוסמטיקה? רגע לפני שאת פונה ללימודי קוסמטיקה ומתכננת קריירה בתחום, חשוב לדעת מהם נתוני השכר בשוק היופי ומהן דרישות התפקיד. כאן בעמוד את מוזמנת ללמוד על גובה ההכנסה החודשית הממוצעת של קוסמטיקאית עצמאית ושכירה ומה משפיע על רמת ההכנסה. אז כמה מרוויחה קוסמטיקאית והאם משתלם להתמקצע בתחום? תשובות בפנים.

איך להיות קוסמטיקאית?

שואלת את עצמך איך להיות קוסמטיקאית מצליחה? כדי לקבוע נתוני שכר בתחום הקוסמטיקה חשוב להבין כי לרמת המקצועיות של הקוסמטיקאית השפעה מכרעת. בעולם זה קיימים קורסים רבים ברמות שונות החל מקוסמטיקאית בסיסית ועד לקוסמטיקאית רפואית מתקדמת. רכישת כלים וידע בשימוש בציוד ומכשור מקצועי יעניקו לקוסמטיקאית "נקודות זכות" ויגרמו גם למשכורתה לטפס.

לכן חשוב לכל קוסמטיקאית המעוניינת להגדיל את הכנסותיה לשקול השתלמויות נוספות בתחום על פני הלימודים הבסיסיים במטרה למקסם את תדמיתה בשוק ולרכוש משרה בקליניקה רפואית מה שיוביל להגדלת רמת ההכנסות.

כמה קוסמטיקאית מרוויחה? האם עצמאית מרוויחה יותר משכירה?

קוסמטיקאית שכירה במכון יופי תרוויח בין 5000-7000 ₪ במשרה מלאה בעוד שאותו מכון יופי ירוויח בין 50,000-300,000 ₪ בממוצע בחודש. מאידך, קוסמטיקאית עצמאית שעובדת מהבית (ללא הוצאות משתנות) תרוויח בין 6,000-8,000 ₪ ממוצע לחודש.

חשוב לזכור שאומנם השכר של קומסטיקאית עצמאית נראה גבוה אך הוא כולל חוסר ביטחון כלכלי המאופיין בלהיות עסק עצמאי כך שבמידה ואת בשלב בחיים שבו את זקוקה להכנסה יציבה, ייתכן שקוסמטיקאית שכירה היא הבחירה הנכונה עבורך .

מה חשוב לדעת לפני בחירה במקצועות הקוסמטיקה כבסיס לקריירה מקצועית?

חשוב להבין מה זה קוסמטיקאית ומהן דרישות התפקיד כדי לבצע בחירה נכונה בדרך לקריירה מקצועית. קוסמטיקאית נדרשת לבצע עבודה מקצועית בתחומי האיפור, טיפולי פנים, טיפולי פיגמנטציה, אנטי אייג'ינג ועוד.

כל קוסמטיקאית יכולה לבחור את תחום התמחותה מתוך שלל התחומים האפשריים כאשר תחום הקוסמטיקה הרפואית פותח בפני נשות מקצוע עולם רחב מאוד ורווחי יותר מתחום הקוסמטיקה הבסיסית. 

קוסמטיקאית עצמאית נדרשת לפעילות נלווית על זאת הנעשית במסגרת מקצועות היופי כגון: פרסום ושיווק אלו חלקים בלתי נפרדים מעבודתה כעצמאית והיא נדרשת להשקיע מספר שעות בכל יום כדי למקסם את תדמית העסק שלה בעיני הלקוחות הקיימים ולגייס לקוחות חדשים.

נתון נוסף שחשוב לקחת אותו בחשבון לפני פתיחת עסק כעצמאית הוא פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לקוסמטיקאיות. ביטוח זה חיוני עבור כל קוסמטיקאית והוא מספק כיסוי בצורה של תביעות רשלנות מצד לקוחות בגין הפרת חובה מקצועית. פוליסה זו מאפשרת לקוסמטיקאיות לעבוד בצורה בטוחה מבלי לחשוש מתביעות פיצויים העשויות למוטט עסקים קטנים ובינוניים.

שכר קוסמטיקאית לפי אזורים בארץ

כמו בתחומים נוספים, גם בתחום הקוסמטיקה קיימים פערי שכר בין ערי המרכז לפריפריה. מצד אחד באזור המרכז קיים היצע רב של אנשי מקצוע מה שמייצר תחרות עזה בתחום, עם זאת, ביחס לפריפריה, המרכז מציע קהל צרכני המוכן לשלם יותר ולהשקיע בטיפולי קוסמטיקה. בגדול, קוסמטיקאיות מצליחות במרכז, עשויות להרוויח שכר גבוה יותר מעמיתות מוצלחות בפריפריה.

קוסמטיקה – האם באמת מהווה ענף רווחי לעצמאיות ושכירות? סיכום

בשורה התחתונה, ענף הקוסמטיקה נחשב לענף מבוקש על ידי קשת לקוחות רחבה. חשוב מאוד כעצמאית להשקיע תקציב בלווי עסקי, מיתוג ופרסום וכשכירה, מומלץ לרכוש ידע וניסיון במשך מספר שנים במכון יופי ואז לצאת לדרך עצמאית. תחום הקוסמטיקה הרפואית נחשב לרווחי יותר על פני קוסמטיקה בסיסית ולכן חשוב להשקיע בהכשרה מקצועית ולעבור השתלמויות מדי תקופה. 

שימו לב, הלקוחות שלכן יודעים לזהות מקצועיות, איכות וידע. הקפידו על מתן שירות מקצועי לאורך כל הדרך ועל מתן יחס אמפטי ואנושי. נוסף על כך, חשוב שתבטחנה את עצמכן בביטוח אחריות מקצועית ייעודי עבור קוסמטיקאיות כך שתהיינה מכוסות בכל מקרה של תביעה מצד לקוחות על הפרת חובה מקצועית.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק