כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית מומלצות
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית
בלוג ביטוח אחריות מקצועית

האם רופא שיניים באמת מרוויח הרבה? כל המספרים לפניכם

חשבתם שרופא שיניים מרוויח הרבה? אתם לא טועים, אך הדרך לשם לא קלה.. גלו כמה באמת מרוויח רופא שיניים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

חושבים להיות רופא שיניים? גלו כמה באמת מרוויחים

צעירים שאפתניים רבים רואים את עצמם עושים קריירה בתחום הרפואה הדנטלית בהתאם ליוקרה והשליחות המשולבים זה בזה במשרת רופא שיניים. כדי להבין האם המקצוע הזה באמת נועד עבורכם, חשוב לברר מה הפוטנציאל ההשתכרות של רופאי השיניים בישראל במגזר הציבורי ובקליניקות פרטיות.

יצאנו לחפש מידע על גובה השכר של מומחים דנטליים בישראל מה שמשפיע על השגת היעד האישית ועל היציבות הכלכלית של הרופא. אנחנו כאן עם נתוני השכר ודרישות התפקיד – כל המידע עבור רופאי שיניים בפוטנציה.

גובה המשכורות בתחום רפואת השיניים

רפואת שיניים היא מקצוע מבוקש בשוק המקצועות הרפואיים וממילא, כמסלול אקדמי. מבין מקצועות הטיפול ממוצע שכרם של רופאי שיניים הוא גבוה ביותר, עם זאת, קיימת קשת רחבה של רמות הכנסה התלויות בסוג ההתמחות של הרופא, היקף המשרה, שנות הוותק, עבודה במגזר הציבורי מול עבודה בסקטור הפרטי ועוד. 

לאחר שנות לימודים וסטאז' מאתגרות העבודה בתחילת הדרך מניבה לרוב שכר בדומה לממוצע השכר במשק, עם זאת, במהלך צבירת שנות ותק, המשכורות עשויות לטפס ומומחים מנוסים בתחום רפואת השיניים אכן מרוויחים משכורות גבוהות ביותר.

מהם הכישורים וההשכלה הנדרשים למשרת רופא שיניים?

כדי להיות רופא שיניים יש לעבור הכשרה מקצועית ארוכת שנים הכוללת תואר ראשון בתחום מדעי ולאחר מכן לימודים לתואר דוקטור בכירורגיית שיניים או תואר דוקטור לרפואת שיניים (תואר DDS או תואר DMD).

יש לדעת כי תנאי הקבלה למסלול לימודים זה מחמירים מאוד ודורשים מהסטודנט להפגין יכולות גבוהות. נוסף על כך, לאחר שנות הלמידה הארוכות על רופא השיניים לעבור בחינה של המועצה הלאומית על מנת לקבל רישיון לעבודה בתחום.

בשלב הבא יבחר רופא השיניים האם לעצור כרופא שיניים רגיל או להתמחות בתחומים כמו פריודונטיה (רפואת חניכיים), יישור שיניים, או ניתוחים בחלל הפה והלסת הדורשים שנות למידה והכשרה מעשית נוספת על מנת להפוך למומחים בעלי סמכות לעבודה בענפים אלו.

כמה מרוויח רופא שיניים?

כדי לענות על שאלה זו עלינו לדעת כי קיימים מרכיבים שונים הקשורים בתפקיד והם בעלי השפעה על גובה השכר בענף. כך לדוגמה: מיקום גיאוגרפי, שנות וותק, וסוג המשרה.

שכר רופא שיניים – עצמאי או פרטי

כמה מרוויח רופא שיניים פרטי? רופאי שיניים במגזר הפרטי מרוויחים לרוב משכורות גבוהות יותר מעמיתיהם העוסקים במקצוע בתחום הציבורי. עם זאת, חשוב לדעת כי בעלי מרפאה פרטית נדרשים להוצאות תפעול, פרסום ושיווק מה שהופך את שאלת הרווחיות לרלוונטית ויש לעשות בדיקה לפני פנייה לעבודה במגזר הפרטי לגבי גובה ההכנסה הנקייה בניכוי ההוצאות השונות.

אז כמה מרוויח רופא שיניים עצמאי? עובדים מתחילים בשוק הפרטי לרוב ירוויחו בין 15,000-25,000 ש"ח ולאחר צבירת וותק כרופא עצמאי המשכורת תטפס לעשרות אלפים רבים בחודש.

כמה מרוויחה סייעת רופא שיניים?

בתוך סל מקצועות רפואת השיניים קיים מקצוע של סייעת שיניים שתפקידה להיות לעזר לרופא השיניים והיא בעלת סמכויות שונות בעבודה בקליקות דנטליות. השכר הממוצע של אסיסטנטית בשנים הראשונות עומד על 5,000-6,000 ש"ח בחודש, לעומת סייעת שיניים בעלת וותק של 5 שנות ניסיון ומעלה שמשכורתה הממוצעת תעמוד על 7,000-10,000 ש"ח בחודש. 

תכלס, מהו ממוצע השכר של רופאי השיניים?

רמת השכר הממוצעת עומדת על כ-15,000 ש"ח בחודש בתחילת הקריירה. עובדים ברפואת שיניים בעלי וותק יכולים להגיע למשכורת של עד 25,000 ש"ח בתחום והתקדמות לתפקידים בכירים כגון ניהול מחלקה בבית חולים או ניהול מרפאת שיניים – מזכה את העובד במשכורות גבוהות ביותר.

חשוב לציין כי קיימות התמחויות בתחום רפואת השיניים בהן השכר גובה יותר כגון: בתחום האורתודנטיה, האסתטיקה הדנטלית וכירורגיית פה ולסת.

ביטוח אחריות מקצועית לרופא שיניים

ענף רפואת השיניים העוסק בתחומי רגישים וברקמות פגיעות הוא ענף החשוף בהחלט לתביעות נזיקין מטעם מטופלים. כדי לבסס קריירה מקצועית בתחום רפואת השיניים ללא איום בתביעות לפיצויי ענק בגין הפרת חובה מקצועית, חשוב לרכוש פוליסה של ביטוח אחריות מקצועית לרופא שיניים ובכך לקנות הגנה בכל מקרה של תביעה משפטית.

תחום רפואת השיניים מושך אתכם? אם לימודים מאתגרים והכשרה ממושכת אינם מרתיעים אתכם, ברכתנו לדרך צלחה לקראת קריירה משמעותית בתחום רפואת השיניים. עם סבלנות רהב ורכישת ידע מקצועי וניסיון תוכלו להגיע למשכורת גבוהה בהחלט ולהנות מקריירה מקצועית יוקרתית.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק