כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים מומלצות
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

עוד בנושא ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים
בלוג ביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים

הכיסוי החשוב ביותר לכל פסיכותרפיסט

חושבים להתחיל להתמחות בתחום הפסיכותרפיה? מעולה! אבל לפני שאתם רציתם לפתוח את הקליניקה שלכם, זה הכיסוי החשוב ביותר לכל פסיכותרפיסט עצמאי
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

הכיסוי החשוב ביותר לכל פסיכותרפיסט

עולם הטיפול והמטפלים הפך במהלך השנים לענף מגוון ורחב. אנו נחשפים לשיטות ומחקרים חדשים בתחום הבנת הנפש. כדי להסביר את היצע האפשרויות, נסביר ונפרט כמה עקרונות משמעותיים.

מהו טיפול בפסיכותרפיה?

מדובר בטיפול אישי שנועד לאפשר למטופל להיחשף לשכבות שאינן מודעות בנפשו. במידה ואתם רוצים לעבוד כמטפלים, חשוב שתהיו מכוסים בביטוח אחריות מקצועית לפסיכותרפיסטים, אשר מגן עליכם מפני תביעות בגין רשלנות מקצועית. במידה ואתם מעוניינים להתחיל טיפול, כדאי שתשקלו איזה סוג טיפול הוא אידיאלי עבורכם.

מי רשאי להיות פסיכותרפיסט?

ישנם פסיכותרפיסטים שהם גם פסיכולוגים קליניים, או לחילופין מטפלים שהם עובדים סוציאליים או יועצים חינוכיים. אך ישנם פסיכותרפיסטים רבים שהכשרתם היא פסיכותרפיה: כלומר, מטפלים שקיבלו את הכשרתם במוסדות לימוד ייעודיים לפסיכותרפיה. ההכשרה נמשכת כשלוש שנים, והיא מחייבת התנסות מקצועית לצד לימודים תיאורטיים רלוונטיים. כאשר אתם ניגשים לבחור את המטפל העתידי שלכם, כדאי לבדוק אילו הכשרות ולימודים הוא עבר. 

אילו סוגים של טיפולי פסיכותרפיה קיימים?

כאמור, פסיכותרפיסט הוא מטפל שאינו בהכרח עבר הכשרה של פסיכולוגיה קלינית. לכן, קיים שפע של אפשרויות טיפול של פסיכותרפיה: החל מטיפול באמנות, טיפולי זוגיות ומיניות וכלה בטיפול קבוצתי והנחיית קבוצות. השפע פותח את עולם הטיפול למי שעד כה נרתעו מהפורמט המסורתי של טיפול בו השיחה היא המתודה הבלעדית.

האם כל פסיכולוג יכול להעניק טיפול בפסיכותרפיה?

בעבר פסיכולוגים מומחים שלא עברו הכשרה טיפולית לא יכלו להציע טיפול בפסיכותרפיה. אך החוק החדש, תיקון 9-ב, שינה למעשה את המצב. כעת, כל פסיכולוג מומחה – לרבות פסיכולוגים שיקומיים, רפואיים, חברתיים, חינוכיים וכדומה – יכול להיות פסיכותרפיסט. אולם חשוב לציין כי פסיכולוגים ארגוניים אינם רשאים לעסוק בפסיכותרפיה, במידה והם לא קיבלו הכשרה ייעודית לשם כך.

איך בוחרים פסיכותרפיסט מתאים?

מומחים בתחום הטיפול מדגישים שלפני התחלת הטיפול חשוב להשקיע זמן ומחשבה בבחירת המטפל ובסגנון הטיפול. בפנייה הראשונה למטפל, חשוב ומומלץ לבדוק מולו באיזו שיטה הוא מטפל. כיום מאוד מקובל לשאול שאלות כאלו מבעוד מועד ואין סיבה להימנע מכך.

בשלב השני, לאחר בירור השיטה הרשמית, חשוב לבדוק מה הגישה הטיפולית של הפסיכותרפיסט: ישנם מטפלים שדוגלים בשיחה שמטרתה לבחון את שורשי ההתנהגות – אשר לרוב הם נעוצים בילדות ובמערכות יחסים ראשוניות – בעוד ישנם מטפלים אחרים שמדרבנים תרגול מעשי והתמודדות אל מול סיטואציות קונקרטיות מתוך היומיום המתואר. כדאי לנסות ולבדוק.

העיקרון השלישי של בחירת המטפל הוא אופיו של המטפל עצמו. מומחים רבים מגדירים את הקשר עם המטפל לקשר לכל דבר ועניין, ולכן אישיותו והדינמיקה אל מולו היא קריטית לא פחות מהכשרתו ומגישתו.

לכן, כדאי לקחת את הפרמטרים האלו בחשבון לפני שאתם צוללים לספת הטיפולים, ולחשוב לעומק איזו שיטה תהיה אידיאלית עבורכם כדי לעבור את הטיפול הנפשי בצורה שמתאימה למי שאתם. אם השפע מעלה שאלות ותהיות נוספות, אנחנו נשמח לייעץ כדי להמליץ על דרך הטיפול שיכולה להתאים לכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק