כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח בריאות מומלצות
משפחה פלוס

ביטוח בריאות

Tour & Care

ביטוח בריאות

Top Premium

ביטוח בריאות

עוד בנושא ביטוח בריאות
בלוג ביטוח בריאות

בדיקת MRA: כל מה שצריך לדעת על בדיקת MRA וכיצד להתכונן אליה

בדיקת MRA הינה חלק מבדיקת MRI, ממוקדת ומפורטת יותר. אם כך, מה חשוב לדעת על בדיקת MRA? כיצד להתכונן ומה אסור ללבוש?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

בדיקת-MRA

על מנת לעזור לרופאים לעשות אבחונים מדויקים למטופלים שלהם, קיימת סוללה של בדיקות, מכונות ותהליכים שניתן לעשות היום ברפואה המודרנית. במאמר הבא נסביר מהי בדיקת MRA, מה צריך לעשות לפני הבדיקה, מהם שלבי הבדיקה, מה ההבדל בינה לבין בדיקת MRI המוכרת ואיך תוכלו להשיג בדיקת MRA בהקדם האפשרי בעזרת ביטוח הבריאות שלכם.

mra מה זה?

בדיקת MRA, היא בדיקה שבה בוחנים את כלי הדם החשובים של המטופל. לרוב, בדיקה זו מתמקדת בעורקים ובורידים הנמצאים במוח. אבחון MRA מאפשר להבין את המצוקה של כלי הדם ולפיכך את המצוקה של האיברי המטרה שלהם.

מתי תעשו בדיקת MRA?

  1. מפרצת – בכלי הדם החשוב ביותר במערכת הלב שלנו שנקרא אבי העורקים יכולה להיווצר הרחבה של העורק עד לידי פיצוצו. מפרצת באבי העורקים היא מצב מסכן חיים שיכול להוביל לחוסר בדם וחמצן לכל איברים הגוף.
  2. דלקת – או בשמה המקצועי וסקוליטיס – שהיא דלקת הנוצרת בתוך כלי הדם. דלקת זו יכולה להוביל לחסימה של עורקים או ורידים ובהתאם לכלי הדם הנחסם כך גם הנזק שיכול להיווצר על ידי חסימה מלאה של כלי הדם. חסימה חלקית יכולה להוביל לתפקוד לקוי של מערכות שונות בגופנו.
  3. עיוות כלי דם במוח – יכולה להתבטא בכאבי ראש עזים, דימום במוח ושינוי התנהגות או יכולות המוח.
  4. טרשת עורקים – בעיקר בעורק הצוואר אשר מוביל דם למוח. כלי הדם נסתם לאט לאט עקב שומנים בדם, דבר זה מעלה בעשרות אחוזים את האופציה ללקות בשבץ מוחי.
  5. כליות – יכולת מעקב לאחר היצרות עורק הכליה בעיקר במקרים של השתלת כליה.
  6. לפני ניתוחים – לפני ניתוח לרוב המנתחים לוקחים שלל בדיקות על מנת לוודא שלא תהיה פגיעה בכלי דם חשובים וחיוניים לגוף.

איך מתכוננים לתהליך של בדיקת mra?

הבדיקה מתבצעת במכשיר MRI, בבדיקה זו אין קרינה מייננת. על מנת לעשות בדיקת MRA בצורה הנכונה יש צורך בהזרקה של חומר ניגוד(גדוליניום)שבזכותו ניתן יהיה לראות את כלי הדם, חומר ניגוד זה לא פוגע בכליות בגוף. בנוסף לכך, כמות האנשים שאלרגיים לגדוליניום היא קטנה בהרבה מהאנשים שאלרגיים ליוד.

מהם שלבי בדיקת MRA

  1. שכיבה על מיטת הטיפול.
  2. הצמדת סליל (מגביר איכות תמונה) לאזור אותו רוצים לבדוק.
  3. במהלך הבדיקה יבקשו מהמטופל לא לזוז על מנת שהטכנאי יוכל לעשות תמונה טובה ולזהות את מה שצריך. לפעמים גם מבקשים מהמטופל לא לנשום לכמה שניות.
  4. במהלך הבדיקה אם בכל שלב המטופל לא מרגיש טוב, טכנאי המכשיר יכול לשמוע אותו ולהוציא אותו בעת הצורך.

מה ההבדל בין mri ל-mra?

בדיקת MRA הינה בדיקה בתוך מכשיר ה-MRI. ההבדל היחיד והמשמעותי פה הוא שימוש בחומר ניגודי המאפשר לרופא לראות את זרימת הדם בכלי הדם ובכך להגיע למסקנות להמשך טיפול. לבדיקות אלו יש זמן המתנה ארוך ולכן, תוכלו לקבל תור מהיר לבדיקת MRA כחלק מכתב שירות אבחון מהיר של ביטוח הבריאות שלכם.

פענוח הבדיקה

על מנת לקבל תשובה מוסמכת יש להגיע עם טפסי הבדיקה שעשיתם לרופא מומחה בתחום. על כן, יש לקבוע פגישה עם רופא מומחה שייתן לכם את התשובה המתאימה ומה הוא חושב שצריך לעשות על מנת להמשיך את הטיפול בכם. גם כאן, תוכלו להקדים את התור שלכם בעזרת ביטוח הבריאות הפרטי שייתן לכם תור יותר מוקדם.

לסיכום

בדיקת MRA הינה בדיקה שעושים על מנת לראות תפקוד של כלי דם השונים שלנו בגוף לרוב כלי דם במוח או בלב. לביצוע הבדיקה אתם צריכים הפנייה מרופא ולקבוע זמן שמתאים לכם להגיע לבדיקה. במידה ואתם רוצים להקדים את הבדיקה אפשר להיעזר בביטוח הבריאות שלכם וע"י כך לקבוע בדיקה יותר מוקדמת מהרגיל.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק