ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חייםמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חייםריפוי באמצעות חיות

תרפיה בבעלי חיים היא תחום טיפולי המבוסס על קשר אישי רגשי של האדם עם בעל החיים. מחקרים מצביעים כי לקשר עם בעלי חיים השפעה על הבריאות הנפשית של האדם. תרומת הטיפול כוללת את ההיבט התקשורתי בו כאשר באמצעות האינטראקציה נוצר ערוץ ביטוי פתוח המאפשר למטופל לחשוף רגשות, תחושות וחוויות מהעבר, לצד יכולות ריפוי מוכחות בהתאם להשפעה של החיבור הרגשי של מטופל-בעל חיים על איכות החיים.

מטפלים בבעלי חיים חשופים כמו בעלי מקצוע רבים לתביעות נזיקין מצד מטופלים על סוגי פגיעות שונות העלולות להתרחש במהלך ולאחר הטיפול. פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חיים תספק למטפל תחושת רוגע בכל הנוגע לתביעות בפן המשפטי ובפן הכלכלי.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חיים?כיסוי מפני תביעת רשלנות

שימוש בבעלי חיים שונים כאמצעי טיפולי אינו חף מסיכונים. מטפלים בבעלי חיים משתמשים לצורך הטיפול במגוון סוגי בעלי חיים בהתאם לאופי המטופל ולהעדפותיו. כך לדוגמה: מכרסמים כמו ארנבים , אוגרים ושרקנים, חיות משק כמו עזים וכבשים ואף חרקים וזחלים שונים.

מטפלים בשיטה זו חשופים כמו רבים העוסקים במקצועות חופשיים לתביעות בגין רשלנות, הפרת חובה מקצועית, טיפול או מחדל שנגרמו בתום לב כתוצאה מהטיפול.

על מנת להימנע מתביעה נזיקית הכרוכה בכל עבודה עם בעלי חיים ועם עולם הנפש – מומלץ לקנות ביטוח אחריות מקצועית שיאפשר למטפל להתרכז בעבודתו כשהוא אינו מודאג מפני תביעות משפטיות עתידיות.

הנחיות חשובות למטפלים בבעלי חיים למניעת סיכונים במהלך טיפולים מקצועיים

  • יש לבצע טיפולים עם בעלי חיים שאושרו להחזקה מבחינה חוקית. אין לעשות שימוש בבעלי חיים מסוכנים, ארסיים וכאלו שנאסרו על פי חוק. נוסף על כך, אין להיעזר בבעלי חיים תוקפניים.
  • חשוב ליישם בצורה מדויקת את ההנחיות שהתקבלו על ידיי הגורמים המוסמכים בנוגע לבטיחות ושמירה על רמת תברואה נאותה.
  • חשוב להקפיד להיעזר בבעלי חיים מחוסנים בהתאם להוראות וטרינריות של גורמים רפואיים מוסמכים. בנוסף, יש לוודא כי התקיימו בדיקות תקופתיות בהתאם להוראות משרד הבריאות והתם לנהלי מסגרות טיפוליות ספציפיות.
  • בטיפול בילדים חובה להתחיל בטיפול רק לאחר קבלת אישור הורים בו הם מסכימים בכתב לטיפול בבעלי חיים.

מהם הסעדים המובטחים למבוטח בביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חיים?

לפני פתיחת קריירה כעצמאי בתחום הטיפול, חובה לרכוש פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, במסגרתה מובטחים למבוטח סעדים חיוניים שונים:

סיוע כלכלי

חברת הביטוח מבטחת את המטפל כך שבמקרה של הפסד בתביעת נזיקין מטעם לקוח, חברת הביטוח תשלם את סכום הפיצוי לפי הכרעת בית המשפט וכן את הוצאות המשפט עצמן, מה שיסיר את האיום הפיננסי העשוי לפגוע בעצמאים בהתאם לתביעות נזיקין.

סיוע משפטי

חברת הביטוח מעמידה לרשות מבוטחיה סיוע משפטי של אנשי מקצוע המתמחים בתחומי הטיפול, הפסיכולוגיה ורפואת הנפש מה שעשוי לחסוך לכם כלקוחות את הצורך בחיפוש משרד עו"ד מקצועי שיספק לכם ליווי משפטי הולם. בצורה כזו תוכלו להפקיד בידי המומחים את העיסוק בצרכי המשפט ולהמשיך להתמקד בעבודתכם כמטפלים.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חיים?בהתאם להיקף הטיפולים

מכיוון שאופי והיקף העבודה בין סוגי המטפלים – שונים מאוד, לא ניתן לקבוע עלות אחידה לפוליסת ביטוח אחריות מקצועית. גבול האחריות של הפוליסה ינוע בין מאות אלפי שקלים למיליוני שקלים מה שכמובן ישפיע על מחיר הפרמיה החודשית הנדרש לתשלום.

נתונים המשפיעים על עלות הביטוח הם היקף העבודה ומספר המטופלים של המטפל. מטפל שלו לו"ז טיפולים צפוף, חשוף יותר לתביעות נזיקין מצד לקוחות מאשר מטפל שלו טיפולים אחדים מדי שבוע. נוסף על כך, טיפולים קבוצתיים נחשבים לבטוחים פחות ולכן ייתכן ויידרש ביטוח מקיף יותר עקב סיכון לפגיעה במספר אנשים גבוה.

משפיע נוסף על עלות הביטוח הוא ותק המטפל: מטפלים בבעלי חיים בעלי ותק רב ישלמו פחות מדי חודש כיוון שרמת הסיכון בעבודתם המקצועית – מופחתת.

שימו לב כי גם לעבר הביטוחי של המטפל השפעה על עלות הפוליסה כאשר עבר ביטוחי נקי כמובן יוזיל את העלות.

עובדים כחלק מחברה/ארגון/מוסד במסגרת הטיפול המקצועי? בדקו האם אתם זכאים לביטוח חלקי מטעם הגוף בו אתם פועלים, מה שיאפשר לכם לרכוש רק השלמה לפוליסה ובכך להוזיל את עלויות הביטוח.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבע"חמה כוללת הפוליסה?

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים כולל ביטוח צד ג' לעוסקים בטיפול בבעלי חיים ובמקרים של חבות צד ג', תדאג חברת הביטוח לכיסוי ההוצאות המשפטיות שנגרמו כתוצאה מנזקי רשלנות מקצועית לצד שלישי וכן לתשלום פיצויים למגישי התביעה.

בהליכים פליליים פוליסה זו מגנה על המבוטח ומכסה את ההוצאות המשפטיות הכרוכות בתביעה נזיקית כלפי המטפל.

ניתן לבצע פוליסה בהתאמה אישית לצרכי המובטח ובכך למקסם את אפשרויות הכיסוי בצורה מדויקת לפי צרכי בעל מקצוע.

בחירה בפוליסת ביטוח מקיפההצמדו לחברות המובילות

הבחירה בהגנה מרבית מספקת למבוטח ביטוח אחריות מקצועית למטפלים בבעלי חיים – מכסה אפשרויות שונות של תביעות מצד לקוחות. ככל שהפוליסה מקיפה יותר כך המטפל מוגן מבחינה כלכלית ומשפטית על סוגי מקרים שונים העלולים לפגוש אותו במהלך עבודתו.

חשוב לבדוק היטב מה כוללת העבודה ואילו כיסויים נדרשים כדי להגדיר את הפוליסה כמקיפה ומספקת.

על מנת לבחור בפוליסה שהיא איכותית מצד אחד ומנגד, ניתנת בעלות משתלמת – מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום הביטוח המתמחים בתחום האחריות המקצועית ומכירים את עולם הטיפול בבעלי חיים.

אלו יוכלו להמליץ על הפוליסה המותאמת עבורכם בדיוק מושלם ומכסה אתכם מפני כל תרחיש אפשרי. מומחי הביטוח שלנו באתר ביטוח ישמחו להעניק לכם ייעוץ מקיף בהתאם לסוג העבודה שלכם ומאפייניה ובכך לייצר לכם תשתית הגנה תומכת לצד אפשרות לחיסכון משמעותי בעלויות.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק