ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורתמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורתבונים שיח נכון יחד

קלינאי תקשורת הינו איש מקצוע פרא-רפואי שתחום עיסוקו הוא אבחון וטיפול בלקויות תקשורת שונות כמו: לקויות דיבור, שמיעה, הבנה ואיכויות תקשורת. רוב העוסקות במקצוע זה בישראל הן נשים שעברו הכשרה אקדמית והן בעלות סמכות לעבודה עם ילדים, נוער, מבוגרים ואוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

קלינאי תקשורת מתוקף עבודתם פוגשים בקשת מטופלים רחבה ונושאים אחריות טיפולית בפן הרגשי והפיזי מול מטופליהם. כמו במקצועות חופשיים נוספים, עיסוק בתחום קלינאיות התקשורת טומן בחובו סיכון לתביעות בגין הפרת אחריות מקצועית בהליכי טיפול ומחוצה להם.

כאן במאמר נקיף את פתרונות הביטוח לקלינאיות תקשורת בתחום האחריות המקצועית. ביטוח אחריות מקצועית לקינאי/יות תקשורת: החשיבות, העלות ואיך ניתן לקנות בצורה המשתלמת ביותר?

מהו ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורת?כיסוי מפני תביעת רשלנות

קלינאיות תקשורת כמקצוע טיפולי מבוקש מפגישה את אנשי המקצוע עם תהליכים מורכבים ומגוון אוכלוסיות. במסגרת העבודה עם מוגבלי שמיעה וקטינים, אין ספק כי קיים סיכון לחשיפה לתביעה בגין רשלנות מצד המטופלים.

ראוי לדעת כי מדובר בתביעות נזיקין שעלותן עלולה להיות גבוהה מאוד והן עלולות אף לפגוע במוניטין של קלינאי התקשורת לצמיתות.

מסיבה זו קיימת פוליסת ביטוח ייעודית לבעלי מקצוע מתחום קלינאיות התקשורת. פוליסה זו נועדה כדי להגן על בעל המקצוע במקרי רשלנות ובמקרים נוספים בהם הוא נתבע על ידי מטופלים או באי כוחם על הפרת החובה המקצועית.

קלינאי תקשורת? חשוב שתשימו לב כי הפוליסה המקצועית מותאמת אישית לסוג המשרה בה אתם עובדים ולסיטואציות האפשריות במסגרת הקריירה שלכם.

מה כולל ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורת?הצמדו לחברות המובילות

ביטוח אחריות מקצועית לעוסקים בתחום קלינאות התקשורת כולל כיסוי במקרה של תביעה משפטית של הוצאות המשפט וכספי פיצויים במקרה של הפסד בהליכים המשפטיים. נוסף על התמיכה הכלכלית אותה מציעה חברת הביטוח במקרה של תביעה, היא גם מעניקה גב משפטי חזק עבור קלינאי התקשורת כך שבזמן הליכי המשפט יוכל להמשיך לנהל קריירה מקצועית ללא טרדות והפרעות.

נוסף על כך, כפי שפרטנו, ניתן לבחור בהרחבות שונות שיספקו הגנה מושלמת לקלינאי התקשורת.

אתר "ביטוח" כאן עבורכם עם ייעוץ מקצועי מטעם סוכני ביטוח מיומנים המכירים את התחום ויכולים לספק מידע מדויק ורלוונטי לרכישת פוליסה מקיפה ואפקטיבית במחיר משתלם.

החשיבות של ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורתלא משאירים מקום לסיכון

קיימות 2 סיבות עיקריות לחשיבות הרבה של ביטוח אחריות מקצועית בייחוד עבור קלינאי תקשורת:

עבודה עם אוכלוסיות רגישות

במסגרת עבודתם פוגשים קלינאי תקשורת בקליניקה מגוון מטופלים רחב לרבות: פעוטות, ילדים, קשישים, נכים ואנשים בעלי רקע של פציעות פיזיות, קשיים גופניים ופגיעות נפשיות.

עבודתם כוללת אבחון, טיפול ופעולות שיקום ומתוקף כך הם נחשפים כמעט מידי יום לסוגיות של אחריות מקצועית הכוללות שמירה על דיסקרטיות המידע של המטופלים, עבודה רגישה והנגשה של הקליניקה גם לבעלי צרכים מיוחדים וקשישים.

טעויות כאלו ואחרות, חוסר תשומת לב מספקת ואף האשמות בלתי מבוססות עשויים להוביל להתגבשות של תביעה משפטית נגד קלינאי התקשורת מצד מטופלים שונים. ביטוח אחריות מקצועית מכסה את הקלינאי מפני אירועי רשלנות שונים ונוספים העלולים להקים כנגדו את המטופל בתביעת נזיקין.

דרישה של גופים ומוסדות רפואיים

קלינאי תקשורת העובדים כעצמאיים מול חברות ביטוח, קופות חולים ומוסדות ציבוריים נוספים – נדרשים רבות מן הפעמים להציג ביטוח אחריות מקצועית כחלק מתנאי שיתוף הפעולה ביניהם. ביטוח אחריות מקצועית במקרים אלו חיוני לצורך התקשרות חוקית עם הגופים הרלוונטיים.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
ביטוח EXTRA מקצועי

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורת?בהתאם להיקף הפעילות

למעשה, אין אפשרות לקבוע בצורה ברורה מחיר אחיד לפוליסות ביטוח אחריות מקצועית למקצועות הפרא רפואיים בכלל ולקלינאי תקשורת בפרט. זאת משום שכמו בענפי מקצועות חופשיים נוספים מחיר הפוליסה משתנה בהתאם למרכיבים שונים:

  • שנות הוותק של קלינאי התקשורת (ככל שהוא בעל ניסיון רב יותר, חברת הביטוח מתייחסת אליו כבעל סיכון נמוך יותר לחשיפה לתביעה ולכן מוזילה את עלות הפוליסה באופן יחסי).
  • עבר ביטוחי (עבר ביטוחי נקי מוסיף נקודות זכות לקלינאי התקשורת ומאפשר לו ליהנות ממחיר פוליסה נמוך יותר).
  • גבול האחריות (סכום הביטוח אותו מחויבת חברת הביטוח לשלם במקרה של תביעה נגד קלינאי התקשורת העומדת בתנאי הפוליסה. במידה והמבוטח מעוניין להרחיב את גבול האחריות יהיה עליו לשלם פרמיה חודשית גבוהה יותר).
  • החרגות והרחבות (במקרה בו קלינאי התקשורת מעוניין בתוספת כיסוי על פני הכיסויים הבסיסיים אותם מציעה הפוליסה, הוא יכול ליצור פוליסה מורחבת ולשלם על כך מחיר גבוה יותר מדי חודש).

איך לקנות ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורת?הצמדו לחברות המובילות

ברכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים ולקלינאי תקשורת, חשוב להתייחס לתחומי ההתמחות אליהן הוסמך איש המקצוע. חשוב לפנות לסוכן ביטוח או לסוכנות אשר מכירים את השטח היטב ומיומנים בהתאמת פוליסות ספציפיות קלינאי תקשורת. מדוע הספציפיות כה חשובה כאן?

הסיבה היא כי שכדי שהפוליסה תכלול מצד אחד את כל הכיסויים הרלוונטיים ומנגד לא תספק הגנות מיותרות שתייקרנה את הפרמיה – נדרשת הבנה והיכרות אישית עם תחום הקלינאות וכן עם היקף המשרה וסוג ההתמחות של קלינאי התקשורת.

סוכן הביטוח ידון עם קלינאי התקשורת בסוגיית גובה הכיסוי. בהתאם לאופי המקצוע החשוף לתביעות בעלויות פיצויים ועלויות משפט גבוהות ביותר, חשוב לבדוק עם סוכנות הביטוח כי הכיסוי מספק הגנה מושלמת ותואם את הסכומים המקובלים לתביעות בתחום זה, כך שבמקרה של תביעה מצד הלקוח, בעל המקצוע יהיה מכוסה לחלוטין ולא יצטרך להתמודד עם תשלומי הפרש.

אגב, ההמלצה של רבים מבעלי המקצוע מתחום הביטוח היא לרכוש הרחבה של צד ג' ביטוח אחריות מקצועית לקלינאי תקשורת בהתאם לעובדה כי רוב העוסקים בתחום מחזיקים בקליניקה פרטית ועלולים להיתבע בגין נזק שנגרם לרכוש מטופלים או למבנה הקליניקה.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק