ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשייםמגיע לכם עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשייםמרפאים את מה שבלב

תפקידה של פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשיים הוא להוות רשת ביטחון כלכלית עבור המטפל בכל מקרה בו מוגשת נגדו תביעה מצד מטופל או כל גורם אחר הנמצא באחריותו במסגרת העבודה המקצועית.

חשוב מאוד לבצע התאמה אישית של הפוליסה לצרכי המטפל הרגשי. כאן בפוסט, מידע חיוני בנוגע לביטוח אחריות מקצועית לעוסקים במקצועות הטיפול הרגשי.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשיים?כיסוי מפני תביעת רשלנות

ביטוח אחריות מקצועית כולל כיסוי של הוצאות ההגנה המשפטית כלפי המבוטח בכל מקרה בו מוגשת נגדו תביעה מצד מטופל בגין פגיעה או נזק גופני/נפשי שנגרמו כתוצאה מרשלנות.

ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשיים יכלול מגוון תרחישים אפשריים העלולים להתממש ולהוביל להגשת תביעה נגד המטופל.

אילו כיסויים חשוב שתכלול פוליסת אחריות מקצועית למטפלים רגשיים?

כיסוי ההוצאות המשפטיות

הכיסוי הבסיסי בפוליסה זו כולל הוצאות הגנה משפטית במקרה בו המטופל או מי מטעמו מגישים תביעת נזיקין נגד המטפל. הכיסוי כולל: ייצוג, ייעוץ משפטי, קבלת חוות דעת של מומחים, ניהול המו"מ, הוצאות משפטיות ותשלום פיצויים. פוליסה זו מכסה מטפלים רגשיים מוסמכים בעלי תעודה מוכרת.

כיסוי ביטוחי לתביעות צד ג'

הרחבה זו כוללת כיסוי למצב בו נגרם על ידי המטפל נזק פיזי לגוף או לרכוש של צד ג'. כך לדומה, מטופל שמעד בתחום קליניקת הטיפול יכול לטעון לאשמת המטפל כי לא נהג בצורה סבירה בתחזוקת הקליניקה ופגע בו בשל רשלנותו.

 

פוליסת ביטוח אחריות מקצועית: הרחבות וחריגותודאו שהכיסוי שלכם מתאים

כדי שהפוליסה אותה תרכשו תעניק לכם הגנה מספקת חשוב לבדוק אילו הרחבות ניתנות לכם מצד חברת הביטוח ומה חשוב שתוסיפו כדי לקבל ביטוח מקיף ואפקטיבי עבורכם. להלן סוגי ההרחבות אותם ניתן להוסיף לפוליסה הבסיסית:

  • כיסוי הוצאת דיבה – במקרה בו המטופל תובע את המטפל בגין השמצה או לשון הרע בתום לב כגון חשיפה של מידע רפואי חסוי וכדומה.
  • כיסוי לחריגה מסמכות בתום לב – מקרים בהם נתבע המטפל בשל חריגה מתחום סמכותו בתום לב.
  • כיסוי על פריצת סייבר לתיקים דיגיטליים – ניהול תיקי לקוחות נעשה כיום לרוב באמצעות רשומות דיגיטליות. כיסוי זה מגן על המטפל מפני תביעה בעוון חשיפת מידע בהתאם למתקפת סייבר.
  • כיסוי אובדן/נזק למסמכים – כיסוי למטופל שאיבד מידע רפואי חשוב אותו היה עליו לשמור.
  • כיסוי עיכובים או דחיות – במקרה בו המטפל דחה או עיכב אבחונים חשובים ונאשם בכך שהדחייה גרמה לבעיה התפתחותית למטופל צעיר.
  • כיסוי לאחר הפסקת העיסוק בתחום – לעיתים גם לאחר הפסקת העיסוק עלול המטפל להיות חשוף לתביעות. בהרחבה זו הוא מקבל כיסוי ביטוחי לתקופה שלאחר פרישה מעבודה/הסבת מקצוע.

פוליסות ביטוח אחריות מקצועית החופש לבחור פוליסה נכונה

בראש שקט

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
TOP DIRECTOR

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
CORPORATE GUARD

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית
Top Sport

ביטוח אחריות מקצועית

ביטוח אחריות מקצועית

הפעלה ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשייםכיצד הביטוח מגן עלינו?

מתי ניתן להפעיל ביטוח אחריות מקצועית למטפלים? הפעלת הביטוח רלוונטית כאשר מטופל או מי מטעמו מגישים נגד קלינאי תקשורת תביעה בגין נזק נפשי שנגרם להם כתוצאה מרשלנות של המטפל. להלן דוגמאות לתביעות נזיקין בתחום הנפש מצד מטופלים:

  • אבחון מצב מטופל באופן לקוי
  • אבחון מצב מטופל באופן שגוי
  • הפרת היסוד של הסכמה מדעת
  • רשלנות בהשגחה על מטופל עם נטייה לאובדנות
  • סטייה מאמות מידה מקובלות
  • רישום תרופה למטופל שלא בסמכות המטפל
  • ניצול סמכות מקצועית לרעה
  • ועוד…

חשוב לנו לדייק: פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למטפלים רגשיים היא מכוונת תביעות מטעם מטופלים בלבד ולא להפך. כשמדובר בהגשת תביעה כנגד מטופל (כגון: תביעה בגין לשון הרע שהופץ מטעם מטופל ועוד), זהו ייצוג משפטי ואין לו קשר לביטוח אחריות מקצועית.

הבחנה בין סוגי פוליסות אחריות מקצועיתההבדלים משמעותיים

קלינאי תקשורת יכולים לבחור בין פוליסת ביטוח "על בסיסי מועד האירוע" או "על בסיס מועד הגשת התביעה". כאשר ביטוח לפי מועד האירוע מכסה תביעות המוגשות גם לאחר סיום תקופת הביטוח ובלבד שהמקרה הביטוחי התרחש בתוך תקופת הביטוח. לעומתו, פוליסה לפי מועד הגשת התביעה מתייחסת רק לתביעות שהוגשו בתוך תקופת הביטוח

קיימת אפשרות לעבור בין הפוליסות, אולם, במקרה של מעבר יש לבדוק שהכיסוי כולל את כל תקופות העבודה של המטפל הרגשי כך שגם במקרה והשתמש במהלך עבודתו בכיסוי לפי מועד הגשת התביעה והחליפו בהמשך בפוליסה על בסיס מועד האירוע – כל תקופות העבודה שלו מכוסות והמעטפת הביטוחית אינה כוללת "חורים" בתקופות עבודה שונות.

מה קורה כאשר המטפל הרגשי פורש לגמלאות? בשלב זה בעל כיסוי לפי מועד התביעה חשוף לתביעות כיוון שהפוליסה מוגבלת עד לסיום שנות עבודתו. במקרה כזה חשוב לרכוש הרחבה להארכת כיסוי ביטוחי לאחר הפרישה, לעומת זאת, בעל פוליסה לפי מועד האירוע יכול ליהנות מהכיסוי הביטוחי לאורך זמן גם לאחר מועד הפרישה.

אגב, מטפלים רגשיים לילדים חשופים לתביעות למשך זמן ארוך ביותר שכן קטינים יכולים להגיש תביעות נגד מטפלים רגשיים עד 7 שנים מיום מלאת להם 18 שנים. כך מטפל עשוי להיות חשוף לתביעה שנים לאחר שכבר פרש לפנסיה או ערך הסבה מקצועית. מסיבה זו ישנה חשיבות לפוליסה מורחבת שתאפשר הגשת תביעה גם מחוץ לתקופת הביטוח.

עדכנו את חברת הביטוח בכל שינוי במהלך העבודה הטיפוליתההמלצה הכי חשובה

כמטפלים רגשיים חשוב מאוד לעדכן את סוכן הביטוח שלכם בשינויים המתרחשים במהלך קריירה בתחום זה. בכל פעם בה אתם לומדים תחום חדש חשוב לשלוח לסוכן את תעודת סיום קורס הכשרה. נוסף על כך בכל מקרה של שינוי האזור הגיאוגרפי או הרחבת הפעילות לחו"ל ומתן שירותי אונליין – חשוב גם כן לעדכן את הפוליסה. העדכון חשוב לשמירה על רמת הכיסוי הנאותה ולרוב, לא יידרשו תוספות תשלום בגין הדיווח.

אנו ממליצים על פגישה יעוץ מקדימה עם מומחה מטעם אתר ביטוח לפני רכישת הביטוח והקדשת זמן לצורך הסברת תחום העיסוק הספציפי, על מנת שהסוכן יבין היטב את מהות העבודה ויסייע לכם במציאת הפתרון האולטימטיבית לביטוח אחריות מקצועית מדויק ומושלם עבורכם.

שאלות ותשובות ביטוח אחריות מקצועיתחשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח אחריות מקצועית הינו כיסוי ביטוחי אשר נועד לשמור על בעל המקצוע מפני חבות אשר עלולה להיגרם כתוצאה מעבודה רשלנית בשוגג.

המקצוע הכי שכיח בביטוח אחריות מקצועית הינו רופא אשר כל החלטה ופי שפתיו יכול להשפיע באופן דרסטי על חיי המטופלים שלו.

המרכיבים הבסיסיים בביטוח אחריות מקצועית הינם כיסוי בגין הוצאות אשר נגרמו במקרה של רשלנות מקצועית ובנוסף סיוע משפטי במידה וישנה תביעה בגין אותה רשלנות מקצועית.

ניתן להוסיף מגוון הרחבות לפוליסת הביטוח בחברות הביטוח השונות הכוללים גובה השתתפות, תוקף פוליסה לאחר סיום העבודה ועוד..

ביטוח אחריות מקצועית אמור לכסות נזקים אשר נגרמו בתום לב בעת ביצוע עבודה או מתן שירות עסקי, לדוגמא מסאז'יסט אשר יפצה מטופל בעת הענקת הטיפול שכן זוהי רשלנות בשוגג.

ביטוח אחריות מקצועית מורכב מעשרות אלמנטים קטנים אשר משפיעים באופן ישיר ועקיף על המחיר כגון וותק, מקצוע, מספר לקוחות, גובה הכיסוי ועוד…

לכן לא מומלץ לבחור פוליסה לפי מחיר שכן ייתכן שתגלו שברגע האמת היא אינה מכסה אתכם.

ביטוח אחריות מקצועית אינו מכסה בכל מחיר תביעות אשר יוגשו כנגד המבוטח והן מוגבלות בסכום אשר נקבע מראש בעת רכישה הפוליסה, גבול זה נקרא גבול האחריות.

ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות להגדיל או להקטין ואף לבטל את גובה ההשתתפות עצמית בביטוח אחריות מקצועית, חשוב לבדוק את פוליסת הביטוח שלכם לעומק ולוודא שאתם אכן עומדים בתנאים להקטנה או הסרה של השתתפות עצמית.

ישנם מקצועות ראשיים מאוד פופולאריים כגון רופאים, עורכי דין, אדריכלים וכדומה אשר חברות הביטוח השיקה עבורם פוליסות מיוחדות ומותאמות במיוחד.

יחד עם זאת, כל בעל מקצוע חייב לוודא שחברת הביטוח אשר מבטחת אותו מבינה את המקצוע שלו ואף יש לה עשרות מבוטחים דומים.

טעות נפוצה בקרב בעלי המקצוע היא לחשוב שלאחר שסוגרים את הדלתות, האחריות שלכם פגה.

ההיפך הוא הנכון, תביעות אחריות מקצועית יכולות להתממש גם שבע שנים לאחר מעשה. ולכן חשוב לרכוש הרחבה לפוליסה אשר מגנה עליכם בהמשך הדרך.

ביטוח אחריות מקצועיתפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק