כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
APP TO YOU

ביטוח רכב

EXTRA TRUCK

ביטוח רכב

DRIVING

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

תוספת זמנית לביטוח רכב – להוסיף או להסיר נהג מהפוליסה לזמן מוגבל

מרבית המבוטחים אינם מכירים את האפשרות להוסיף או לגרוע נהג זמני מפוליסת ביטוח הרכב, אם כך, כיצד זה עובד וכמה תוכלו לחסוך בביטוח הרכב שלכם?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

תוספת זמנית לביטוח רכב

תוספת זמנית לביטוח הרכב, על שום מה? ובכן, אם במקרה מתארח בן משפחה, לתקופת מה – ויהיה נחמד לאפשר לו לנסוע ברכב, עליו להיות מבוטח, על כל פנים בביטוח חובה לרכב. במקרה שכזה, הרחבת הכיסוי לזמן קצוב, יכולה לאפשר את היתכנות נסיעתו (המכוסה בביטוח רכב) ברכב המשפחתי או האישי.

אם במקרה, ביטוח הרכב האישי / המשפחתי לא מאפשר להוסיף נהג נוסף, אפשר להשתמש בפתרון ביטוחי אחר, שמאפשר להוסיף נהג לתקופה קצרה לרכב. הדבר מאפשר להרחיב את ביטוח הרכב, לתקופה קצרה – לזמן קצוב. הכיסוי נקרא גם "ביטוח זמני לרכב".

את מי נרצה לבטח בביטוח זמני לרכב?

תוספת זמנית לביטוח הרכב, יכולה להיות יעילה כדי לבטח את האנשים הבאים:

  • חברים ובני משפחה שמבקרים תקופה
  • חיילים או בני משפחה צעירים – שמשתמשים ברכב בסופי שבוע
  • נהגים צעירים: בעקבות התוספת הזמנית לביטוח הרכב, יכולים לשלם רק עבור הזמן שבו הם משתמשים ברכב.

חיסכון בעלויות?

מבחינת עלויות צפויות, סביר שתוספת זמנית לביטוח רכב, עולה יותר מאשר ביטוח שנתי – אם מסתכלים על החישוב השנתי. שכן בתוספת זמנית לביטוח רכב, החישוב יכול להיות פר יום. זאת בייחוד, אם מדובר בנהגים חדשים או צעירים – שכן חישוב הפרמיה הביטוחית, עבור ביטוח הרכב שלהם – מלכתחילה יכול להיות גבוה מהרגיל בעבור "קבוצות אוכלוסייה" מבוטחות אחרות.

איך חישבנו?

השימוש בתוספת זמנית לביטוח רכב, הוא חסכוני, באם מסתכלים על הסכום הסופי שמשלמים כדי להפעילו. אם לדוגמה אנחנו מבטחים "נהג צעיר", למשך יומיים בשבוע, כאשר יש 52 שבועות בשנה – הרי שביטחנו אותו למשך 104 ימים בשנה, במקום 365 ויותר.

אם ביטוח שנתי עולה 2,000 ₪ לנהג צעיר, באופן "סטנדרטי", אך תוספת זמנית לביטוח הרכב עולה 4,000 (רק דוגמא) ₪ למשך שנה: הרי, שאם נבטח למשך 104 יום, שאמורים להיות 2 מתוך 7, או 2 שביעיות המחיר, הרי שנשלם בסופו של דבר: 571.42 ₪ למשך השנה (2,000 לחלק ל-2 שביעיות).

כמובן, המספרים מומצאים וכל מקרה לגופו (וחישובו). אנו, בצוות, נשמח לסייע ולאפשר בהירות על הנושא, גם בפן הכלכלי.

פקטורים לעלויות הביטוח

הסיבה להבדלים במחירי הפוליסות עבור נהגים צעירים, אגב, היא שאחד הפקטורים (הגורמים) הרלוונטיים לקביעת המחיר של פוליסה, היא זהות הנהג, ותק רישיונו וכמובן גילו. אם יש לנו בחור צעיר, בן 16 ו-9 חודשים (שזה הגיל המינימלי לקבלת רישיון במדינת ישראל), הרי שהגיל מסמל חוסר ניסיון בכבישים, ותק הרישיון הוא כנראה אפסי.

מה חברת הביטוח תחשוב על בחור צעיר שכזה? "סביר מאוד להניח שלעולם לא נשלם לו כספי פיצויים, בעקבות כך שהוא תמיד ישמור על עצמו כך בחכמה". – זה רעיון. אלא שלפי מה שנדמה, היא לא חושבת כך. ועל כך, מחליטה לנכון לגבות פרמיום עבור הזכות לבטח נערים צעירים.

לסיכומו של דבר – על תוספת זמנית לביטוח הרכב

באופן כללי, אנחנו יכולים לרכוש תוספת זמנית לביטוח הרכב, כאשר אנחנו רוצים לרכוש ביטוח זמני לרכב – בתקופות בהן אנחנו לא חושבים שיש טעם לבטח את הרכב (ואת המבוטח) לתקופה ארוכה. תוספת זמנית לביטוח הרכב יכולה להתקבל עבור פרקי זמן של שבוע ימים (ומעלה), ויכולה לאפשר הרחבות עבור פוליסת ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב כמו גם ביטוח צד ג' – שאלו הם עיקרי הביטוחים שניתן לעשות בתחום הרכב.

לסיכומו של דבר, תוספת זמנית לביטוח הרכב מאפשרת לנו לבטח אדם נוסף, לטווח זמן קצר – באופן שיכול להיות חסכוני ומשתלם יותר מאשר לבטח אותו לטווח הארוך, על ידי פרמיה "סטנדרטית" לאורך השנה.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק