ביטוח חובה לרכבהרחבות כיסוי עד 50% הנחה

לוגו חברת הפניקס ביטוח
לוגו חברת איילון
לוגו חברת AIG
לוגו חברת ביטוח מנורה
לוגו חברת ביטוח ליברה
לוגו של כלל חברת ביטוח

ביטוח חובה לרכבמה זה למעשה?

ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח אחיד הנקוב בחוק שכל בעל רכב בישראל חייב לרכוש על פי דרישות החוק. ביטוח חובה הינו חלק מבסיס עוגן של ביטוח רכב מלא.

ביטוח החובה מעניק לנהג כיסוי בסיסי לנזקי גוף העלולים להיגרם לו עצמו, לנוסעיו או לצדדים שלישיים כתוצאה מתאונת דרכים. 

מטרת הפוליסה היא לפצות ולכסות הוצאות רפואיות של נפגעי תאונות דרכים, ללא תלות בקביעת אחריות או אשמה.

ביטוח חובה לרכב - מי זקוק לו?ספוילר, גם אתם צריכים

החוק בארץ מחייב כל בעל רכב בישראל ברכישת ביטוח חובה לרכב. מטרתו של ביטוח זה היא להגן על בעל הרכב מפני תביעות בגין נזקי גוף שעלולים להיגרם לו או לאחרים כתוצאה משימוש ברכב המנועי.

הביטוח מכסה את כל ההוצאות הרפואיות לטיפול בנפגע ללא הגבלת סכום, וכן מעניק פיצויים על אובדן יכולת השתכרות או הקטנתה בעקבות תאונת דרכים.

הזכאות לפיצוי אינה מותנית בהוכחת אחריות הנהג לתאונה, אלא החוק קובע את סכומי הפיצויים על פי חומרת הנזק שנגרם בפועל לנפגע בתאונה.

כמה עולה ביטוח חובה לרכב?הרחבות הכיסוי מגוונות

מחירו של ביטוח חובה אינו אחיד ומשתנה בהתאם למספר פרמטרים. חברות הביטוח לוקחות בחשבון מאפיינים של הנהג כגון גיל, מין, היסטוריית תביעות קודמות ועבירות תנועה קודמות.

כמו כן, נלקחים בחשבון מאפייני הרכב עצמו כגון סוג הרכב, שנת ייצור, קיומם של אמצעי בטיחות מתקדמים ברכב ועוד.

על בסיס שיקולים אלה קובעת כל חברת ביטוח בנפרד את התעריף הסופי לכל לקוח, בכפוף לתעריפי המקסימום שנקבעים בחוק. לפיכך, שני נהגים זהים עשויים לשלם מחיר שונה לביטוח חובה, בהתאם להצעה שקיבלו מחברות הביטוח השונות.

פוליסות ביטוח רכב החופש לבחור פוליסה נכונה

VAR

ביטוח רכב

ביטוח רכב
מומלץ!
רכב דיגיטלי

ביטוח רכב

ביטוח רכב
YOUNG

ביטוח רכב

ביטוח רכב
משאית TOP

ביטוח רכב

ביטוח רכב

המרכיבים המשפיעים על מחיר ביטוח חובה לרכבכך תשארו את טווח המחיר

כאשר בוחנים את עלות ביטוח החובה לרכב, ישנם מספר מרכיבים חשובים המשפיעים על גובה הפרמיה:

גיל הנהג

קיים קשר ישיר בין גיל הנהג לסיכון שהוא מהווה עבור חברת הביטוח – ככל שהנהג מבוגר ומנוסה יותר, כך פוחתת הסבירות שייקלע לתאונת דרכים.

בהתאם לכך, נהגים מבוגרים נהנים בדרך כלל מתעריפי ביטוח חובה זולים יותר מאלו של נהגים צעירים וחסרי ניסיון. חברות הביטוח רואות בנהגים מבוגרים סיכון מופחת, ומתגמלות אותם על כך באמצעות הנחה בתעריפי הביטוח שלהם.

מין הנהג

נהגים ונהגות משלמים מחיר שונה עבור ביטוח החובה לרכב. על אף השאיפה לשוויון מגדרי, חברות הביטוח עדיין מביאות בחשבון את מין הנהג בעת קביעת התעריף.

הסיבה לכך היא שנשים מהוות פחות ממחצית מכלל בעלי הרישיון לנהיגה, אך מעורבות באחוז נמוך בהרבה של תאונות דרכים. הסטטיסטיקה מראה כי נהגות נוטות פחות לנהוג תוך לקיחת סיכונים, ופחות נתונות להסחות דעת או נהיגה בשכרות.

מאחר שנשים מהוות סיכון ביטוחי נמוך יותר עבור חברת הביטוח, הן זוכות להנחה בתעריפי ביטוח החובה בהשוואה לגברים.

מאפייני הרכב

מאפייני הרכב עצמו משפיעים אף הם על מחיר ביטוח החובה שישלם בעליו. חברות הביטוח לוקחות בחשבון את סוג הרכב, ייעודו, הדגם הספציפי וותק הרכב בכביש כדי להעריך את הסיכון הביטוחי.

נתונים סטטיסטיים אודות מעורבות דגמי רכב שונים בתאונות משמשים את חברות הביטוח לצורך תמחור הפוליסה עבור כל לקוח.

לדוגמה, רכב יוקרתי חדיש יזכה לפרמיית ביטוח נמוכה בהרבה מרכב ישן וזול, שכן הסיכויים של הראשון להינזק קטנים בהרבה. כך נקבע טווח המחירים שבו תנועה פוליסת ביטוח החובה עבור כל רכב ובעליו.

היסטוריה ביטוחית

כאשר קובעים את מחיר ביטוח החובה לרכב, אחד השיקולים הוא עברו הביטוחי של הנהג בשלוש השנים האחרונות. נהג שלא הגיש תביעות ביטוח בתקופה זו נתפס כאמין יותר בעיני חברת הביטוח ומהווה עבורה סיכון מצומצם יותר.

נהג כזה יכול למלא הצהרה על היעדר תביעות קודמות ובכך ליהנות מהטבות שונות בביטוח החובה כגון מסלולי תעריף מיוחדים, הנחות משמעותיות במחיר ועוד.

הצגת היסטוריה ביטוחית "נקייה" מהווה יתרון בעת רכישת הביטוח, כך שלעברו הביטוחי של הנהג יש השפעה מכרעת על עלות ביטוח החובה.

מנגד, נהגים עם היסטוריית תביעות ביטוח ענפה, נתקלים בקושי לחדש את פוליסת ביטוח החובה שלהם בתנאים טובים.

כאשר נהג ממלא טופס לחידוש הביטוח ומצהיר על מספר תביעות שהגיש בעבר בסמיכות זמנים זו לזו, חברות הביטוח רואות בכך סימן לנהיגה מסוכנת ולסיכון ביטוחי גבוה.

כתוצאה מכך, אותו נהג יקבל הצעות לחידוש הפוליסה עם דמי ביטוח גבוהים בהרבה מאשר נהגים ללא עבר של תביעות קודמות. לעומת זאת, "נהג נקי" שלא תבע בעבר יזכה לתנאים נוחים ואטרקטיביים יותר בחידוש ביטוח החובה.

שלילת רישיונות

שלילת רישיון הנהיגה בעבר הקרוב משפיעה לרעה על עלות ביטוח החובה לרכב. חברות הביטוח רואות בכך סימן לנהיגה מסוכנת ומתמחרות בהתאם פוליסות יקרות יותר עבור נהגים שעברם מוכתם בשלילת רישיון.

עם זאת, לא רק עצם שלילת הרישיון קובע, אלא גם הסיבה לאותה שלילה. לדוגמה, שלילת רישיון בעקבות נהיגה תחת השפעת סמים או פגיעה בהולך רגל נחשבת חמורה יותר בעיני חברות הביטוח, ותוביל לפוליסה יקרה בהרבה בהשוואה לשלילת רישיון שנגרמה עקב עבירה טכנית כמו אי עצירה לפני מעבר חצייה.

מערכות בטיחות ברכב

קיימות מספר מערכות בטיחות מתקדמות שניתן להתקין בכלי רכב. כאשר מבוטח מתקין מערכות אלה ברכבו, הוא יזכה להנחה משמעותית במחיר ביטוח החובה מצד חברת הביטוח.

ההיגיון בבסיס מתן ההטבה ברור: מערכות הבטיחות החדישות מפחיתות באופן משמעותי את הסיכויים להתרחשות תאונת דרכים, ובכך מורידות את הסיכון הביטוחי עבור חברת הביטוח.

ככל שמותקנים יותר אמצעי בטיחות אקטיביים ברכב, כך פוחת מספר התאונות והתביעות, ולכן חברת הביטוח יכולה להרשות לעצמה לתת הנחה בפרמיית ביטוח החובה.

אפשרויות הוספת כיסויים בפוליסת ביטוח חובהאל תוותרו על הכיסויים

ביטוח החובה לרכב הוא ביטוח סטנדרטי ואחיד שאינו ניתן להתאמה אישית. הפוליסה היא קבועה ותקנית, וכוללת כיסויים שהוגדרו מראש על ידי המפקח על הביטוח במשרד האוצר.

מכאן שלא ניתן לבצע בפוליסה שינויים, לא להרחיב או לשפר את הכיסויים הקיימים ואף לא להחליף אותם בכיסויים אחרים המופיעים בביטוחי רכב רגילים. הפוליסה סטנדרטית לחלוטין וחברות הביטוח מחויבות להציע אותה כלשונה על פי הנוסח שקבע המפקח על הביטוח. לכן, לא ניתן להרחיב או לשנות את כיסויי ביטוח החובה בשום צורה.

ביטוח החובה מעניק כיסוי בסיסי ומינימלי בלבד. על מנת להרחיב את ההגנה הביטוחית ולהתאימה לצרכים האישיים, אנו ממליצים להוסיף לביטוח החובה פוליסות ביטוח רכב נוספות, כמו ביטוח צד ג' וביטוח מקיף לרכב. באמצעות שילוב הפוליסות, ניתן לרכוש כיסוי הולם ומותאם אישית לפי סוג הרכב והצרכים הייחודיים של כל נהג.

ביטוח חובה לרכבבמשפט אחרון

ביטוח החובה לרכב הוא ביטוח יסודי וחיוני המעניק כיסוי בסיסי לנזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים. חשוב לזכור כי זהו כיסוי מינימלי בלבד שאינו ניתן להרחבה או שינוי.

על מנת להנות מהגנה מיטבית לרכב, נהגיו ונוסעיו, מומלץ לשלב את ביטוח החובה עם פוליסות ביטוח רכב נוספות כגון ביטוח צד ג' ופוליסת ביטוח מקיף. פוליסות אלה מאפשרות התאמה אישית של הכיסוי הביטוחי לפי הצרכים הייחודיים של כל נהג.

בנוסף, בבואכם לרכוש או לחדש את ביטוח החובה, ודאו כי אתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר בהתאם לפרופיל הנהיגה שלכם. בצעו השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב אונליין, והיצמדו להמלצות שפורטו כאן כדי לקבל כיסוי ביטוחי אופטימלי במחיר הוגן.

מה חשוב לדעת לפני שקונים ביטוח רכב?חשוב לעשות שיעורי בית

ביטוח חובה לרכב הינו מוגדר בחוק הישראלי בחובה ובעל ענישה של דוח ואף החרמה זמנית של הרכב. מלבד הדרישה החוקית, ביטוח חובה לרכב שומר על הנהג מפני פגיעה אפשרית בעוברי אורח או נהגים אחרים בכביש. במידה וחס וחלילה תתרחש תאונה, ביטוח חובה ידאג שכל המעורבים יוכלו לקבל טיפול רפואי הולם.

ביטוח צד ג' מתאים לרכבים בשווי נמוך יחסית אשר לא מצדיק את עלות הביטוח המקיף והוא נועד לכסות את הנהג מפני נזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי על ידי הרכב שלו.

השתתפות עצמית הינה אחוז מתוך סך עלות התיקון הנדרש, בין אם לרכב שלכם או לצד ג', אותו אתם נדרשים לשלם כחלק מתקנון הביטוח.

גובה ההשתתפות העצמית נקבע כבר במעמד הרכישה של פוליסת הביטוח, ישנן חברות ביטוח אשר מאפשרות רכישה של פוליסות ביטוח רכב ללא השתתפות עצמית.

כן, יש אפשרות לפנות לחברות הביטוח ולרכוש ביטוח רכב לתקופה קצובה.

לכל חברת ביטוח יש מוסכי הסדר ואיתם יש תקנון הקובע איזה רכב חלופי תקבלו.

מרבית הרכבים החליפים הם משפחתי-קטן , במידה ואתם זקוקים לסוג רכב אחר (7 מקומות) וכדומה, חשוב לעדכן את סוכן הביטוח כבר ברגע הרכישה.

כל חברות הביטוח ישמחו לשמוע שלא היו לכם תביעות בעבר ויתגמלו אתכם בתעריף ביטוח רכב מוזל.

במקרה של גניבת הרכב יש להתקשר למשטרה באופן מידי ולאחר קבלת אישור על הגשת התלונה ושיחה עם השוטר, להעביר את המסמכים לחברת הביטוח להמשך טיפול.

במקרה של תאונת דרכים, ראשית נסו ככל הניתן לשמור על הבטיחות שלכם ושל הסובבים אתכם, פנו לסוכן הביטוח סמוך ככל הניתן לאירוע כך שינחה אתכם במידה וצריך לצלם משהו, אילו פרטים לבקש מהמעורבים בתאונה וכדומה.

ביטוח רכבפוליסה בהתאמה אישית

זה לא מכובד להעתיק