כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח רכב מומלצות
go

ביטוח רכב

DRIVING

ביטוח רכב

הפניקס Smart

ביטוח רכב

ביטוחי רכב לפי יצרן
בלוג ביטוח רכב

ביטוח חובה זול - כיצד ניתן להשיג ביטוח חובה זול

ביטוח חובה לרכב תמיד מרגיש כפוי עלינו , כזה שאין לנו דרך להתמקח או לשנות את מחירו. אך האם נמצאה דרך להוזיל את ביטוח החובה?
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח רכב זול

כשזה נוגע לביטוח רכב, אנחנו מדברים על שלושה סוגי ביטוח רלוונטיים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'.

כאמור, ביטוח חובה הוא חובה – לפחות על פי לשון החוק. כך שאם מישהו מחזיק ברכב והוא נוסע בו, עליו להיות מבוטח בהתאם, בביטוח חובה. הסיבה לכך, היא שביטוח חובה מאפשר לקבל פיצויים כספיים עבור נזקי גוף שמקורן בתאונות דרכים. בעוד שביטוח צד ג' וביטוח מקיף אינם כיסויים בטיחותיים נדרשים על פי חוק – אך הם מאפשרים כיסוי רחב יותר – וגם עבורם ניתן לבצע השוואת ביטוחי רכב, כדי לקבל מחיר נמוך יותר לרכישתם.

רק ביטוח חובה הוא חובה

מי שבכל זאת מעוניין לרכוש את 2 סוגי הביטוחים הנוספים, נוסף לביטוח חובה, יכול לשקול לעשות זאת באותה חברת ביטוח – שכן במקרה שכזה ייתכן ותהא לו אפשרות לקבל הנחות והטבות, מה שיכול למעשה להשפיע על המחיר ולהקנות לו ביטוח חובה זול יותר, בפוטנציה. אם כי, סקר שוק ובו השוואת ביטוח הרכב, יאפשר זיהוי הזדמנויות רבות להצעות ביטוח משתלמות.

כאשר מדברים על פרמיית ביטוח חובה, אנחנו מדברים על תשלום המופרש לטובת "קרנית", שהיא קרן ממשלתית שנועדה לעזור מבחינה כספית, לאנשים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, באם מי שפגע בהם היה ללא ביטוח או שלא ניתן היה לאתרו. הפרמיה מורכבת מכיסויים ועלויות מושפעות ממספר רבדים, שקשורים לזהות המבוטח.

הגורמים המשפיעים על מחיר ואפיון הפרמיה:

  • מגדר הנהג
  • גיל הנהג
  • ותק נהיגה, של הנהג
  • עברו התעבורתי, המתועד, של הנהג

ושלל חישובים שחברת הביטוח מריצה, הקשורים למדיניות העסקית האישית שלה. כך שגם אם יש לנו כביכול את אותו פרופיל, באם כל חברות הביטוח משתמשות בדרך דומה כדי "לחשב" אותו, אנחנו מניחים שהן מריצות, באופן אינדיבידואלי – חישובים נוספים מטעמן, מה שיכול להשפיע על מחיר ואפיון הפרמיה, ולחשוף הצעות שונות במהותן, בין חברות הביטוח השונות.

פרופיל המבוטח וערך הפרמיה

פרופיל המבוטח יכול להשפיע על מחיר הפרמיה במידה ניכרת. אם נסתכל על הסטטיסטיקות, אולי נראה שיש יותר גברים מנשים שעושים תאונות דרכים, ואולי נגלה שהם בעיקר צעירים, או תחת השפעת אלכוהול. על כן, ככל שהפרופיל של המבוטח ייפול על הצד "הבטוח" של הסטטיסטיקות, חברות הביטוח יתנו בו לכאורה יותר אמון – ותעריף הפרמיה ירד בהתאם.

כיצד להוזיל את מחירי ביטוח החובה?

באופן כללי, כדי להוריד את מחירי ביטוח החובה ולאפשר מידה מסוימת של ביטוח חובה זול, נמליץ על שתי דרכים עיקריות:

  1. זיהוי המאפיינים הנדרשים בכיסוי
  2. השוואת ביטוחי רכב

אמנם, ביטוח חובה לרכב, הוא לא ביטוח מקיף לרכב – ועל כן, מידת ההתאמה האישית עבורו אינה נרחבת באופן דומה, ויש ליבה מסוימת שכנראה תחזור על עצמה בין חברות הביטוח השונות, אך אם כן מוצאים מקום לבצע התאמה אישית ולשחרר סעיפים וסייגים שלא רלוונטיים לפרופיל המבוטח, ישנה אפשרות להשפיע בכך על מחירי הפוליסה. אם כי העצה הזאת תקפה במיוחד לביטוחים מקיפים, יותר מאשר ביטוחי חובה – שיכולים להיות יותר עשירים ונרחבים.

באשר לדרך השנייה שנמליץ, הרי השוואת ביטוחי רכב יכולה לאפשר לנו לזהות הצעות לביטוח חובה זול, שכן אם הוא מתחבא שם בין הררי האפשרויות, עצם כך שנחשוף מה קיים ומה אפשרי כבר יציג בפנינו הצעות שטרם שקלנו. כך שאפשר לגלות, שישנן הצעות לביטוח חובה זול שאפשר למעשה לרכוש כעת, ובכך לחסוך כספים רבים בתשלומי ביטוח הרכב החודשיים. באם נוכל לעזור בנידון, ניתן יהיה ליצור עימנו קשר כעת, תודה על קריאתך.

אהבתם? שתפו עם חברים
Picture of צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק